3000kr för er att spendera åt mig...

Permalänk

3000kr för er att spendera åt mig...

Funderar på att få lite fart på grejerna igen. Vad jag har nu ser ni i signaturen...

Kan tänka mig att lägga MAX 3000 och det jag vill byta ut är grafikkort och processor i första hand. Givetvis måste det också bli en ny cpu-fläkt. Jag vill ha tysta grejer. Förslag tack!

Detta har jag nu...
AMD T-bird 1,2Ghz/266 Mhz | ECSK7S5a | PoV GF2 GTS Pro 64 Mb | 512 Apacer ddr-ram | Taisol Copper | WD 40 gig

Permalänk
Medlem

Hmm, vet inte om ditt moderkort klarar högre än thunderbird, men om det gör det så skulle jag köpa en 2400+. Om det skulle vara så att det klarar av Barton så skulle jag satsa på en 2500+. Skicka ett mail till tillverkaren om du inte kan hitta info på sidan.
Det kommer att kosta max 900 kronor. Då har du 2100 kvar. Leadtek Winfast A280TD GeForce4 Ti4200-8X 128Mb MyViVo är ett trevligt grafikkort som matchar resten av dina komponenter bra så det skulle jag köra på och priset på 1400 är helt klart överkomligt. 700 kvar.
Jag skulle helt klart köra på Spire WhisperRock IV 21dBa om jag skulle vilja ha något billigt (199 kronor). Men eftersom du har så mycket kvar så skulle jag ta en titt på SLK 800 med en enermax fläkt. Då hamnar du på exakt 708 kronor. Men så finns det ju tyvärr det som heter frakt också. Men jag är väldigt tveksam till att ditt moderkort klarar Barton, så då kan du ju jöra på 2400+an och då har du ju råd på pricken.
Lycka till med datorköpet!

//crazydog fortfarande, ja jag vet, jag är lat som inte orkar logga ur ErCas konto

Visa signatur

"If you shake it more than twice your playing with it..."
//ErCa

Permalänk
Medlem

ECS K7S5A klarar max 2600+ med 266 fsb. Ta hellre ett Radeon 9600 Pro än GeForce 4 måste jag bara säga. Onödigt att spendera 1400 på teknik som är utdöende. Netvaruhuset eller SBSData blir billigast på den kombinationen men ta netvaruhuset då de har lite bättre kylare. Silverado är bra.
Summa 2809 kronor.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE