Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

Finns det någon ny mobil att se fram emot?

Permalänk
Medlem

Finns det någon ny mobil att se fram emot?

Kör en s22 ultra nu och s25 verkar vara samma mobil i princip. Iphone ser jag ingen skillnad på sen 13.
Visst snabbare processor/grafik i båda. Men ser inga prestandaproblem med min s22.

Finns det något kul som är på gång?

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Kör en s22 ultra nu och s25 verkar vara samma mobil i princip. Iphone ser jag ingen skillnad på sen 13.
Visst snabbare processor/grafik i båda. Men ser inga prestandaproblem med min s22.

Definiera kul?
Bred fråga men mångt och mycket så är det samma mobiler med minimala uppgraderingar. Allt verkar ju gå åt AI hållet med både Google och Samsung om man nu gillar det.

Jag tror nog att du kan hålla i din S22a tills den funktionsmässigt inte fungerar längre.

Bara min POV

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem

Kul = någon form av uppgradering. Bättre skärm, batteri eller snygg ny design kanske.

Ai känns bara som flumm. Finns ai funktioner i s22 också. Men är ingen fördel direkt.
Håller med din pov vilket är problemet🙂. Sugen på något nytt.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Galaxy S25 är väl inte officiellt presenterad så inge bekräftat där. Hårdvarumässigt är det inte jättestora uppgraderingar om man inte väntar iaf 4 år, mer ligger i mjukvaran.

Kikat på nån special-lullull-speltelefon alt. Oneplus 13?

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Om du sitter på S22 Ultra nu, så är det tyvärr så att det som släppts efteråt inte riktigt faller under kategorin "kul". Givetvis har det skett utveckling när det kommer till bättre prestanda och snäppet vassare kamera, men annars är det inte så mycket som hänt de senaste åren. De senaste S25-läckorna visar att det är inte alltför mycket att hurra för.

Om du är sugen på något nytt kan jag rekommendera Pixel 9 Pro. Den gör vad som behövs och kommer vara betydligt billigare än S25 Ultra.

Permalänk
Medlem

Som kamera-fokuserad väntar jag själv ivrigt på Vivo X200 Ultra, bör lanseras i april. Dock Kina-exklusiv och måste importeras (något jag brukar göra). Vill man ha global version är det tyvärr den något tråkigare X200 Pro som gäller (redan ute).

Annars kul... Sonys telefoner har väl i alla fall en design som inte ser ut som alla andra. Det kanske kan vara något?

Visa signatur

Nr 1: X670, 7800X3D, Peerless Assassin, 32GB 6000MHz CL36, 4070 Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, FD North.
Nr 2: B550, 5700X, Hyper 212 Evo V2, 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Galaxy S25 är väl inte officiellt presenterad så inge bekräftat där. Hårdvarumässigt är det inte jättestora uppgraderingar om man inte väntar iaf 4 år, mer ligger i mjukvaran.

Kikat på nån special-lullull-speltelefon alt. Oneplus 13?

Oneplus verkar bra men kameran är väl bara ok. Fotar en hel del. Annars är den väl rätt lika det jag har. Lite annorlunda design iofs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Om du sitter på S22 Ultra nu, så är det tyvärr så att det som släppts efteråt inte riktigt faller under kategorin "kul". Givetvis har det skett utveckling när det kommer till bättre prestanda och snäppet vassare kamera, men annars är det inte så mycket som hänt de senaste åren. De senaste S25-läckorna visar att det är inte alltför mycket att hurra för.

Om du är sugen på något nytt kan jag rekommendera Pixel 9 Pro. Den gör vad som behövs och kommer vara betydligt billigare än S25 Ultra.

Ska kolla pixel 9 pro. Inte satt mig in i pixel telefonerna än

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Som kamera-fokuserad väntar jag själv ivrigt på Vivo X200 Ultra, bör lanseras i april. Dock Kina-exklusiv och måste importeras (något jag brukar göra). Vill man ha global version är det tyvärr den något tråkigare X200 Pro som gäller (redan ute).

Annars kul... Sonys telefoner har väl i alla fall en design som inte ser ut som alla andra. Det kanske kan vara något?

Ja sony kanske är bra. Jag Gillar också att fota. Så jag får kolla upp vivo. Bara hört talas om dom förut. Inte sett någon telefon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Utöver vikbara mobiler så har det inte hänt något på enormt många år tyvärr, sure allt blir en aning bättre varje generation men ändrar inte att 9 av 10 hade klarat sig galant med en s10 även idag..

Köpte själv en fold 4 för lite mer än 2 år sen då allt annat på marknaden va så otroligt tråkigt, och just nu lutar det nog mer åt en billigare mobil i höst och en surfplatta (mobilen används för det mesta till forum och video)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Utöver vikbara mobiler så har det inte hänt något på enormt många år tyvärr, sure allt blir en aning bättre varje generation men ändrar inte att 9 av 10 hade klarat sig galant med en s10 även idag..

Köpte själv en fold 4 för lite mer än 2 år sen då allt annat på marknaden va så otroligt tråkigt, och just nu lutar det nog mer åt en billigare mobil i höst och en surfplatta (mobilen används för det mesta till forum och video)

Så tråkigt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Så tråkigt!

Indeed, va riktigt sugen ett tag på en ms surface duo 2 bara för att det va den ända unika mobilen på marknaden, men gick såklart inte att köpa i Sverige utöver via MS/Telia men dom sålde bara till företag...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

REDMAGIC 10 Pro kanske? Du får en fläkt, RGB, en väldigt bra kamera och en selfiekamera som faktiskt är under skärmen utan att synas

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Roligast numera tycker jag nästan det det är när en gammal maläten nalle blir som ny. Eller nyare åtminstone.

Så jag kollar vilka märken och modellserier som är sannolikast att då framtida ROMs på Lineage OS.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Du har nog inte kollat så noga på iPhone om du inte ser någon skillnad från 13 och framåt. Med det sagt skulle jag kanske inte klassa förändringarna som ”kul” men det finns absolut skillnader.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Som annan också redan sagt: Sony.
Deras senaste toppmodell 1 VI ska visst vara väldigt bra i de flesta delar, tydligt steg upp från 1 V också. Nästa gen kommer ev till sommaren.

Men fungerar nuvarande finns det väl inte hemskt stor orsak att byta heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

REDMAGIC 10 Pro kanske? Du får en fläkt, RGB, en väldigt bra kamera och en selfiekamera som faktiskt är under skärmen utan att synas

Den verkar ju lite kul faktiskt. Såg den på Marques kanal. Funkar den på Svenska nät? Hittar den inte i svenska butiker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kika på Vivo x200 serien eller Honor Magic V7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Roligast numera tycker jag nästan det det är när en gammal maläten nalle blir som ny. Eller nyare åtminstone.

Så jag kollar vilka märken och modellserier som är sannolikast att då framtida ROMs på Lineage OS.

Vad är det som är bra med lineage? Kanske funkar på s22? 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda som jag hade sett som "kul" uppgradering är ett MYCKET större batteri. Annars lär min S24 Ultra leva tills det självdör.

Visa signatur

🏬: MSI B650 Gaming Plus WiFi 🔲: AMD Ryzen R5 7600X ❄️: be quiet! Pure Rock 2 Black 🏴: ASUS Radeon RX 7800 XT DUAL OC
🗄️: Corsair 3500X 🔌: be quiet! Pure Power 12 M 750W 🎞️: 16GB Kingston Fury Beast 5600Mhz 💾: Kingston NV2 1TB
🖥️: Lenovo Legion R27qe 🖱️: Logitech G PRO Wireless⌨️: Steelseries Apex 3 🎧: Logitech G733 📶: tp-link Deco X20 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Den verkar ju lite kul faktiskt. Såg den på Marques kanal. Funkar den på Svenska nät? Hittar den inte i svenska butiker.

Osäker, får dock riktad reklam om just den telefonen såatte..
Från Amazon (bör såklart tas med en skopa salt)

Citat:

【Upplåst för alla operatörer】REDMAGIC 10 Pro Smartphone är upplåst för alla operatörer och stöder under frekvensband. VIKTIGA ANMÄRKNINGAR: Kontrollera att ditt SIM-korts frekvensband ingår i nedanstående band som stöds innan du beställer. 5G-nätverket är NR: n77/n78/n1/2/3/5/7/8/20/26/28/38/n40/n41/66/71; NSA: ENDC n1/7/28/38/40/41/71/77/78; LTE: CA B1/2/3/4/5/7/8/20/28/38/39/40/41/66/B42(JP).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB
LG C2 42" 4K@120Hz AOC Q27G2U 1440P@144Hz

Permalänk
Medlem

Jag bör till iPhone 16 PRO ifrån någon Android mobil. Jag har kört Android i alla tider sedan jag skaffade en smartphone. Men jag ledsnade ur på all reklam som Google trycker upp i ansiktet på en så jag har bojkottat allt vad Google heter.

Jag är rätt nöjd med Apples iPhone telefon sånär som på prediction av ord medan man skriver, där är Android mycket bättre. Och ibland så fastnar skärmen till så man inte kan scrolla, jag vet inte om det bara är min telefon eller något generellt med iPhone (och eller 16) eller med iOS 18.

Men utöver det så är jag ganska nöjd, saknar inte android över huvud taget.
Ska du testa något nytt bara för skojs skull och pengarna brinner i fickan på dig så skulle jag rekommendera en iPhone 16 PRO/Max förutsatt att du inte får psykbryt på främst prediction av ord när man skriver.
Det är väl mina 2 cent.

Permalänk
Medlem

Köpte precis en begagnad iPhone 13 PRO Max, hade kunnat köpa det senaste men tycker inte det har tillförts nått speciellt ”kul” på tex 16 PRO Max som jag faktiskt kommer använda som motiverar den prislappen. Apple intelligence inte speciellt intressant än. Har redan tillgång till det på MacBook dessutom 🤷‍♂️

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Det enda som jag hade sett som "kul" uppgradering är ett MYCKET större batteri. Annars lär min S24 Ultra leva tills det självdör.

Ännu svårare att uppgradera från s24🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berduf:

Jag bör till iPhone 16 PRO ifrån någon Android mobil. Jag har kört Android i alla tider sedan jag skaffade en smartphone. Men jag ledsnade ur på all reklam som Google trycker upp i ansiktet på en så jag har bojkottat allt vad Google heter.

Jag är rätt nöjd med Apples iPhone telefon sånär som på prediction av ord medan man skriver, där är Android mycket bättre. Och ibland så fastnar skärmen till så man inte kan scrolla, jag vet inte om det bara är min telefon eller något generellt med iPhone (och eller 16) eller med iOS 18.

Men utöver det så är jag ganska nöjd, saknar inte android över huvud taget.
Ska du testa något nytt bara för skojs skull och pengarna brinner i fickan på dig så skulle jag rekommendera en iPhone 16 PRO/Max förutsatt att du inte får psykbryt på främst prediction av ord när man skriver.
Det är väl mina 2 cent.

Ja tusan man funderar ju på att testa iphone. Aldrig gillat designen på lurarna eller ios. Men numer ser allt likadant ut ändå. Så det kanske funkar. Verkar som dom är överlägsna på bilder/video också vilket är ett stort plus

Visa signatur

Permalänk

Jag själv är så djupt inne i Apples ekosystem att tröskeln för att byta till något annat än en iPhone är otroligt hög, men om jag inte var låst på det sättet hade jag nog sneglat en del på Nothing och deras telefoner. Intressant design på både hård- och mjukvara, snälla priser och (för det mesta) respektabla specs och bra recensioner. Kanske det kan vara något för dig?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Motorola Razr 50 Ultra och är riktigt nöjd med den så jag brukar rekommendera den till folk som frågar.
Vill de jag tipsar inte ha flip så brukar jag rekommendera någon av googles telefoner.
Jag vägrar ha en telefon från något företag som försöker implementera något utöver standard-android och fyller telefonen med en massa bloatware så Samsung går jättebort. Ju närmare ren android ju bättre.

Hastighetsmässigt känns ingen skillnad mellan lurar i samma prissegment.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem
Skrivet av wa:

Ja tusan man funderar ju på att testa iphone. Aldrig gillat designen på lurarna eller ios. Men numer ser allt likadant ut ändå. Så det kanske funkar. Verkar som dom är överlägsna på bilder/video också vilket är ett stort plus

Ja, nu har inte jag en MacBook men jag skulle vilja skaffa och köpa in mig på Apples ekosystem. Lite tråkigt att det inte är 100% sömlöst oavsett platform och jag är för gammal och ointresserad av att mecka runt en massa. Click and play är något som jag värderar högt och Apple verkar ligga bra till där. Och någon reklam har jag knappt märkt av, har börjat köra Safari fullt ut (som dessutom har integration med adblocker). Jätteskönt att debloata allt crap, med en MacBook så slipper man Windows också som är rätt så bloated.
Och man kan ju spela på en MacBook också, vet inte vilken modell man måste ha för det men det finns en hel del spel som har stöd för Mac out of the box.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serendipity:

Jag själv är så djupt inne i Apples ekosystem att tröskeln för att byta till något annat än en iPhone är otroligt hög, men om jag inte var låst på det sättet hade jag nog sneglat en del på Nothing och deras telefoner. Intressant design på både hård- och mjukvara, snälla priser och (för det mesta) respektabla specs och bra recensioner. Kanske det kan vara något för dig?

Helt klart roligare design än standard lurarna. Kul med led på baksidan. Får kolla lite recensioner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Jag köpte en Motorola Razr 50 Ultra och är riktigt nöjd med den så jag brukar rekommendera den till folk som frågar.
Vill de jag tipsar inte ha flip så brukar jag rekommendera någon av googles telefoner.
Jag vägrar ha en telefon från något företag som försöker implementera något utöver standard-android och fyller telefonen med en massa bloatware så Samsung går jättebort. Ju närmare ren android ju bättre.

Hastighetsmässigt känns ingen skillnad mellan lurar i samma prissegment.

Va tusan har inte hört talas om motorola eller razr sen 2005 typ. Kul med en flip också.

Visa signatur