Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Ny dator 15.000kr, färdigbyggd eller bygga egen

Permalänk
Medlem

Ny dator 15.000kr, färdigbyggd eller bygga egen

Jag är nog den veligaste av dom alla.
Jag kan inte bestämma mig..
Jag har denna (beställd men ej skickad) från Actina/Amazon för 14.673:-
Actina ENDORFY 7600/32GB/1TB/RTX4070/750W

Denna är påväg, eftersom jag inte lyckades avbeställa den i tid 🙈 pris 13.199:-
Actina ENDORFY 5800X3D/32GB/1TB/RTX4070/750W

Men kan jag få något bättre för 15.000?
Tipsa gärna med bygge eller bara skriv att jag ska stanna vid 5800x3d datorn för priset är bra och jag kommer klara mig på det i typ 4 år.
Eller ta 7600 för den är am5 och priset är bra..

Stort tack i förväg till någon som orkar lägga tid och vill hjälpa mig bestämma mig.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Inaktiv

Dom ligger på typ 10k mer än det du skriver?

Du kommer inte märka stor skillnad (om någon) mellan processorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon362173:

Dom ligger på typ 10k mer än det du skriver?

Du kommer inte märka stor skillnad (om någon) mellan processorerna.

Priserna på CKHome är nog lite höftade.
De är billigare på Amazon, men där står inte så mycket information.
Därför länkar jag till CKHome istället.

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem

Det känns ju jättekonstigt att dom säljer dom så billigt på Amazon men 10k dyrare på den sidan. Känns för bra för att vara sant.
Även priserna känns skumma med så specifika belopp, 24387 på deras sida och 13199,39 på Amazon. Nog för att företag lägger på ett par hundra men 11k känns rätt så konstigt.

Kanske bara jag som har dålig tillit till företag men detta känns skumt!

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 16GB Kingston Fury Beast 5600Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Det känns ju jättekonstigt att dom säljer dom så billigt på Amazon men 10k dyrare på den sidan. Känns för bra för att vara sant.
Även priserna känns skumma med så specifika belopp, 24387 på deras sida och 13199,39 på Amazon. Nog för att företag lägger på ett par hundra men 11k känns rätt så konstigt.

Kanske bara jag som har dålig tillit till företag men detta känns skumt!

Där är en hel tråd angående Actina datorerna här på Sweclockers och det verkar vara ganska safe att köpa, finns någon haft problem med transportskador på sin höjd.

Saken är du jämför man med komponentkoll så är priserna på Amazon inte helt tokiga.
Det är nog priserna på CKhome som är udda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du inte planerar att uppgradera datorn utan köra på och sedan köpa ny så hade jag valt den som du redan har på väg in, alltså den med AM4 prollen. För att

1. den är billigare
2. du slipper krånglet med att skicka tillbaka och vänta på den nya.
3. Kanske att x3d prollen har lite fördel i vissa spel
4. kolla benchmarks https://www.youtube.com/watch?v=AZyOISrOA8s

Den enda skillnaden är ju att AM4 inte går att uppgradera medans AM5 gör det. Prestandamässigt så kommer de leverera nästan exakt samma prestanda.