Permalänk

Jbl soundbar

Min soundbar tappar volym ibland. Då kan det funka och gå ut ur tv programmet och gå in igen. Annars får jag dra ut kontakten bak och sedan starta om. Då funkar det. Varför tappar den ljud ibland? Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

Den kopplar upp mot nån annan enhet på bluetooth?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drutten55:

Min soundbar tappar volym ibland. Då kan det funka och gå ut ur tv programmet och gå in igen. Annars får jag dra ut kontakten bak och sedan starta om. Då funkar det. Varför tappar den ljud ibland? Vad kan det bero på?

Du säger att det är tv program. Är det bara i TV som det krånglar.
Eller är det youtube, Netflix, svt play mm också?

Har nämligen en Telia box skälv som ibland tappar ljudet helt när man byter till eller från 4an (har bara gratis kanalerna). När jag läste ditt problem så lät det lite som mitt. Om det bara är live TV då vill säga.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Du säger att det är tv program. Är det bara i TV som det krånglar.
Eller är det youtube, Netflix, svt play mm också?

Har nämligen en Telia box skälv som ibland tappar ljudet helt när man byter till eller från 4an (har bara gratis kanalerna). När jag läste ditt problem så lät det lite som mitt. Om det bara är live TV då vill säga.

Hej, ser via apple tv. Gäller alla kanaler. Har oxå telia.

Permalänk
Skrivet av taliz:

Den kopplar upp mot nån annan enhet på bluetooth?

Du menar t ex om någon i familjen har bluetooth på i sin mobil? Men kan det påverka? När jag gå ur programmet å in igen funkar det ibland, annars dra ut sladden därbak och sedan funkar det igen. Då bör väl det inte funka om den är uppkopplad mot annan enhet? Bara funderar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drutten55:

Du menar t ex om någon i familjen har bluetooth på i sin mobil? Men kan det påverka? När jag gå ur programmet å in igen funkar det ibland, annars dra ut sladden därbak och sedan funkar det igen. Då bör väl det inte funka om den är uppkopplad mot annan enhet? Bara funderar.

Ja, jag tänker att någon kanske kommer hem eller något/någon startar/flyttar/ändrar ngt på en annan enhet som är länkad till högtalaren, och därmed byter högtalaren input till den enheten.
När du startar om byter högtalaren antagligen input igen till det första i listan, vilket då antagligen är tvn.

Så en sak att prova kan vara att ta bort alla enheter som är parade med högtalaren och se om det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drutten55:

Hej, ser via apple tv. Gäller alla kanaler. Har oxå telia.

Alltså det krånglar från/på oavsett vilken källa du kollar från/på.

Och det händer bara sådär random under det ni tittar på.

Då vet jag nog faktiskt tyvärr inte vad det kan bero på i nuläget. 🤔

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Kan det vara Apple TV:s ljudinställning Starka ljud AV/PÅ? Gissning.

Permalänk
Skrivet av Mega-Dark:

Alltså det krånglar från/på oavsett vilken källa du kollar från/på.

Och det händer bara sådär random under det ni tittar på.

Då vet jag nog faktiskt tyvärr inte vad det kan bero på i nuläget. 🤔

Ja och när jag sätter på soundbaren så hönder det ofta att det står ingen signal och då får jagklicka på hdmi knappen på fjärrkontrollen å då brukar det funka. Jag har bra hdmi kablar och bra wifi.

Permalänk
Skrivet av AlixSPQR:

Kan det vara Apple TV:s ljudinställning Starka ljud AV/PÅ? Gissning.

Hej, testat då det inte var påslaget förut men samma problem.