Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!
Permalänk
Medlem

StolClockers

Vad kör ni för stolar? Jag har en hatkärlek för gamingstolar. Hade en vid gamingstol som var ganska skön att sitta i men sitter just nu på en gammal kinnarps från 90-talet för den rätta vintage-känslan. Axlarna gör ont och kan ramla av när som helst. Enda bra funktionen är att det finns en liten pump man kan pumpa upp svanken med. Det gör ingen skillnad för ergonomin snarare blir det värre men det är skönt att ha något att få ut frustrationen över att man sitter så illa.

Vad tror ni om denna?
https://www.ajprodukter.se/kontor-konferens/sittmobler/kontor...

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

Jag kör med en gammal väl infisen sverigestolen. Hutlöst dyr på 90-talet

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag kör med en gammal väl infisen sverigestolen. Hutlöst dyr på 90-talet

Aa, farsan har en sån. De är inte dumma! Ger dem 4/5 faktiskt.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14/Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MB: Gigabyte X570 Aorus Elite MEM: 2x KF3600C16D4/16GX GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB PSU: Seasonic Focus GX 750W HDD: Samsung 980 Pro 2TB MONITOR: AOC Q24G2A

Permalänk
Medlem

Använder en Noblechairs Icon som jag är väldigt nöjd med
Hade innan en Kinnarps 6000 som jag inte alls var nöjd med, obekväm som satan. Slutade med att jag skänkte bort den på Sweclockers istället.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en Ergo 312 från DPJ, fungerat bra hittills. Bra inställningsmöjligheter.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 | Corsair Vengeance RGB 32GB (2x16GB) DDR5 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | 3x Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Herman Miller Aeron Remastered som jag är väldigt nöjd med. Köpte demoex i nyskick för 5000 för ca ett år sen

Permalänk
Medlem

Jag e väldigt nyfiken på Fractals nya stolar, men hade gärna provsuttit innan jag köper. Någon som har erfarenhet av dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Använder en Noblechairs Icon som jag är väldigt nöjd med
Hade innan en Kinnarps 6000 som jag inte alls var nöjd med, obekväm som satan. Slutade med att jag skänkte bort den på Sweclockers istället.

Helt okej kvalité på dessa hade en Noblechair också men inte en Icon. Kul borde provsitta en sån. Gratulerar stort. Stolen är det viktigaste. Länge leve StolClockers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En stol från Jysk om jag inte minns fel, men den börjar ta ut sin rätt efter ett antal år.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har kört både Noblechairs och secretlabs, ingen av dem kommer i nähreten av Herman Miller Aeron

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Malmstolen 7000, tidigare Kinnarps 6000. Sådär nöjd med Malmstolen, förväntade mig bättre kvalitet för 14k. Började knarra efter nån månad.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Har en RH-400, hade tidigare en RH-4.

Funderar på att köpa någon av dessa nästa gång

Herman Miller - Embody
KAB Seating - K4 Premium
RH - Secur24
Kinnarps - 9000
Malmstolen - Focus R7

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Köpte nyss en Ergo 312 från DPJ, fungerat bra hittills. Bra inställningsmöjligheter.

Ja, jag har en likadan. Har haft den i ungefär ett år nu och är riktigt nöjd med den så här långt. Känns definitivt som att det är en bra stol för den prislappen. Passar på att länka till den utifall nån vill kolla in den.

Permalänk
Medlem

Herman miller Aeron, min har dock börjat få missljud och börjat bli smått missnöjd då verken HM eller ÅF verkar bry sig eller vara hjälpsamma

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Köpte "Styrspel" från IKEA. Den är ingen höjdare. Mesh hela vägen, var tvungen att köpa till en sittdyna för att inte behöva amputera röven av all träsmak. Hjulen har nån slags spärr så de inte snurrar om man inte sitter i den, men är tröga som bara den även när man sitter och försöker flytta på sig. Har kollat på ordentligt vadderade stolar på Amazon så att man sitter mjukt, men det är mest billigt kinesiskt som känns tveksamma. Inte minst efter man läst recensionerna.
Saknar min gamla IKEA-stol som höll i nästan 20 år och kostade 700kr men där fusklädret försvann med tiden.

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem

Jag kör en Kinnarps Capella. Bra stol men hade önskat att det gick att luta sig längre bakåt.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Länge sen jag köpte min stol men tror jag har en gammal variant av "Millberget" från Ikea. Funkat bra men kommer nog vilka ersätta den snart, den har inte supermånga möjligheter att justera efter ryggen.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Flygplanet:

Jag e väldigt nyfiken på Fractals nya stolar, men hade gärna provsuttit innan jag köper. Någon som har erfarenhet av dem?

Har en Refine på kontoret och kör Secretlabs Omega hemma. Skulle säga att Omega har mer bekväma kuddar och då den inte är lika bred som Refine passar den mig bättre. Gillar dock ländryggsstöd och inbyggda nackstödet på Refine. Det jag inte gillar är att armstöden inte är låsta och glider fram och tillbaka utan större ansträngning. Finns typ risk att man "snubblar" om man lutar sig mot dem.

Permalänk
Medlem

Jobbar hemifrån och tröttnade på stolar som slits ut med några års mellanrum, skaffade i fjol en KAB Executive och gissar att det är den sista stolen jag äger om inte nåt oförutsett händer.

Permalänk
Medlem

Kör en Kinnarps 9000 just nu, brukar göra sönder 1-2 stolar om året, ibland mer.
Hela förrådet är fyllt med reserv-stolar ifall det skulle ske.
Borde svetsa ihop en egen stol som håller men har varken tid eller pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jobbar hemifrån och tröttnade på stolar som slits ut med några års mellanrum, skaffade i fjol en KAB Executive och gissar att det är den sista stolen jag äger om inte nåt oförutsett händer.https://www.sono.se/media/mf_webp/png/media/catalog/product/cache/9613617b2f994a5da2b3fc04cb92bcde/4/9/495478_1.webp

KAB gör så sköna stolar! Haft såna på jobb när jag jobbat i bevakningscentral. Otroligt sköna! Ångrar att jag inte skaffade en sån när jag behövde en stol.

Visa signatur

| 9800X3D | 3080 |

Permalänk
Medlem

Kinnarps 9000. Haft i flera år, felfri än. En av de få prylar jag tog med mig när jag flyttade långt för ett tag sedan.

Det sagt skulle jag aldrig ta en stol på rekommendation online. Gå och provsitt. Det finns många populära kontorsstolar som funkar bra för mina kollegor men som jag inte kan sitta på och tvärtom. Det enda sättet att veta vad som fungerar för just dig är att prova själv.

Permalänk
Medlem

står oftast upp. men har en nilserik ståstöd också. blir ofta varm om ryggen om jag har ryggstöd när jag jobbar framför datorn.

har inte provat varken eller för någon gamingsession dock.

Permalänk
Medlem

Herman Miller Sayl, passar mig som är lång bra. Ser knappt använd ut fortfarande efter några år.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Hermann Miller Aeron, första generationen. Köpte en begagnad/refurbished i höstas efter att ha suktat i många år. Mindes den som fantastisk sedan tiden på kontor där vi hade samma modell.

Är ganska nöjd, men inte 100%. 8/10 i betyg.
+ Svanken mår bra igen, halleluja!
+ Meshen är lika luftig och skön som jag minns den.
+ När man får till inställningarna precis rätt är känslan i att luta sig/tippa bakåt oslagbar.
- Armstöden är omöjliga att parkera i rätt höjd, utan de glider alltid nedåt så att man måste justera varannan dag.
- Armstöden går inte att justera i sidled, känns som om de hamnar för långt från kroppen.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Herman Miller Embody "gaming", bästa stolen jag provat alla kategorier

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk

Satt på en "Ikea Markus" tidigare, helt ok för priset då (Köpte den för 1500 för några år sedan). Gick sönder nyligen och då körde jag en Sihoo stol. Inte helt perfekt, helt ok.

Har inte budgeten för en bra kinnarps/KAB/herman miller, annars hade det blivit det.

Permalänk
Medlem

Malmstolen 4000! alla som provsitter säger att den är riktigt skön också

Permalänk
Medlem

Herman Miller Aeron. Generellt nöjd, tycker jag sitter rätt bra jämfört med tidigare ikea-stolar iaf.

Permalänk
Medlem

noblechairs HERO Black Edition

https://www.inet.se/produkt/6608685/noblechairs-hero-black-ed...

https://cdon.se/produkt/noblechairs-gaslift-5cm-94429aa036985...

Väldigt bekväm men har för korta ben så de svävar i luften när jag tiltar bakåt då hela stolen tiltar och inte bara ryggen som på min förra ikea stol även efter jag monterade sänknings gascylindern på den så har en fotpall med

https://www.maxgaming.se/sv/fotpallar/ergonomiskt-justerbart-...

Blir att provsitta en stol vid nästa inköp så jag inte gör samma misstag.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.