Kan ej få nytt lösenord på Steam

Permalänk
Medlem

Kan ej få nytt lösenord på Steam

Hade problem att starta Steam och installerade om det.

Fick igång det men har glömt lösenordet och nu får jag ingen kod och inget email.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Hade problem att starta Steam och installerade om det.

Fick igång det men har glömt lösenordet och nu får jag ingen kod och inget email.

Kan ju ha fåt kontot kapat, det har hänt mig en gång men jag fick tillbaka det med hjälp av dessa sidor.
https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithLogin

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Kan ju ha fåt kontot kapat, det har hänt mig en gång men jag fick tillbaka det med hjälp av dessa sidor.
https://help.steampowered.com/sv/wizard/HelpWithLogin

Tack, kanske.

Lyckades logga in för jag hittade ett gammalt lösenord som nästan stämde.

Dock otroligt svårt att lösa det. När man inte får någon länk eller kod är man helt lost.

Kanske fungerar din länk men var där och fick ingen hjälp.

Varför kan man inte bara kontakta supporten via mail eller telefon? Förstår att säkerheten är viktig men detta är ju löjligt.

Eller finns det ett sätt jag inte hittat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Tack, kanske.

Lyckades logga in för jag hittade ett gammalt lösenord som nästan stämde.

Dock otroligt svårt att lösa det. När man inte får någon länk eller kod är man helt lost.

Kanske fungerar din länk men var där och fick ingen hjälp.

Varför kan man inte bara kontakta supporten via mail eller telefon? Förstår att säkerheten är viktig men detta är ju löjligt.

Eller finns det ett sätt jag inte hittat?

Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men jag fick kontakt med steam via mail, har för mig jag gjorde en anmälan om att mitt konto var kapat.

Men om du lyckats logga in så borde det vara löst, eller vad är problemet i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Kommer inte ihåg exakt hur jag gjorde, men jag fick kontakt med steam via mail, har för mig jag gjorde en anmälan om att mitt konto var kapat.

Men om du lyckats logga in så borde det vara löst, eller vad är problemet i så fall?

Nej, inget problem, allt fungerar nu.

Dock undrar jag vad man gör om det händer igen, borde vara enklare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Nej, inget problem, allt fungerar nu.

Dock undrar jag vad man gör om det händer igen, borde vara enklare.

Börja med att installera Steam på telefonen så kan du låsa upp via Steam Guard.
Sedan kolla att du har rätt konto uppgifter så det är rätt mejl dom försöker skicka till. Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Börja med att installera Steam på telefonen så kan du låsa upp via Steam Guard.
Sedan kolla att du har rätt konto uppgifter så det är rätt mejl dom försöker skicka till. Mvh Thomas

Ok, tack!

Visa signatur