Permalänk
Medlem

Vad samlar ni på

Är ni samlare av någoting , vad.

Vad samlade ni på som barn , jag samla kapsyler, minns jag.

Permalänk
Medlem

Gamla TV-spel och datorer verkar det bli mest. Inte direkt att jag samlar nåt specifikt, men det har blivit en liten samling genom åren.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Kapsyler, tuggummi påsar hockeykort, Pog och spel-kulor när man var mindre, idag zip-påsar vet inte varför men mest ”kan vara bra att ha”.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Inte ett skit

Permalänk
Discokungen

Jag försöker verkligen samla på så lite som möjligt nu. Två barn och liten lägenhet, även när vi flyttat till större får det blir väldigt begränsad yta för mina prylar. Och jag orkar verkligen inte ha mer prylar längre. Kanske börjar bli gammal.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Blu ray filmer.

Har mer DVD filmer trots en stor utrensning förra året. Vissa av dessa DVD filmer finns inte på Blu ray.

Bilar i skala 1:18 från 50 - talet. Favoritbilmärket är Cadillac 1953 - 59. Har även lite blandat från GM*/Chrysler/Ford.

* = Undantaget är Cheva, gillar inte detta bilmärke.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Det är väl främst film (och serier) på skiva (DVD, Blu-Ray, 4K) just nu. Blir mest Blu-Ray, men kan bli nån DVD fortfarande om titeln inte går att få på Blu-Ray. 4K köper jag i regel inte på grund av hur dyrt det är, men dyker det upp en utgåva till vettigt pris så köper jag den. Sen så handlar mitt samlande inte om att köpa exklusiva/unika utgåvor (även om jag har några sådana också) utan mer om att ha ett film/serie bibliotek som jag har tillgång till när jag vill.

Permalänk
Medlem

Erfarenheter.

Permalänk
Medlem

Jag samlade också på kapsyler när jag var yngre. Även nyckelringar. Och Pokemonkort såklart
Numera är det inte direkt något samlande längre, förutom kanske ospelade spel på Steam

Permalänk
Medlem

Samlar på figurer
Har även blivit lite whisky+Lego

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Jag samlar på datorrelaterade kablar, sladdar, kontakter, adaptrar etc. Eller samlar kanske är fel ord egentligen, men jag slänger typ aldrig sånt utan brukar hamna i mina "bra att ha"-lådor i förrådet

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Att samla kanske är fel ord, men äger runt ett 20tal av de här cylinderformade CocaCola-glasen i flera olika färger.

Väldigt behagliga att dricka ur och de är snygga att vila ögonen på.
Ingen aning var de ursprungligen kommer ifrån, men möjligen en kampanj som McDonald's hade?
Brukar knipa om jag ser billigt på loppis.