Battlefield-skapare lanserar omfattande testfas

Permalänk
Melding Plague

Battlefield-skapare lanserar omfattande testfas

Electronic Arts söker speltestare till nästa Battlefield-spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nästan värre än telefonkön till vårdcentralen

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

<Uppladdad bildlänk>

Indeed va mer igår! sen att man bara har 15min på sig att gå in där när det är ens tur... helt idiotiskt system...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

<Uppladdad bildlänk>

Fast här blir det bara värre när du kommer fram genom att du får spela ett battlefield spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Ser ballt ut, hoppas att det blir som en remake av BF3 typ

Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti Non-OC | CPU: Ryzen 7 5800x | RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600MHz
Mobo: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem

vad säger man om de där skiten som bf är. de finns inget förtroende för dessa utvecklare längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

<Uppladdad bildlänk>

Var på akuten igår (sambo) i 9h så ja det kan jag nog tänka mig är kortare än till den där kön haha.
När vi kom var kön 2.5h till ortopeden och när vi gick så låg den på 8h så någon stackare hade det ännu värre.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Testpilot

Hann turligt nog med att slutföra all registrering innan massflödet dök upp. Ser redligt fram emot att få speltesta kommande Battlefield. Enda spelserien jag konsekvent kommer tillbaka till inom FPS-genren, finns helt enkelt inte något annat motsvarande – hur bra eller dålig en given titel än må vara

Visa signatur

< ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

Permalänk
Medlem

Minns ni hur BF2042 skulle vara ett "kärlekbrev till alla fans" ?

-Fool me once shame on you...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Battlefield är dött. Allt som gav spelet själ och karaktär är sedan många iterationer helt urlakat. Jag har prövat samtliga spel i serien och har inget hopp för nästa utgåva. Senaste Battlefield jag uppskattade var BF3/BF4, men redan där hade det börjat gå utför.

Väntar mig en kavalkad av DLC, premium-abonnemang, grafik som gör ont i ögonen, matchmaking med korrupt algoritm och inga möjligheter till egenhostade servrar. Toppa av det med invasivt anticheat som har kernelaccess.

När "AAA-studios" blev stor industri på aktiemarknaden slutade spelen att vara för gamers och den primära målgruppen blev aktieägarna. Jag håller mig till indie och de fåtal bolag som inte styrs av kortsiktiga beslut och utnyttjande av sina kunder.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Battlefield är absolut inte dött. Folk spelar fortfarande BF2 bla och jag spelar i princip bara BF3/4

Permalänk
Medlem

Plats 264149 woop woop. Har inga höga förhoppningar dock. Men gratis är gratis. Det enda negativa är att man tvingas boota om till winDOS.

Permalänk
Medlem

Spelat så många tusen timmar BF genom åren att jag ska helt klart ansöka. Sannolikheten att man blir antagen är ju minimal men ändå.

Men jag har ett veteranperspektiv på BF, spelat dem sedan starten och spelar fortfarande och har idéer jag väldigt gärna skulle vilja kunna föra vidare.

Inget av spelen är perfekta. Alla har sina problem. Det har jag lärt mig på resans gång. Jag har lyckats hitta mycket kul i alla ändå istället för att sitta och tjura på nätet så försöker jag vara konstruktiv. Dock är det inte lätt att få ut denna konstruktiva kritiken till DICE.

Mitt sätt att spela funkade inte i tex BF1... Ja, då får jag hitta ett sätt att spela som ändå är kul och det gick fint. Det fanns problem i BF5 men överlag det bästa i serien enligt mig. 2042 har problem men jag har hittat min spelstil och kan ha grymt kul i det. Men det finns gott om frustrerade saker i det. Dock är inte BF4 bättre på denna punkt hur många som än intalar sig att det eller BC2 var perfekta....

På vägen har man ju snappat upp en del saker som de helt enkelt måste börja få ordning på. Och andra coola idéer jag kommit på under resans gång som är små, men säkerligen lätta att implementera och det ökar djupet i spelet ändå.

Var ju en jävla kö igår när jag ville ansluta så jag får försöka igen ikväll.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

hoppas de löst problemet med att ansluta flera datorer till en server från samma uppkoppling vilket inte funkade på bad company och bf3, minns inte om bf4 hade de problemen!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

hoppas de löst problemet med att ansluta flera datorer till en server från samma uppkoppling vilket inte funkade på bad company och bf3, minns inte om bf4 hade de problemen!

Det måste de ju ha gjort med tanke på hur många som sitter bakom CGNAT idag.

Jag har dock aldrig haft de problem du beskriver, och då hade jag ett antal LAN med polare när det begavs sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

<Uppladdad bildlänk>

Det värsta är att "more than an hour" egentligen betyder "whole day".
Och sedan har du 15 minuter på dig dessa slumpade tid som de inte ens estimerar.

Permalänk
Medlem

Jag registrerade precis, ingen kö alls längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schwalan:

Jag registrerade precis, ingen kö alls längre.

Det är 275000 i kö just nu.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Ingen kö för mig, trillade rätt in.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockan:

Det är 275000 i kö just nu.

Märkligt.

Permalänk

Tips från reddit om man är fast i kö https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1ih9br3/could_b...

Använd direkt länken i ett incognito fönster om det inte funkar
https://ea.arcsivr.com/Portal/ea-cte/default

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetomten:

Tips från reddit om man är fast i kö https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/1ih9br3/could_b...

Använd direkt länken i ett incognito fönster om det inte funkar
https://ea.arcsivr.com/Portal/ea-cte/default

Jajamensan, så funkade det för mig, var inloggad och vips så trillade playtest upp i listan. 😊

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Ta tillbaka gamla spawn screenen.

Ingen förändring har förstört så jävla mycket i ett spel som den.

Senaste BF spelen kör jag 95% infantry för jag kommer inte klicka mig in i en meny för se om det finns ett fordon ledigt.

Det ska bara visas DIREKT i spawnscreenen så man kan ta spawna i den direkt. Alternativt som de var förr, runt flaggor där man spawna.

Fan i helvete så arg jag är över den förändringen.

Låt också flygplan spawna på marken.

Herregud DICE bara kopiera BF3 och tidigare spel och lägg på ny grafik, förstår inte hur dåliga de är på produktuveckling. Ser jag någon från DICE irl kommer jag fan skälla ut personen och fråga vad de sysslar med där uppe.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av Jefe:

<Uppladdad bildlänk>

Säg inte till för många men jag och en kompis gick om kön genom att först logga in via mobilen och sedan via webbläsaren.
För han så funkade precis lika dant tvärt om han gick in på webbläsaren först.

Vet inte om det funkar idag men funkade igår.

Permalänk
Medlem

Jag följde länken jag fick i ett mail, var säkert fler som fick samma mail.
Men jag fick ingen kö när jag gick via mail länken iaf, utan kom rakt in att registrera.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Man måste tillbaka till BF2,3,4 känslan.
BF ska vara som något emellan CoD och Arma.

Om Cod spelarna inte gillar spelet har de lyckats.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Man hoppas verkligen att dom kan få till något...

Förhoppningarna har varit stora på dom sista släppen dom gjort, men eftersmaken är bara att man blivit lurad.

Men det finns ändå något slags hopp kvar då BF3/BF4 är det bästa spelupplevelser jag haft.

Permalänk

Se till att inte köpa något förrän det är bekräftat bra.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X || AMD Radeon RX 6800 XT Sapphire Nitro+ SE OC || Fractal Design Meshify 2 White || Corsair H150i Elite Capellix 360mm || Corsair RM850X V2 || RAM 32GB Corsair Dominator || PRIME X570 -PRO || SAMSUNG SSD 830 - OCZ-TRION150 - Corsair MP600 - Kingston A2000 || Logitech PRO X || Logitech G502 || Logitech G915 || 7x Corsair QL 120