The Blood of Dawnwalker

Permalänk
Medlem

The Blood of Dawnwalker

Jag tycker det är dags att låta hajpen börja i och med denna cinematiska trailer som släpptes för några dagar sedan.

Permalänk
Medlem

Utvecklarna har ju gott renomme. Gissar att de blåljuger med grafiken dock i trailern

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Utvecklarna har ju gott renomme. Gissar att de blåljuger med grafiken dock i trailern

Varför? Det där är fullt möjligt i UE5. Allt är inte in-engine dock, och det är tydligt markerat när det är det. Det cinematiska är inte in-engine.

Hoppas på ett bra RPG, följer med spänning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Varför? Det där är fullt möjligt i UE5. Allt är inte in-engine dock, och det är tydligt markerat när det är det. Det cinematiska är inte in-engine.

Hoppas på ett bra RPG, följer med spänning.

cinematiska trailers brukar ljuga rätt duktigt. Grafiken är nog det sista som oroar var många år sen. Nu körs det Morrrowind måste va lite bättre än så iaf visuellt:D

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Helt klart min typ av spel så detta kommer följas noga

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Ser helt klart intressant ut, på ytan iallafall. Men det är ju svårt att veta och avgöra hur det kommer att bli bara av mestadels filmsekvenser. Och man ska ju aldrig döma grafiken efter hur filmsekvenserna ser ut, det är ju inte representativt för hur spelet kommer att se ut under gameplay. Jag är nog mer nyfiken på hur upplägget och vilken stil spelet kommer att ha, om det är nåt som kommer att vara kul att spela för mig personligen. Vilket jag håller tummarna för att det är, för det som visats hittills verkar intressant iallafall.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Gissar att spelet är något år bort, så det bör ge dem gott om tid att göra spelet lika snyggt trailern visar. Sen är det ju Unreal Engine 5. Svårt att göra saket fult med det. Men jag ser fram emot mer gameplay! Folket bakom spelet verkar ju verkligen veta vad de håller på med, men samtidigt är det en helt ny genre som de ska hantera.