Epic bjuder på 16 gratisspel under årets slut

Permalänk
Melding Plague

Epic bjuder på 16 gratisspel under årets slut

Sista gratissläppet kommer den 2 januari.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag sparar mig till vinterrean på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werner:

Jag sparar mig till vinterrean på Steam.

Det är gratis..

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Har hittills blivit ett par hundratals gratisspel från Epic genom åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

Det kostar att slita på vänster musklick i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

Ingenting är gratis.

Permalänk
Viking
Skrivet av Rasmus117:

Ingenting är gratis.

Jo

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Njaej. Spelande kostar tid som kan spenderas på annat. Jag vill ha betalt från utvecklaren om jag ska spendare tid i deras spel eftersom spelande kan liknas vid arbete. 😏

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

Du är produkten.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av exroz:

Du är produkten.

Om det känns som ett problem, gå aldrig till jobbet igen 😱

Visa signatur

I am a prototype for a much larger system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Om det känns som ett problem, gå aldrig till jobbet igen 😱

Har inte påstått att det skulle vara ett problem. Men kan vara värt att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Du är produkten.

Epic säljer mer användardata än steam eller?

Jag ser detta som marknadsföring.

"Gratis" omskrivning i spelmedier och forum.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Testpilot

Return to Moria är trevligt att kunna hämta hem, velat på denna titel ett tag. blir helgens lir med några andra i spelgänget som visat intresse också

Skrivet av Baxtex:

Epic säljer mer användardata än steam eller?

Jag ser detta som marknadsföring.

"Gratis" omskrivning i spelmedier och forum.

Så ingen skillnad från... något företag anno 2024, egentligen då. Inte ens det forum-älskade Mozilla är fläckfritt längre. Visst att man får på en personlig plan avgöra vem, hur och när ens data ska skyfflas vidare. Men hatet kring EGS är tämligen tröttsamt vid denna punkt; det är inte som att de gör något EA, Ubisoft, Take-Two eller någon annan industrijätte inte också gör.

Detta är inte riktat mot specifikt dig, utan bredare uttryckt: jag hoppas att alla som klagar på EGS, Tencent-ägande och allt vad det nu är runt Epic Games inte rör något spel från de andra stora utgivarna heller; framförallt om anledningen till EGS-hatet härstämmar i vidareförsäljning eller utnyttjande av användardata.

Visa signatur

< ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

Permalänk
Medlem

Tack för tipset😁

Permalänk
Medlem

Gratis är gott.

Permalänk
Medlem

Tack Tencent.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Njaej. Spelande kostar tid som kan spenderas på annat. Jag vill ha betalt från utvecklaren om jag ska spendare tid i deras spel eftersom spelande kan liknas vid arbete. 😏

Vem har sagt att du ska spela spelet? Är nog ytterst få som faktiskt har spelat alla spel som dom har i Steam, epic osv.

Så kostar inget att ha möjligheten att spela spelet när man vill

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Undra vad EPIC kommer göra när fortnite pengarna torkar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Tror inte det kommer ske på bra tag fortfarande långt över 1,5 miljon som spelar dagligen.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Testpilot
Skrivet av str8forthakill:

Skrivet av Felixark:

Tror inte det kommer ske på bra tag fortfarande långt över 1,5 miljon som spelar dagligen.

Som Felixark nämner lär det inte hända i närtid;
Fortnite Has Broken Its Own Concurrent Player Record (30 nov, 2024). Spelet ser fortsatt stabilitet i spelarbasen, nästan tillväxt skulle man kunna säga, då förra rekordet sattes i oktober 2023.

Men dagen kommer då även Fortnite som spel dör ut, och det är därför EGS gör stora satsningar på andra områden. Spelbutiken, Unreal Engine för film- och spelskapande, Asset-butiken för UE mm. Sedan vidare gällande Fortnite har Epic släppt verktyg som ämnar att tävla med Roblox; UEFN (Unreal Editor for Fortnite). Spelarskapat innehåll lär blåsa långt liv i Fortnite, även om BR-biten sinar av över tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att claima de flesta spelen och sen aldrig någonsin röra dom:-)

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Return to Moria är trevligt att kunna hämta hem, velat på denna titel ett tag. blir helgens lir med några andra i spelgänget som visat intresse också

<Uppladdad bildlänk>

Så ingen skillnad från... något företag anno 2024, egentligen då. Inte ens det forum-älskade Mozilla är fläckfritt längre. Visst att man får på en personlig plan avgöra vem, hur och när ens data ska skyfflas vidare. Men hatet kring EGS är tämligen tröttsamt vid denna punkt; det är inte som att de gör något EA, Ubisoft, Take-Two eller någon annan industrijätte inte också gör.

Detta är inte riktat mot specifikt dig, utan bredare uttryckt: jag hoppas att alla som klagar på EGS, Tencent-ägande och allt vad det nu är runt Epic Games inte rör något spel från de andra stora utgivarna heller; framförallt om anledningen till EGS-hatet härstämmar i vidareförsäljning eller utnyttjande av användardata.

Detta är ju en av få gånger man får tillbaka något för datan man är 😁

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Swedishchef_90:

Detta är ju en av få gånger man får tillbaka något för datan man är 😁

Haha så sant som det är sagt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Vem har sagt att du ska spela spelet? Är nog ytterst få som faktiskt har spelat alla spel som dom har i Steam, epic osv.

Så kostar inget att ha möjligheten att spela spelet när man vill

Har jag iaf, eller nä nu ljög jag. Har inte spelat HL2 som man fick nyligen på steam. Sen har jag visserligen bara 30 spel på steam fast jag haft kontot i 20 år.
Epic har jag inte idas skaffa ännu, så 0/0 där.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Har jag iaf, eller nä nu ljög jag. Har inte spelat HL2 som man fick nyligen på steam. Sen har jag visserligen bara 30 spel på steam fast jag haft kontot i 20 år.
Epic har jag inte idas skaffa ännu, så 0/0 där.

Tror då att du helt enkelt tillhör en minoritet i sånt fall =p

Har nog minst 6-7 spel på steam samt säkert 10 på epic! Och då ligger jag i lä med många!

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

...Fast bara om du går med på att skapa konto, installera deras bloatware, och accepterar all datainsamling som de gör.

Permalänk
Medlem

Jag gillar dessa kampanjer och har klickat hem en hel del spel. Spelar en del, men det dumma är de gånger som nu senast när jag ville spela Just Cause 4 som jag fått gratis på Epic. Jag vill ju spela med alla DLC men på Epic så hade det kostat 2-300 spänn, medan spelet med alla DLC kostade under hundringen på Steam så jag köpte det där ändå, trots att jag hade spelet på Epic.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att det är nåt kul bland dom 16 spelen, som jag inte redan har. Första spelet ut kommer jag nog att hoppa över, det såg och lät inte kul.

Permalänk
Viking
Skrivet av Timmy Fox:

...Fast bara om du går med på att skapa konto, installera deras bloatware, och accepterar all datainsamling som de gör.

Vilket de flesta redan har

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Vilket de flesta redan har

"de flesta" [citation needed]

...men jag är väl i minoritet då i såfall, för jag har inget konto på Epic då jag aldrig var intresserad av Fortnite ¯\_(ツ)_/¯

Skulle ändå tippa på att andelen som har Steam-konto är bra mycket högre än andelen som har Epic-konto. Visst kostar det inget att skapa, men jag åtminstone avstår gärna på samma sätt som jag avskyr alla andra spelbolag som insisterar på att ha en separat klient för deras spel som man tvingas installera. Kan jag inte spela spelen utan att behöva ha en massa extra bloatware installerat så är det inte intressant även om det är "gratis".