Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Epic bjuder på 16 gratisspel under årets slut

Permalänk
Viking
Skrivet av Timmy Fox:

"de flesta" [citation needed]

...men jag är väl i minoritet då i såfall ¯\_(ツ)_/¯

Ja, antagligen. Epic har ju trots allt världens populäraste spel, samt givit iväg hundratals spel gratis.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

...men jag är väl i minoritet då i såfall, för jag har inget konto på Epic då jag aldrig var intresserad av Fortnite ¯\_(ツ)_/¯

Då har du missat mas grymma gratis spel.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem

Är så sjukt sugen på att spela Alan Wake 2

men så sjukt osugen på att ha en till launcher. bara för ett spel.

så jag har inte spelat Alan Wake 2

och jag kommer inte skaffa en till launcher för något litet skit gratisspel. Visst kanske det är "bra" spel, men rätt säker på att det kommer visa sig att man har spelat det eller det kommer finnas för 5€ på Steam eller annan platform ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

Jag sparar mig till vinterrean på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Är så sjukt sugen på att spela Alan Wake 2

men så sjukt osugen på att ha en till launcher. bara för ett spel.

så jag har inte spelat Alan Wake 2

och jag kommer inte skaffa en till launcher för något litet skit gratisspel. Visst kanske det är "bra" spel, men rätt säker på att det kommer visa sig att man har spelat det eller det kommer finnas för 5€ på Steam eller annan platform ändå

Så tänkte jag också först, men tog ändå tag i saken för att spela Alan Wake 2.

Och OJ vad det var värt det. Det är inte bara världens bästa spel, jag har även nyttjat helt galna reor (+ gratisspel +Rewards) på Epic och deras launcher är extremt mycket bättre mot vad den var tidigare. Bara en sådan sak som att den tar betydligt mindre resurser än Steam och du behöver inte jobba i krångliga menyer för att stänga av allt lull-lull som Steam har numera.

Och gårdagens gratisspel ”Star Wars Lego” spelas för fullt av hela familjen, hur kul som helst även för vuxna.

De spel jag har ”köpt” under året med superkampanjer (och gratis)

EA WRC
Alan Wake Remaster
Alan Wakes Nightmare
Alan Wake 2 + DLC
Cyberpunk 2077
WRC Generations
WRC 8
WRC 9
WRC 10
WRC Generations
Ghostrunner
A Plaque Innocense
Marvel Guardians of the Galaxy
F1 23
Dakar Rally
Deus EX
Control
Call of the Wild
Thief
The Outer Worlds
Farming Simulator
Chivalry 2
Marvel Midnight Suns
Fotboll Manager 2024
Sniper Ghost Warrior Contracts
Castlevania Anniversary
Lego Star Wars - The Skywalker Saga
The lord of the Rings - Return to Moria

Totalt kostnad: 608 SEK (!!)

Försök få till något liknande på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

...Fast bara om du går med på att skapa konto, installera deras bloatware, och accepterar all datainsamling som de gör.

Eller så kör man Heroic Games Launcher och slipper både bloat och att bli spårad.

Känns även det för bloatat, så finns Legendary som startar Epic-spel från terminalen Perfekt när man spelar på en potatis!

I mina ögon så är det Steam som är mest bloat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Tror då att du helt enkelt tillhör en minoritet i sånt fall =p

Har nog minst 6-7 spel på steam samt säkert 10 på epic! Och då ligger jag i lä med många!

Har marginellt mer, 265 på Epic och 240 på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Det är gratis..

Det är Epic…

Visa signatur

"GET STRONG OR GET BENT!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BigO161107:

Det är Epic…

Så edgy, gå och hjälp Gabe skramla till nästa lyxyacht istället.

Svar på § 7 - MOD
Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Så edgy, gå och hjälp Gabe skramla till nästa lyxyacht istället.

Gå och hjälp Epic och sina exklusiviteter, bara en tidsfråga innan vi måste ha 20 launchers för att spela 20 olika spel.
Jag är hellre edgy än dum i huvudet, på riktigt.
Vad Gabe spenderar sina pengar på skiter jag fullständigt i, han är snuskigt rik, och? Tim Sweeney köpte 7000 hektar mark, och?
Lille Tim sparkade 830 anställda för att göra Fortnite ”financially sound”, ett spel som drar in miljarder med dollar varje år, så det går ju att diskutera moralitet av ägarna bäst man vill.
Men exklusiva spel är nåt som jag drar gränsen vid, det är inte nåt jag vill se mer utav.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Trevligt, själv har jag blivit mer possitiv mot Epic på sistone då de främjar konkurens, köpt spel på sistone som är signifikant billigare på Epic, Planet Coaster 2 tex var över 150 kronor billigare och första DLC kostade 88 Kr / 7.65 euro i gårdagens växelkurs mot 9.99 Euro / 115.25 KR + ca 0.5% växelavgift (kommer inte runt visas påslag på ecb) på steam

Men visst kan också omvända gälla o de gäller jämföra, på gott och ont har Epic valutan i SEK

Sen visst föredrar jag steam o de är där jag har mest, men ja de är aldrig bra med bara ett bolag.

Dessutom får man ju bonus åter på många titlar hos Epic

Och har med klickat hem många gratis spel genom åren

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Trevligt, själv har jag blivit mer possitiv mot Epic på sistone då de främjar konkurens, köpt spel på sistone som är signifikant billigare på Epic, Planet Coaster 2 tex var över 150 kronor billigare och första DLC kostade 88 Kr / 7.65 euro i gårdagens växelkurs mot 9.99 Euro / 115.25 KR + ca 0.5% växelavgift (kommer inte runt visas påslag på ecb) på steam

Men visst kan också omvända gälla o de gäller jämföra, på gott och ont har Epic valutan i SEK

Sen visst föredrar jag steam o de är där jag har mest, men ja de är aldrig bra med bara ett bolag.

Dessutom får man ju bonus åter på många titlar hos Epic

Och har med klickat hem många gratis spel genom åren

Ett företag som tvingar folk att använda deras tjänst för att de stoppar utvecklarna i sina fickor är inget företag som ska stödjas, punkt slut.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings lär jag hoppa över, men ska bli spännande att se vad resterande spel blir

Permalänk
Medlem

Ser kul ut, jag köper det på Steam.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Jag hade önskat att man bara fick 1 (en!) voucher att välja nått valfritt istället. Tror jag har installerat 3 av årets "gratisspel" och inte spelat igenom något av dom.

Men jag förstår ju att strategin är att kvantitet är bättre än kvalitet, allt handlar ju om att få in folk till launcher/store varje vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

...men jag är väl i minoritet då i såfall, för jag har inget konto på Epic då jag aldrig var intresserad av Fortnite ¯\_(ツ)_/¯

Skulle ändå tippa på att andelen som har Steam-konto är bra mycket högre än andelen som har Epic-konto. Visst kostar det inget att skapa, men jag åtminstone avstår gärna på samma sätt som jag avskyr alla andra spelbolag som insisterar på att ha en separat klient för deras spel som man tvingas installera. Kan jag inte spela spelen utan att behöva ha en massa extra bloatware installerat så är det inte intressant även om det är "gratis".

Släpps det ens spel på pc som du kan spela nu för tiden?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Släpps det ens spel på pc som du kan spela nu för tiden?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

...Fast bara om du går med på att skapa konto, installera deras bloatware, och accepterar all datainsamling som de gör.

Sanning med modifikation, för att "köpa" gratisspelen behöver du endast skapa ett konto. Det går utmärkt att logga in via en privat webbläsare, skaffa spelet och sedan aldrig någonsin installera det via launchern.

För övrigt trevligt med Return to Moria, höll koll på detta vid släpp men blev aldrig att vi spelade det. Nu när det är gratis lär vi ju ge det en chans

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Werner:

Jag sparar mig till vinterrean på Steam.

Haha:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Okej några storspel? Känns som typ alla dom kräver steam eller en egen mjukvara.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej några storspel? Känns som typ alla dom kräver steam eller en egen mjukvara.

Om du är helt emot Steam eller spelets egen mjukvara och att det är ett "storspel" så blir det nog www.jesper.nu klassiska spel jo, storspel troligtvis inte.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Allt som finns på Steam, den enda launcher/DRM jag ändå tycker är OK. GoG är super också när det finns DRM-fria versioner.

Men generellt brukar jag föredra indiespel, retrospel och några enstaka JRPG. Inte många nyare AAA-spel som intresserat mig på senaste tiden. Senaste "storspelet" jag spelade var nog Psychonautals 2, och det var 3 år tillbaka. Så helt ärligt så är det ganska lätt för mig att undvika spel med DRM då jag sällan är intresserad av dem till att börja med.

Kan även tillägga att jag sitter kvar på ett GTX1070 med väldigt litet begär att uppgradera, eftersom jag bryr mig mer om story och unika upplevelser än ren grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Om du är helt emot Steam eller spelets egen mjukvara och att det är ett "storspel" så blir det nog www.jesper.nu klassiska spel jo, storspel troligtvis inte.

Jag är inte emot det, visst är det lite extra bök men skadan är redan skedd skaffade steam för 20 år sedan eller något. Jag spelar de spel jag vill spela oavsett plattform.
Blev mest nyfiken på om det ens fanns något om man vägrade all extra bloatware. Men nu skrev ju personen i fråga att den nyttjade steam. Tror det är rätt svårt att vara pc spelare utan någon ”extra mjukvara”

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Tack för tipset! Har hittills blivit ett par hundratals gratisspel från Epic genom åren

Hur många har du spelat igenom?

Mycket av mitt spelägande har varit någon form av hoarding och jag har inte spelat merparten av mina spel, men jag har fått mycket genom humble bundle.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Tack, men nej tack Jag vill äga mina spel. GOG ger till synes ut spel helt gratis från i går till den 31 december, vid 15:00 (tror jag, får det bekräftat senare i dag).

Uppdatering
De ger en inte bara spel, utan även annat gott-gott. Dagens gåva var en ZIP-fil med bakgrundsbilder för varje säsong på året.

Jag glömde kolla om dagens gåva öppnades vid 15:00 i går. Förvisso inget viktigt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Hur många har du spelat igenom?

Mycket av mitt spelägande har varit någon form av hoarding och jag har inte spelat merparten av mina spel, men jag har fått mycket genom humble bundle.

Förstår inte frågan!?

Är lite av en hoarder här med och har också fyndat via Humble Bundle genom åren.

Det gick även bra att "lösa in" spel från Steam till GOG ett tag.

Skulle bli förvånad om jag ens testat 1/5-del av spelen jag har. Istället är min samling mer som ett bibliotek som jag bläddrar i innan jag faktiskt köper något. Har hänt flera ggr att jag redan har spelet

Just nu har jag lite över 600-titlar från GOG, Epic och Amazon där ett par även är dubletter. På mitt gamla Steam-konto som jag haft sen innan HL2-släpptes finns nära 300 titlar (varan 87 "spelade").

Blir faktiskt mest spelande på Nintendo Switch och mobilen. Trevligt att cross-play/cross-progression även hittat till mobila plattformar.

Edit: Utökade precis min samling med tipset från @Airikr

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Förstår inte frågan!?

Är lite av en hoarder här med och har också fyndat via Humble Bundle genom åren.

Skulle bli förvånad om jag ens testat 1/5-del av spelen jag har. Istället är min samling mer som ett bibliotek som jag bläddrar i innan jag faktiskt köper något. Har hänt flera ggr att jag redan har spelet

Just nu har jag lite över 600-titlar från GOG, Epic och Amazon där ett par även är dubletter. På mitt gamla Steam-konto som jag haft sen innan HL2-släpptes finns nära 300 titlar (varan 87 "spelade").

Blir faktiskt mest spelande på Nintendo Switch och mobilen. Trevligt att cross-play/cross-progression även hittat till mobila plattformar.

Ja, man vill ju äga det man köper, så jag har slutat köpa spel från Steam Har förvisso 1 327 spel på Steam (även jag sen Half-Life 2 lanserades), så jag klarar mig. På GOG har jag 338 spel (alla nedladdade till en portabel SSD) och antalet ökas på ständigt. Synd bara att alla spel in finns på GOG, men det är ju för att typ alla av dom innehåller spårning och krav på tredjepart (till exempel uPlay). Med GOG kan man vara säker gällande sån skit. Tacka vetja förr...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Förstår inte frågan!?

1199 på Steam. Har risk of rain 2 och Pacific drive i kundvagnen ....

Vet inte vad jag har på Epic och Gog. Antagligen 30-40 till.

Lite jämfört med vissa andra här, men mer än vad jag kommer att spela. Mina barn har dock haft mycket nöje av dem, så det är inte helt waste.

Jag spelar sorgligt nog mest F2P

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Return to Moria är trevligt att kunna hämta hem, velat på denna titel ett tag. blir helgens lir med några andra i spelgänget som visat intresse också

<Uppladdad bildlänk>

Så ingen skillnad från... något företag anno 2024, egentligen då. Inte ens det forum-älskade Mozilla är fläckfritt längre. Visst att man får på en personlig plan avgöra vem, hur och när ens data ska skyfflas vidare. Men hatet kring EGS är tämligen tröttsamt vid denna punkt; det är inte som att de gör något EA, Ubisoft, Take-Two eller någon annan industrijätte inte också gör.

Detta är inte riktat mot specifikt dig, utan bredare uttryckt: jag hoppas att alla som klagar på EGS, Tencent-ägande och allt vad det nu är runt Epic Games inte rör något spel från de andra stora utgivarna heller; framförallt om anledningen till EGS-hatet härstämmar i vidareförsäljning eller utnyttjande av användardata.

Tack för en sansad röst. Ja, det är verkligen så det är. Men det är ett val. Gör valet, och stå för det.

Det går att vara anonym online, men det innebär uppoffringar. Precis som det kanske är en uppoffring att inte köpa Marabou p.g.a. deras fortsatta aktivitet i Ryssland efter invasionen av Ukraina. Eller Gillette för den delen.

Gör ett val och stå för det.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

Jag ser fortfarande bara LOTR Moria, och en timer på 5 dagar. Var hittar man dom "dagliga" nya spelen?

Visa signatur

Citera för svar!