Alla fyndtips från Amazon Spring Deal Days

Geforce RTX 5070 Ti kan släppas den 20 februari

Permalänk
Melding Plague

Geforce RTX 5070 Ti kan släppas den 20 februari

Vanliga RTX 5070 saknar fortfarande ett lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se testerna på denna.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Klart det mest intressanta kortet, men är orolig för att det faktiska priset för vanligt folk blir närmare 15 än 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ska bli intressant och se testerna på denna.

Mest nyfiken är man ju ändå på vad de gör med 5080 när 5070 är markant snabbare.

Permalänk
Medlem

Detta kort kanske pengarna räcker till…
Hoppas på lite bättre prestanda än 4070Ti Super + DLSS funktioner som med tiden säkert utvecklas mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Mest nyfiken är man ju ändå på vad de gör med 5080 när 5070 är markant snabbare.

Det där citatet är magiskt.

Visa signatur

9800x3d - 4070 ti super - 360hz qd-oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Klart det mest intressanta kortet, men är orolig för att det faktiska priset för vanligt folk blir närmare 15 än 10.

Det lär nog säkert finnas några modeller som ventus x3 och Asus prime som hamnar relativt nära referenspriset under 11k.
Men 10k är vad vi brukade betala för ett x80-klasskort, nu har den summan smugit sig ner till xx70-klass.

Frågan är om tillgången kommer vara högre än 5080?

Vi får se

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Spännande att se testet när RTX 5070Ti klår RTX 4090 🙄

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se resultat från detta kort, lite tragiskt bara att det fortfarande lär va sämre än 4080 och ändå vara det mest intressanta kortet i 5000 serien =(

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

På papper är det väl ingen större skillnad på ett 4070 Ti Super och ett 5070 Ti?

512 fler CUDA cores på 5070 Ti
16 fler Tensor Cores på 5070 Ti
3 fler RT Cores

158MHz högre Boost clock på 4070 Ti Super
Lägre TDP på 4070 Ti Super

Sen har man såklart bättre minne på 5070 Ti.

Visa signatur

You can kill a man, but you can´t kill a legend. (Edward Teach)

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Ska bli intressant att se resultat från detta kort, lite tragiskt bara att det fortfarande lär va sämre än 4080 och ändå vara det mest intressanta kortet i 5000 serien =(

Kommer att kosta som ett också om man inte har turen att köpa bland de 20 första

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinDuva:

På papper är det väl ingen större skillnad på ett 4070 Ti Super och ett 5070 Ti?

3 fler RT Cores

men glöm inte trippel-hittepå frames!!111one jensen blir ju jeteledsen om inte alla testar med tripple-framegen och maximalt inputlag påslaget.

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

Kommer att kosta som ett också om man inte har turen att köpa bland de 20 första

Återstår att se, just 5070 Ti lär nog bli lika sällsynt som 5080 då det är samma chip i dom. Men vem vet kanske har dom så pass dålig yeld på 203 att det finns mycket fler 5070 Ti än 5080..

Med lite tur så blir det lite bättre med 5070 korten då dom är ensamma med 205 chippet.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Återstår att se, just 5070 Ti lär nog bli lika sällsynt som 5080 då det är samma chip i dom. Men vem vet kanske har dom så pass dålig yeld på 203 att det finns mycket fler 5070 Ti än 5080..

Med lite tur så blir det lite bättre med 5070 korten då dom är ensamma med 205 chippet.

Det är egentligen inte lönt att dra upp diskussionen igen, men åtta tusen för ett kort med 12Gb VRAM 2025... Ska bli väldigt intressant att se testerna dock.

Permalänk
Skrivet av norrby89:

Tror mer det handlar om obefintliga marginaler hos msrp korten varför de vill inte sälja några samt att det finns en massa otåliga 5080 köpare som inte fick tag i ett

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk

Låt mig gissa den egentliga 5070 lanseras som 5070 ti, medans den ordinarie 5070 ti fick bli 5080 som igår. Man betalar för vad man förtjänar! Då får vi se om AMD har ett rockess som heter duga! Precis just nu har jag bestämt mig, vad det blir för grafikkort mitt till mitt prestanda bygge, kan bli AMD kan bli något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evoluti0n:

Låt mig gissa den egentliga 5070 lanseras som 5070 ti, medans den ordinarie 5070 ti fick bli 5080 som igår. Man betalar för vad man förtjänar! Då får vi se om AMD har ett rockess som heter duga! Precis just nu har jag bestämt mig, vad det blir för grafikkort mitt till mitt prestanda bygge, kan bli AMD kan bli något annat

https://www.techpowerup.com/img/O6X4oOKV2RM1sgOa.jpg

Samtidigt hos AMD:

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Det är egentligen inte lönt att dra upp diskussionen igen, men åtta tusen för ett kort med 12Gb VRAM 2025... Ska bli väldigt intressant att se testerna dock.

Det är väl bara att köpa kommande 5060 ti 16 GB då
borde ju ligga lägre i pris

Permalänk
Medlem

Hahaha 🤣 men det ligger i det…

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinDuva:

3 fler RT Cores

Det är väl så att hela 5000 serien fått bättre funktioner (snabbhet) för hantering av Ai beräkningar.
Vad det får för betydelse i framtiden får vi se…

Permalänk
Medlem

Lär ju bara vara några fjuttiga procent rappare än 4070 Ti Super (vilket man självklart jämför med) i praktiken.

"dubbelt så snabbt som RTX 4070 Ti i vissa spel, med DLSS 4 och Ray Tracing"

Alltså, är det någon som på riktigt inte förstår att det där är en extremt meningslös jämförelse, samma idiotiska jämförelse som att påstå att 5070 ska vara snabbare än 4090.

"Marknadsföring" ... det är inte rätt ord. Det rätta ordet: lögn. Uppenbar pinsam korkad lögn.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av picolosan:

Det är väl bara att köpa kommande 5060 ti 16 GB då
borde ju ligga lägre i pris

Det ska faktiskt bli intressant hur det blir. Men likt 4060 Ti med 16Gb så finns det nog en stor risk att Nvidia hittar på något för att göra det mindre attraktivt i praktiken.

Permalänk
Medlem

Det hade varit kul med ett nytt grafikkort...
Men ska man nöja sig med 6 144 Cuda kärnor (RTX 5070) eller vill man ha över 8000 ?
Sen 12GB vs 16GB VRAM.

Ett 5070 Ti till priset av ett vanligt 5070 hade låtit som en bättre deal.
Jag har inte bestämt mig ännu.

Jag är helt ointresserad av att betala 20k - 30k till någon scalper.

Permalänk
Medlem

Om 5080 är egentligen 5070Ti,

Vad motsvarar den här produkten jmf med föregående modeller?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Permalänk

För mig kvittar det egentligen, det handlar mer om filosofi. Jag kan köpa 2st 5090 imorgon och ha så det räcker över, om jag får tag.
Det handlar mer om att Nvidia rider på vågen av korkade mongon som betalar för vad som helst även om det är överpris, speciellt i konsument grafikkorten, där räknar jag inte 5090n. Nvidia skiter på gamern, men gamern ler brett istället och tackar för Nvidia att denna får käka Nvidias bajs, ja då skyller jag inte på Nvidia längre, utan jag säger att kejsaren är naken. Tyvärr verkar det komma som en chock för många av få det bekräftat.

Det blir nog ändå Nvidia för mig, raytracing är alltid trevligt på Oled Tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evoluti0n:

För mig kvittar det egentligen, det handlar mer om filosofi. Jag kan köpa 2st 5090 imorgon och ha så det räcker över, om jag får tag.
Det handlar mer om att Nvidia rider på vågen av korkade mongon som betalar för vad som helst även om det är överpris, speciellt i konsument grafikkorten, där räknar jag inte 5090n. Nvidia skiter på gamern, men gamern ler brett istället och tackar för Nvidia att denna får käka Nvidias bajs, ja då skyller jag inte på Nvidia längre, utan jag säger att kejsaren är naken. Tyvärr verkar det komma som en chock för många av få det bekräftat.

Jag håller med dig! Problemet är att AMD gör det så jäkla svårt att välja något annat.
Jag funderar skarpt på att köpa ett B580 och skruva ner inställningarna, för att slippa känna mig helt lurad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Ja det är väl lite som med grafikkort som med bilar: skoj när något nytt kommer ut, men i princip är det samma sak.

Undantaget när steget är längre mellan den ena och den andra produktern.
Det är skillnad på en Nokia 3310 och Samsung Galaxy 23. Men mellan Samsung 23 och Samsung xcover 6 pro är skillnadena få.

Skrivet av Evoluti0n:

Svårt att välja eftersom tillverkarna sminkar grisen...de får korten att se dyrare ut än vad de egentligen är. Förutom när man stöter på något pris 🏆 värt som korrelerar mellan prestanda och pris på riktigt.

Skrivet av jaqob:

Jag håller med dig! Problemet är att AMD gör det så jäkla svårt att välja något annat.
Jag funderar skarpt på att köpa ett B580 och skruva ner inställningarna, för att slippa känna mig helt lurad.

De påstår att AMD är bättre för Linux. (Precis som att det är svårt att få Apple OS att fungera på Nvidia.

My 5 cents...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

If you see Rainbows and Unicorns 🦄 in the Back 🔙 it's changed...You see 'em? 🤣 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av dinDuva:

3 fler RT Cores

Jo och med dom siffrorna ser det ut som 5070 Ti kommer få svårt att slå ens 4080 (utan super), rent ut sagt pinsamt.

Permalänk
Medlem

På pappret ser 5070ti ganska nära 5080 ut. Får se hur det är i praktiken men borde bli bättre prestanda per krona.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.