Kingdom Come Deliverance 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Jag har tagit mig 75% genom main quest line i första spelet. Spelade det som en galning 2021 och det är ett av mina favoritspel. Men nu har jag inte rört det sen dess och är väl egentligen mer sugen på att börja om på nytt i andra spelet. Skulle ni som spelat ettan säga att jag får ut något av att avsluta det? Jag har kommit så långt att jag ska infilitrera ett kloster för att ha ihjäl en kille.

Frågan är alltså inte en kopia på den som redan ställts, utan jag undrar mer om handlingen i första spelet är bra nog att runda av själv? Föreställer mig att det bör finnas sammanfattningar på YouTube annars.

Tyckte själv att klostret var en av de mindre roliga delarna. Sen kommer det riktigt häftiga missions vid talmberg (första slottet man rider till) som inte får missas!

Edit: läste lite spoilers från 1:an för att fräscha upp minnet. Klosterquesten var för mig en low point men satan vad brant utför det är sedan (på ett positivt sätt! Action!) tror det är 25% kvar som du sade. Ta dig förbi klostret så är det absolut värt!

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasaduras:

Såklart smidigt att modda i Steam workshop. Men mod support finns ju redan. Precis som i ettan så lägger man bara moddarna i mods mappen för dom som inte testat innan.

Antar att detta är lite större än så eftersom det var de själva som gick ut med det. Kanske verktyg som öppnar upp för mer komplexa moddar. Får väl se vad det blir.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxen123:

Tyckte själv att klostret var en av de mindre roliga delarna. Sen kommer det riktigt häftiga missions vid talmberg (första slottet man rider till) som inte får missas!

Edit: läste lite spoilers från 1:an för att fräscha upp minnet. Klosterquesten var för mig en low point men satan vad brant utför det är sedan (på ett positivt sätt! Action!) tror det är 25% kvar som du sade. Ta dig förbi klostret så är det absolut värt!

Går ju ta sig ur klostret rätt fort. Men det ska ju vara träligt det är kloster. Ser man till att bli drinkpolare blir vistelsen smidigare. Jag körde igenom det första svängen andra såg jag till korta ner vistelsen.

Tagit mig till troskiy nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Japp. Jag tycker spelet ser bra ut ändå. Är det mycket skillnad på high och ultra tycker du?

Jag har tänkt varför inte HDR finns. Kanske värt att testa?

Helt klart!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Irrat runt i skogen mit i natten med Vostatek var riktigt underhållande och HDR funktionen funka riktigt bra

Permalänk

Ett av dom bästa spel jag någonsin spelat, herrejävlar alltså!

Permalänk
Medlem

En drygt 18 min lång video från Warhose med de två huvudrollsinnehavarna.

Kingdom Come: Deliverance II Official Live Action – The Last Day at Warhorse

Permalänk
Medlem

Har läst lite lätt om att Kuttenberg ska vara väldigt ofärdigt och buggat. Efter spenderat ca 20 minuter där stängde jag av. Precis allt där kändes ofärdigt. T.ex. direkt när jag kom in i första affären så hade handlaren inga varor. Sedan bara fortsatte det sådär. I princip alla NPCs i en tavern hette likadant. Ska testa lite mer nu men annars lämnar jag Kuttenberg tillsvidare får hoppas det fixas i en patch.

Synd när act 1 var så välgjort. Hur upplever ni Kuttenberg?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Har läst lite lätt om att Kuttenberg ska vara väldigt ofärdigt och buggat. Efter spenderat ca 20 minuter där stängde jag av. Precis allt där kändes ofärdigt. T.ex. direkt när jag kom in i första affären så hade handlaren inga varor. Sedan bara fortsatte det sådär. I princip alla NPCs i en tavern hette likadant. Ska testa lite mer nu men annars lämnar jag Kuttenberg tillsvidare får hoppas det fixas i en patch.

Synd när act 1 var så välgjort. Hur upplever ni Kuttenberg?

Jag hade noll problem i Kuttenberg, utforskade iof mest på natten då jag kunde sno saker men jag hade inga problem som du nämner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag hade noll problem i Kuttenberg, utforskade iof mest på natten då jag kunde sno saker men jag hade inga problem som du nämner

Körde vidare lite igår och måste säga att jag är besviken. Fin och häftig stad men alldeles för innehållslös. 9/10 dörrar går inte gå in i och den stora kyrkan går inte gå in i.

Har nog fått en annan bugg. Har 100 reputation med precis alla faktioner. Känns skumt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Körde vidare lite igår och måste säga att jag är besviken. Fin och häftig stad men alldeles för innehållslös. 9/10 dörrar går inte gå in i och den stora kyrkan går inte gå in i.

Har nog fått en annan bugg. Har 100 reputation med precis alla faktioner. Känns skumt.

Ja där håller jag med. Södra delen har sjukt många stängda dörrar. Var redo att sno allt i de fina husen och borgarna men allt var låst. Antar att det är DLC som kommer.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av James Ulrich:

Ett av dom bästa spel jag någonsin spelat, herrejävlar alltså!

Plockade upp det igår och kan inte annat än hålla med! GOTY 2025?

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Plockade upp det igår och kan inte annat än hålla med! GOTY 2025?

Man kan säga att det har ett väldigt bra utgångsläge i alla fall! Om det dyker upp en underdog som slår detta så vore ju 2025 en dröm när det kommer till gaming.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av James Ulrich:

Man kan säga att det har ett väldigt bra utgångsläge i alla fall! Om det dyker upp en underdog som slår detta så vore ju 2025 en dröm när det kommer till gaming.

Finns ju en risk att GTA VI tar hem den titeln inser jag nu. Men det hänger ju lite på att Rockstar inte försenar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Finns ju en risk att GTA VI tar hem den titeln inser jag nu. Men det hänger ju lite på att Rockstar inte försenar det.

PC versionen kanske lanseras först början av 2026 enligt ett uttal från nån Corsair chef huruvida det nu stämmer. Men för KCD2 får man hoppas det för tycker inte KCD2 förjtänar att bli i skuggan av det spelet som har helt andra utgångslägen och ekonomiska krafter än Rockstar med GTA serien, de förtjänar nog nån sorts utmärkelse för detta spel. Skulle va bra för gaming communityn speciellt då KCD2 går emot lite vissa etablerade trender i gaming communityn (speciellt hålla-i-handen mekanik och att det är ok om man dör och man prioriterar historisk verklighet över att försöka försköna eller ändra historien att bättre passa vår tid)

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Har spelat lite över 10 timmar, spelet går utan tvekan inför inlevelse, tyvärr snubblar det på vägen så nu överväger jag att lägga på hyllan ett tag, känslan i spelet är väldigt stakig och osammanhängande. Ett par saker som verkligen inte går hand i hand med inlevelse:

- Börjar jobba för en bybo, får tillgång till gratis boende m.m., allt är frid och fröjd, förutom då, bybon hälsar 90% av gångerna nedlåtande, i stil med "vad vill du din bandit" och då spelar jag ändå extremt laglydig och har rena och fina kläder på mig!?

- Inleder ett samarbete med en annan bybo, lånar en överbliven säng på ett loft, blir nästan skickad i stupstock för överträdelse, ingen som helst minne av att jag hjälpt bybon nyligen.

- Plötsligt jagar alla patrullerande soldater som ser mig utan tydlig anledning.

- Byborna är väldigt stela utanför cutscenes, reagerar allmänt märkligt på interaktioner och man kan oftast bara prata med en mycket liten del av dem. Även de man kan prata med har väldigt få alternativ, att t.ex. fråga runt efter något ställe att sova eller äta går inte för sig.

Många mekaniker känns stela och uråldriga, red runt med hästen i snårig skog, det ingav allt annat än inlevelse om man säger så, väldigt styltigt och konstigt, helt plötsligt kommer man ut från skogen med halva livet borta utan en tydlig anledning till vad som faktiskt hände där inne.

Missuppfatta mig dock inte, spelet är utan tvekan bra, det finns flera delar här som överpresterar men många av inlevelsemekanismerna behöver finslipas en hel del för att ge liv i spelet. Kanske är man bara bortskämt med spel som Red Dead Redemption 2.

Jag kommer avvakta 6 månader med spelet nu och hoppas på att de får rätt på det. Mycket av detta skulle jag tro är buggar men det finns en risk att det inte är meningen att byborna ska vara mer levande än såhär.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Bybor som inte är del av quests är ju bara statister.

Har inte kommit så långt men känns då rätt så slipat. Att det är bökigt på många sätt absolut. Många lir satsar ju på strömlinjeformning det här är typ raka motsatsen

Något jag vill kalla grafikbugg är regnet. Jag blir nästan illamående. Du ser absolut noll och det ser bara konstigt ut. Slutar fort sen kommer det tillbaka. Åskan är läcker dock.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

https://www.youtube.com/watch?v=A56UfjfcsYc

Så, vem spelar och vad tycker ni?

Vad har ni för system och vad har ni för prestanda och spelupplevelse?

5700x3d
4070ti super
32gig ram
Onödigt snabb m.2
1440p 27" 180Hz fast ips hdr

Är notorisk settings-pillare men efter många om o men har ja landat i att köra de mesta på experimental o dlss 4 balanced!!! (Chockad över hur bra dlss4 funkar!) Cappat på 100fps o får otroligt smooth frame rate!

Jag älskar cryengine, tycker de är toksnyggt! Men vilket JÄÄÄVFLA spel! Ligger på 67h o har en braaaaa bit kvar. Finns så otroligt mkt o göra! O ofta känns de ikte ens som side missions... ja kommer ba på mig själv med att de va 6h sen ja gick vidare i storyn! Den överlägset bästa världen jag upplevt!!!

99%

EDIT: Ja regnet är fruktansvärt! (Minus ljudet! Älskar ljudet!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

PC versionen kanske lanseras först början av 2026 enligt ett uttal från nån Corsair chef huruvida det nu stämmer. Men för KCD2 får man hoppas det för tycker inte KCD2 förjtänar att bli i skuggan av det spelet som har helt andra utgångslägen och ekonomiska krafter än Rockstar med GTA serien, de förtjänar nog nån sorts utmärkelse för detta spel. Skulle va bra för gaming communityn speciellt då KCD2 går emot lite vissa etablerade trender i gaming communityn (speciellt hålla-i-handen mekanik och att det är ok om man dör och man prioriterar historisk verklighet över att försöka försköna eller ändra historien att bättre passa vår tid)

De är väl mer eller mindre bekräftat att pc versionen kommer dag1? Ja är dock inte så säker på att de blir bra! Med tänke på att i princip hela kärn-gänget bakom gta5 o rdr2 har stuckigt (o verkar ju inte som att de va så speciellt trevlig stämning även innan de...) så är ja rädd att de kommer tappa den narrativa storheten. O för mig är de kanske inte riktigt de fantastiska gameplayet som lockar. Men ja hade älskat o ha fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smedone:

De är väl mer eller mindre bekräftat att pc versionen kommer dag1? Ja är dock inte så säker på att de blir bra! Med tänke på att i princip hela kärn-gänget bakom gta5 o rdr2 har stuckigt (o verkar ju inte som att de va så speciellt trevlig stämning även innan de...) så är ja rädd att de kommer tappa den narrativa storheten. O för mig är de kanske inte riktigt de fantastiska gameplayet som lockar. Men ja hade älskat o ha fel!

Alla Grand Theft Auto-spel som inte varit sidospår har fått extremt bra mottagande, samma gäller Red Dead. Risken att GTA VI skulle misslyckas är inte stor, de skulle spontant kunna hotta upp GTA V-motorn och bygga vidare på vad de hade där och ändå lyckas storslaget (vilket de delvis gjort).

Men visst, goda saker kommer förr eller senare till ett slut, GTA lär inte vara förskonat, frågan är väl mer när. Personligen tror jag inte det är nu, det är trots allt över 10 år sedan GTA V släpptes.

Som konsument vill vi givetvis ha bra spel och bryr oss inte om vad som överskuggar vad, ett grymt GTA6 gör inte KCD2 till ett dåligt spel om det inte var ett dåligt spel från början.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Alla Grand Theft Auto-spel som inte varit sidospår har fått extremt bra mottagande, samma gäller Red Dead. Risken att GTA VI skulle misslyckas är inte stor, de skulle spontant kunna hotta upp GTA V-motorn och bygga vidare på vad de hade där och ändå lyckas storslaget (vilket de delvis gjort).

Men visst, goda saker kommer förr eller senare till ett slut, GTA lär inte vara förskonat, frågan är väl mer när. Personligen tror jag inte det är nu, det är trots allt över 10 år sedan GTA V släpptes.

Som konsument vill vi givetvis ha bra spel och bryr oss inte om vad som överskuggar vad, ett grymt GTA6 gör inte KCD2 till ett dåligt spel om det inte var ett dåligt spel från början.

Min poäng är ju att alla deras väl mottagna spel skrivits o regisserats av samma personer. De personerna (ska inte svära men tror att en junior writer är kvar!) Har alla lämnat rockstar i samband med rdr2 releasen. Rockstar har inte bekräftat vem som skriver gta6 (finns rykten att dan houser redan hade skrivit gta 6 när han slutade, men inte bekräftat)

Men som ja sa! Hoppas ju på att de böir 10/10! Imo får de gärna komma 2026! Otroligt mkt lovande spel 2025 o man har ju inte samma tid o spela längre 😋 så gott om de sprider ut sig lite, backlogen är lång nog!

Permalänk
Avstängd

Känner jag lirar helt fel. Livrädd att gå till bröllopet så jag gör allt annat lol. Ändå imponerande hur utfyllnaden lyckas hålla en fast.

60h in men har än inte kontroll över sidequests och task loggen.

Överlevlad är man även om jag försöker undvika grinda.

Svårt hitta fel. Autobrewing hade vart skönt men nu gör du så många potioner åt gången och du jagar Henry kvalitet. Men nackdelen är ju när man vill göra dem för att sälja då tar det tid.

Men trots allt det är nog positivt då det gör det svårare spränga ekonomin. Jag är fortsatt fattiglapp får ihop så jag kan köpa skills när det dyker upp men inte mer.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

49,7h in. Nu kraschar man bröllopet.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Haha du spelar helt rätt!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smedone:

Haha du spelar helt rätt!!!!

Det är otroligt befriande när man spenderat så mycket tid att grinda att få sån brutal action när man väl börjar följa huvudspåret iaf. Man får ju showa off lite extra i dialogerna när man upplevt så mycket dessutom.

Men nu är jag tillbaks till grindandet. De vill ha ett hästrace men jag vet ju att de optimerat för herring så min pebbles är chanslös. Törs inte snacka med Hans rädd de ska skicka iväg mig till kuttenberg snart. Så nu åker man omkring och leker survivalsimulator och jagar ikoner jag inte vart till för att få upp kraken till 35 km. Rätt skönt lira det som en walking simulator utan någon press någonstans. Level 22 vet inte vad de ska slänga på en som ska utmana en.

Tips dra på parfym innan du smyger på någon så får hen en angenäm död och komplimerar dig det sista hen gör

Antar det kommer ett hard mode framöver så egentligen så borde man kanske köra mer på huvudspåret och hålla sig mindre överlevlad så att liret är mer intressant andra svängen men Vet inte riktigt hur jag skulle kunna variera liret på en andra playthrough när man finkammar allt krävs nog en VR mod.

Hittat en skattkista av en slump var dagens höjdpunkt. Skattkartorna är mer kryptiska än någonsin.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ni som kör med Nvidia kort glöm aktivera DLSS override i appen och välja latest eller K.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanb78:

Ni som kör med Nvidia kort glöm aktivera DLSS override i appen och välja latest eller K.

Förstår inte ett ord. Kör med dlss quality i liret.

100h och optimeringen är klockren. Nöjde mig med typ 48 i min fps i miljön när man kom ut från startbelägringen och har aldrig upplevt någon dip efter det. Kuttenberg flyter som smör med.

Lider fortfarande av regnbugg men de verkar ha tonat ner regnet med någon patch eller så har man haft tur.

Helt otroligt lir sjukt svårt hitta något att klaga på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxen123:

Du hade verkligen rätt med klostret - fy vad segt det var där! Särskilt när man kommer tillbaka från flera års paus. Jag provade en kväll kom så långt att jag skulle göra en massa olika ärenden för att iscensätta offrets bortgång. Och andra kvällen tröttnade jag efter att ha kastats i isoleringscellen för andra gången. Laddade en tidigare fil och spöade upp honom med knytnävarna direkt och drog därifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

100h och optimeringen är klockren. Nöjde mig med typ 48 i min fps i miljön när man kom ut från startbelägringen och har aldrig upplevt någon dip efter det. Kuttenberg flyter som smör med.

Lider fortfarande av regnbugg men de verkar ha tonat ner regnet med någon patch eller så har man haft tur.

I den nya Nvidia appen finns en inställning där du kan tvinga spel köra nya DLSS 4.0 (transformer model) och det fungerar bra i KDC2. Rekommenderar det starkt, otroligt vad mycket bättre det är än DLSS3.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du kan läsa här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1733924-dom-olika-dlss...

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.