Tävla och vinn Geforce RTX 5080 från Asus!

10 600kr debiteringsvarning 365 personal

Permalänk
Medlem

10 600kr debiteringsvarning 365 personal

Har fler fått detta meddelande när de öppnade OneDrive?
Jag har min prenumeration på tjänsten via MS hemsida, inte i play store.
Har dessutom inte månadsvis utan årsvis och den ska ligga på 1599kr nu enligt hemsidan. Jag har family varianten.
Min nästa debitering är i början av mars, inte 20/2.

Jag har kollat playstore, jag har inga prenumerationer eller ngt betalsätt där.
Känns rätt obehagligt att få upp meddelandet enligt bilden.

Redigerad: Adderade med fullständig bild från min mobil (screenshot)

Permalänk
Medlem

Hur fick du informationen?
Mail? Litar du på avsändaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Hur fick du informationen?
Mail? Litar du på avsändaren?

Öppnade OneDrive och där var notisen. Jag skulle gå in och kolla "denna dag genom åren" och min bilder syntes ju i bakgrunden. (Jag redigerade ovanstående bild för att inte visa mina privata bilder.

Så det var i min mobil när jag öppnade Onedrive imorse. Därav att jag tar det mer på allvar. Annars hade jag struntat i det.

Permalänk
Medlem

Känns som något slags bedrägeri? Akta dig för att skriva in kontouppgifter nånstans.

Visa signatur

CPU: Intel i9 13900K 5.6Ghz, GPU: MSI 4090 SUPRIM X, MB: Gigabyte z790 Aorus Elite, Minne: 32Gb Corsair Vengance 6000mhz, Chassi: Fractal Design 7 Compact, Disk: Kingston kc3000 2tb.

Permalänk
Medlem

Så här dök den upp i OneDrive appen på min Samsung.

Permalänk
Medlem

Jag hade loggat in på Microsoft och kikat där.
Hittar du ingen info där så hade jag tagit bort eventuella kontokort på Google play.

Sen avvakta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Jag hade loggat in på Microsoft och kikat där.
Hittar du ingen info där så hade jag tagit bort eventuella kontokort på Google play.

Sen avvakta.

Ja det ser normalt ut där, har mitt betalkort som enligt MS ska debiteras rätt summa.
Galet dock att en sån mysko grej dyker upp i min OneDrive på mobilen. Har inte ens betalkort där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n3crosis:

Ja det ser normalt ut där, har mitt betalkort som enligt MS ska debiteras rätt summa.
Galet dock att en sån mysko grej dyker upp i min OneDrive på mobilen. Har inte ens betalkort där.

Känns eventuellt som en bugg?
Hur brukar du betala för det?

Oavsett så hade jag tagit bort betalningsalternativen på Google play och se hur det utspelar sig.

Permalänk
Medlem

Kontakta personal? Ta bort sub innan nästa fakturerings datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minzert:

Känns eventuellt som en bugg?
Hur brukar du betala för det?

Oavsett så hade jag tagit bort betalningsalternativen på Google play och se hur det utspelar sig.

Årsvis (ej månad som jag skrev tidigare, redigerat nu) via MS. När jag loggar in där ser det helt korrekt ut. Men väldigt udda att en av deras appas beter sig så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Kontakta personal? Ta bort sub innan nästa fakturerings datum?

Har inte kunnat nå dem. Jobbar idag utan möjlighet men ska försöka ikväll
Nästa dragning enligt hemsidan är början av mars. Inte 20/2. Sjukt mysko att appen poppar upp med sån sjuk summa.

Permalänk

Samma här

Jag fick upp exakt samma ruta. Jag är väldigt mån om att inte klicka på länkar och skit i mail. Denna ruta dök upp när jag startade OneDrive och fick inte klicka bort utom på OK knappen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kan det vara decimalfel i koden, det kanske är 116kr? Oavsett så behövs det verifieras från Microsofts sida.

Permalänk
Skrivet av PajN:

Kan det vara decimalfel i koden, det kanske är 116kr? Oavsett så behövs det verifieras från Microsofts sida.

Fast ursprungs priset är idag 119:- månadsvis betalning. Så en höjning till 116:- går inte.

Inget stämmer med den där popup i appen. Jag fick samma grej

Permalänk
Medlem

Jag fick en liknande upplevelse när jag öppnade FaceBook igår. Den tog mig till Googles sida där jag har mitt kortnummer inlagt.

Visa signatur

Gått i träda. Åter om något år!

Permalänk
Medlem

Har ju Family, men det står rätt

Recurring billing on
1 559,00 kr every year including VAT

Betalar via Paypal, ger inte ut kontonummer om det kan undvikas.

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem

Därför man inte låter något företag dra pengar hur som helst. Jag köper vanligtvis "påfyllning" med 12 månader i taget från där det är billigast för tillfället.
Som nu senast köpte jag 30 (2x15) månaders M365 Family för 1000 kr via Amazon Tyskland.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem

Samma för mig idag.

Jag har begärt uppringning från deras support, men inte fått något samtal än.

Tack för postningen, och alla bekräftande kommentarer. Skönt att höra att man inte är ensam, och få höra lite tankar och idéer

Permalänk
Skrivet av jFqv:

Samma för mig idag.

Jag har begärt uppringning från deras support, men inte fått något samtal än.

Tack för postningen, och alla bekräftande kommentarer. Skönt att höra att man inte är ensam, och få höra lite tankar och idéer

Skriv gärna vad dom säger. Jag letade efter något typ av support men gav upp då det var för krångligt att leta i mobilen. Deras supportsida skickar bara runt en till massa länkar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Its_inside:

Skriv gärna vad dom säger. Jag letade efter något typ av support men gav upp då det var för krångligt att leta i mobilen. Deras supportsida skickar bara runt en till massa länkar

"Det stod fel, det är x pris som gäller och en uppdatering kommer." Gissar jag på, då det uppenbarligen blivit fel.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Jag har fått tag på MS.
De hade ingen förklaring till varför det står att det ska dras via Playstore förrut 89kr/mån och nu 10 600kr.
Jag har inte ens via Playstore, jag har via hemsidan och debiteras årsvis.
De kunde iaf bekräfta att det ska dras årsvis via deras hemsida, inte play store. Men fick ingen som helst förklaring till varför det dök upp i min OneDrive.
Väldigt underligt iom att jag inte ens har det via den tjänsten och inte månadsvis heller.

Men om fler fått samma notis så fick iaf jag svar från MS att jag skulle bortse från svarta notisen i appen.

Permalänk
Medlem

Microsoft är nog redan eller snart medvetna om detta med tanke på att det har skrivits över 10 frågor om det i deras forum idag https://answers.microsoft.com/sv-se/msoffice/forum

Permalänk

Enligt deras chat är detta ett felaktigt meddelande som gått ut och deras tekniker kollar på det.

Har man family för 199:- månad höja den till 155:- i månaden pga att dom lanserat sina ai-tjänser.

Man kan välja bort detta aktivt genom att byta till familj classic.

Permalänk

Har fått samma meddelande. Skulle betala 9300:- enligt meddelandet... får meddelandet bara i appen i tel. Kan inte använda något i appen om jag inte trycker ok.
Men gissar att jag avvaktar och ser om det försvinner. Bm

Permalänk
Medlem

M365 kostar plötsligt 11600:-/månad!

Hej
Kollade min OneDrive på mobilen igår och fick upp bifogad bild. En smärre chock när jag ser att det ska kosta 11600:-/månad. Har någon mer fått något sådant? Vad tipsar ni om att jag ska göra?

Tämligen förvirrad tackar jag på förhand för er hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TriMe:

Hej
Kollade min OneDrive på mobilen igår och fick upp bifogad bild. En smärre chock när jag ser att det ska kosta 11600:-/månad. Har någon mer fått något sådant? Vad tipsar ni om att jag ska göra?

Tämligen förvirrad tackar jag på förhand för er hjälp!

<Uppladdad bildlänk>

Såg även https://www.sweclockers.com/forum/trad/1731656-10-600kr-debit... igår, verkar vara samma, vad det nu handlar om.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Känns som om det borde vara 116,00 kr. Eller har MS tittat på X o tänkt "det är så här vi ska arbeta"!

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Medlem

"The notification you received is a known issue. “As of January 22, 2025, some EMEA and US customers reported receiving incorrect notifications on their iOS and Android devices regarding price changes for the new Microsoft 365 with AI (Copilot) plans (Microsoft 365 Personal and Family)."

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/onedri...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

"The notification you received is a known issue. “As of January 22, 2025, some EMEA and US customers reported receiving incorrect notifications on their iOS and Android devices regarding price changes for the new Microsoft 365 with AI (Copilot) plans (Microsoft 365 Personal and Family)."

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/onedri...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz