Veckans fråga: Vilken mobiltillverkare föredrar du?

Permalänk
Melding Plague

Veckans fråga: Vilken mobiltillverkare föredrar du?

I veckans fråga undrar vi vilken tillverkare som faller dig i smaken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har kört iPhone sedan 4. Det fungerar väldigt bra och de har lång livslängd.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Kört IPhone senaste 10 åren. Bytte nyligen till Oneplus. Positivt överraskad över hur bra Android flyter. Vill inte minnas att det var såhär snabbt och enkelt för 10 år sedan när jag körde det sist.

Permalänk
Medlem

Sony, närmare bestämt Xperia 1.

Gick från Ericsson till SonyEricsson och sedan till Sony.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Är ingen fanboy utan går efter vad som just nu är bäst. Jag skulle absolut inte vilja ha en bruksmobil som är förlegad med motivering att det är ett fint märke som Ferrari. Detta är ett generellt åsikt jag har kring allt.
Det finns dock mobiler jag undviker p.g.a hur det är i omvärlden och det är för oss i väst inte är så bra att använda vissa produkter, där de andra har precis samma problem. Så beroende på vart i världen man bor och jobbar så bör man använda mobiler från olika tillverkare.

Ska jag välja någon mobil så iPhone 16 pro max är inte fel. Är budgeten lägre än 20 000kr så kan det bli en Samsung, Googles är inte heller fel, ofta är de dock mindre. Men jag får kolla den dagen jag ska köpa vad som finns just då.

Permalänk
Geeks Gaming

Senaste blev en Samsung och gillar verkligen inte deras os. Saknar OnePlus något enormt, men är också väldigt ointresserad av telefoner nu. Använder bara ett fåtal appar och vill mest bara att saker ska funka. Så kanske börjar använda iPhonen jag fått från jobb istället. Men också skönt att bara kunna lägga telefonen åt sidan när man är ledig. En billig OnePlus eller nothing känns ganska lockande.

Permalänk
99:e percentilen

Va? Jag "föredrar" ingen specifik tillverkare. Varje gång jag ska byta telefon undersöker jag de alternativ som finns så gott jag kan. Har haft följande telefoner genom åren:

1. Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro

2. Samsung Galaxy S2

3. Oppo Find 7a

4. Samsung Galaxy S7

5. Samsung Galaxy S9

6. Apple iPhone 13 Pro

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Xiaomi. Jätte nöjd.

Permalänk
Medlem

Fairphone - absolut minst dåliga märket om man ser till miljöpåverkan. Absolut bäst märket om man ser till reparerbarhet. Nya 5'an är riktigt trevlig om man inte MÅSTE ha absolut topprestanda på cpu/gpu-sidan.

Visa signatur

Fractal Define North / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive Pro 2

Permalänk
Medlem

Föredrog faktiskt Nokia med Windows Phone 7 och 8. Hade bra flyt och kändes roligt att använda.

Gillar specifika delar med Samsung som gör upplevensen bättre. Bara en sådan sak att kunna se marksänd tv från sin samsung tv utan att den är igång i mobilen.

Har just nu en Pixel 8 pro och den fungerar okej. Gillar mörkerbilderna den kan ta men 2x zoom med kameran är katastrof. Flytet är ändå okej. Snabba uppdateringar men ogillar att man inte kan ta bort sökfältet längst ned i launchern, önskade bättre integration med onedrive men lär ju knappast hända iom google.

Så misstänker att jag föredrar Google just nu men är inte helt nöjd.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Bobiri:

Kört IPhone senaste 10 åren. Bytte nyligen till Oneplus. Positivt överraskad över hur bra Android flyter. Vill inte minnas att det var såhär snabbt och enkelt för 10 år sedan när jag körde det sist.

Det kan inte vara så att saker och ting händer på 10 år?

Oneplus är ju lite mer rent än exempelvis Samsung, de lär optimera UI:t bättre också.

Permalänk
Medlem

Köpte min första iPhone för 3 år sen, och tror nog inte jag nånsin byter tillbaka till Android, märke som märke.

Det bara fungerar helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Google pga. GrapheneOS
Fairphone pga. planeten.

Permalänk
Medlem

Samsung har sämsta mjukvaran jag testat, bloat på hög nivå. Xiaomi är väl mer eller mindre likadan. Så föredrar Google eller Motorola.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem

Pine64. Mina två senaste telefoner har varit Pinephone och Pinephone Pro. Supernöjd.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Även om jag har en Fairphone så föredrar jag Googles interface mest.
Så jag säger Fairphone och Google.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Sony alla gånger. Varit hur nöjd som helst.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ingenting bra kan komma ur en sådan omröstning och efterföljande diskussion.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Hur kan Sony inte ens vara med i listan...

Permalänk
Medlem

Iphone. Alltid gillat iOS genom åren men senaste två åren känns iOS mer buggigt än tidigare, inte lika polished som förr. Skulle jag snegla på något annat märke är det definitivt Google. Pixel 9 designen är väldigt snygg och kameran är toppklass.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Gillar hårdvara och mjukvara från Google.

Gillar innovationen från Nothing och Carl Pei.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Alphahanne:

Sony alla gånger. Varit hur nöjd som helst.

Skrivet av ajn:

Hur kan Sony inte ens vara med i listan...

Nu går det att rösta på dem!

Permalänk
Medlem

Just nu Asus efter som det är en Zenfone 9 jag har, och den valde jag enbart för att det var den enda som har någorlunda "bra" storlek. Jag skriver "bra" eftersom den anses som kompakt, men i min bok är den fortfarande stor. Jag kommer verkligen aldrig förstå varför det inte finns en enda telefon idag med vettig storlek, utan allting är BARA phablets. Idiotiii!

Permalänk
Medlem

Nokia med Windows Phone var fantastiskt och kommer alltid ha en plats i hjärtat

Sony har jag kört senaste åren och alltid varit supernöjd men nu blev det tyvärr Apple i brist på Google-fria alternativ.

Sailfish och Jolla hade vart nåt…

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Har kört många tillverkare genom åren men de två senaste har varit från Sony. Nu senaste Xperia 1 VI och är nöjd med den. Gillar Sonys prioriteringar med hörlursingång, fingeravtrycksläsare i strömknappen och grym batteritid.

Permalänk
Medlem

Google för GrapheneOS, Fairphone för att den kan reparerar och lätt att byta e.x batteri. Allt annat går bort direkt idag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Iphone väldigt nöjd.

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Soffdator: Macbook Air M3 16GB/256GB

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Jag "föredrar" ingen specifik tillverkare, använder luren till att ringa med, bank-id och streama musik på promenader.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Sony Xperia 5V.
Kört med Sony och Ericsson sedan typ modell 666.
Dock har en HTC Tytn II och en Microsoft 950 XL gästspelat.
Saknar Windows Mobile/Phone eran.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem

Asus