Kingdom Come Deliverance 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Förstår inte ett ord. Kör med dlss quality i liret.

100h och optimeringen är klockren. Nöjde mig med typ 48 i min fps i miljön när man kom ut från startbelägringen och har aldrig upplevt någon dip efter det. Kuttenberg flyter som smör med.

Lider fortfarande av regnbugg men de verkar ha tonat ner regnet med någon patch eller så har man haft tur.

Helt otroligt lir sjukt svårt hitta något att klaga på.

Precis som några hann skriva så så kan du tvinga på DLSS 4 i Nvidia appen under Dlss override, och istället välja latest eller preset k som är senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Du hade verkligen rätt med klostret - fy vad segt det var där! Särskilt när man kommer tillbaka från flera års paus. Jag provade en kväll kom så långt att jag skulle göra en massa olika ärenden för att iscensätta offrets bortgång. Och andra kvällen tröttnade jag efter att ha kastats i isoleringscellen för andra gången. Laddade en tidigare fil och spöade upp honom med knytnävarna direkt och drog därifrån

Hahaha, gjorde precis likadant! Tillbaka efter några år och orkade bara inte. Tog reda på vem som var skyldig och gjorde en snabb ambush med bågen. Vill ju inte döda munkar eller vakter.

Tyvärr har jag helt tappat combaten! Var grym på den efter x timmars träning. Men nu lockar det ändå att ta upp ettan igen för att njuta av tvåan.

Permalänk
Medlem

Angående 2:an, inte haft så roligt med ett spel sen Baldurs Gate 3. 30 timmar in och har fortfarande inte gått på The wedding...! Hitar hela tiden nya sköna side quests eller saker att göra som distraherar. Men snart så...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av johanb78:

Precis som några hann skriva så så kan du tvinga på DLSS 4 i Nvidia appen under Dlss override, och istället välja latest eller preset k som är senaste.

Det verkar inte fungera med 3080? Måste ha 4 serien eller nyare antar jag?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Det verkar inte fungera med 3080? Måste ha 4 serien eller nyare antar jag?

Jo då, det ska fungera med 20-serien och framåt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vidstrom:

Jo då, det ska fungera med 20-serien och framåt.

Varför går de inte aktivera. Står att det inte stöds
Är det spelberoende? Kcd 2 har inget stöd för dlss 4?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Varför går de inte aktivera. Står att det inte stöds
Är det spelberoende? Kcd 2 har inget stöd för dlss 4?

Fungerar för mig utan problem. Gör du rätt är frågan? Du ska välja "Latest" på markerade rutan.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-F GAMING - AMD Ryzen 7 5800X3D - Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 - G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C - PNY GeForce RTX 4080 - LG 34'' UltraGear 34GN850P

Permalänk
Avstängd

Är det där Nvidia experience appen?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ja, fast nu heter den väl bara Nvidia App tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vidstrom:

Ja, fast nu heter den väl bara Nvidia App tror jag.

Jag har nu spenderat 90 minuter försöka komma åt någon dlss override men det finns ju inget dylikt? nvidia-app heter den när jag högerklickar på ikonen. Samma app där du laddar ner nya drivare den officiella.

Var i hela friden kan jag gå in? Jag känner igen uit på fotot så borde va samma mapp. Jag testade alt z men där är det ju bara video filter du kommer åt?

I andra spel kan jag komma åt det men i kingdom come 2 deliverance säger de jag inte får åsidosätta, jag får inte ändra upplösningsskalning och jag får inte aktivera frame generering då inget av detta stöds.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jag har nu spenderat 90 minuter försöka komma åt någon dlss override men det finns ju inget dylikt? nvidia-app heter den när jag högerklickar på ikonen. Samma app där du laddar ner nya drivare den officiella.

Var i hela friden kan jag gå in? Jag känner igen uit på fotot så borde va samma mapp. Jag testade alt z men där är det ju bara video filter du kommer åt?

I andra spel kan jag komma åt det men i kingdom come 2 deliverance säger de jag inte får åsidosätta, jag får inte ändra upplösningsskalning och jag får inte aktivera frame generering då inget av detta stöds.

Tog en bild för varje klick nu på min egen dator.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Tack Det är nog för att du har ett 4080. mitt 3080 stöds uppenbarligen inte i det här liret.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tack Det är nog för att du har ett 4080. mitt 3080 stöds uppenbarligen inte i det här liret.

Jodå, jag gör så med mitt 3070TI
Använder K för tillfället.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Jodå, jag gör så med mitt 3070TI
Använder K för tillfället.

Jäkla sjukt. Varför står det att det inte stöds? Senaste drivrutinerna installerade. Måste man uppdatera bios på gpu tro?

Kör via Epic Games launcher men lär ju va samma .exe. resten fungerar jag kan ändra till Nvidias idiot rekommendationer i appen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Jäkla sjukt. Varför står det att det inte stöds? Senaste drivrutinerna installerade. Måste man uppdatera bios på gpu tro?

Kör via Epic Games launcher men lär ju va samma .exe. resten fungerar jag kan ändra till Nvidias idiot rekommendationer i appen.

Om jag var du skulle jag avinstallera Nvidia appen och installera på nytt. Funkar inte det kan du även köra en clean install på drivrutierna.
https://www.nvidia.com/en-us/software/nvidia-app/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

För mig står det "stöd inte identifierat (4070tiS) men funkar ändå. dock är appen generellt stökig! hittar inte alltid spel o låter mig inte alltid ändra inställningar ändå... Det jag upplever som smidigast är Nvidia Profile Inspector, gratis program som gör exakt det som appen gör fast utan begränsningar, så länge stöd finns för dlss/rr/fg så kan du ställa in overrides o vilken version. Du kan även använda dlss swapper för att tvinga spelet att använda rätt .dll fil!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smedone:

För mig står det "stöd inte identifierat (4070tiS) men funkar ändå. dock är appen generellt stökig! hittar inte alltid spel o låter mig inte alltid ändra inställningar ändå... Det jag upplever som smidigast är Nvidia Profile Inspector, gratis program som gör exakt det som appen gör fast utan begränsningar, så länge stöd finns för dlss/rr/fg så kan du ställa in overrides o vilken version. Du kan även använda dlss swapper för att tvinga spelet att använda rätt .dll fil!

Installerat nvidia profile inspector men det var brutalt mycket spamware och malware man var tvungen att ducka. 8 stycken tror jag att jag fick ihop men hoppas jag lyckats ducka allt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

Gick på deras officiella sida men antar jag tackat nej för för mycket sök motorer, avg, och win zip och all den där traditionella virus skiten det enda jag får är en genväg som inte leder någonstans. Eller jo verkar vilja peka till en winzipinstallation. Sista steget var någon premium opinion sökmotor för att sälja mina personuppgifter som kändes som man borde tacka nej till. git hub länken gick rätt iaf. Väldigt svårt begripa vad man ska fippla med där dock. Testade dlss swapper olika versioner men gjorde ingen skillnad.

5080 förhoppningsvis på ingång hoppas det löser problemet av sig självt...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vore kul att se hur ni andra rustat er Henry. Här är min.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ska se om jag kan hitta fotoläget. Det är ju ganska lätt nå 30 i charisma så man blir rätt fri rätt fort egentligen.

Spenderat en del tid på Kuttenbergkartan nu och jag vet inte det känns typ som samma. Sen var det lite trist att det inte gick att motverka explorer perken med lethean water. De skulle haft en perk för varje karta hade vart snyggt eller bara låta en köpa för en hel massa drös groschen.

Betydligt lättare göra pengar på kuttenbergkartan men det har väl delvis att göra med att man är upp i 28 i huvudnivå. Känns som det går för mycket tid bara på att försöka kränga det i kuttenberg så man får någon inkomst. Nu så finns det ju absolut noll behov eller krav av att köpa skills eller prylar blir väl snart att man bara ignorerar det hela.

Undrar hur länge man kommer låta Hans ruttna i sin husarrest. Han lär inte va helt nöjd på en

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Installerat nvidia profile inspector men det var brutalt mycket spamware och malware man var tvungen att ducka. 8 stycken tror jag att jag fick ihop men hoppas jag lyckats ducka allt.

Inget jag själv upplevt! Tankade du från github? 🤔 men framförallt, har du fått de o funka?🙂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smedone:

Inget jag själv upplevt! Tankade du från github? 🤔 men framförallt, har du fått de o funka?🙂

Techspot fake sida tydligen... GitHub fungerade bättre

Nej inte fått det att fungera. Ingen aning vad man ska pula med för dlss i inspector

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Techspot fake sida tydligen... GitHub fungerade bättre

Nej inte fått det att fungera. Ingen aning vad man ska pula med för dlss i inspector

Scrolla neråt så ser du massa olika dll. Välj den som heter dlss, checka i always use latest. Raden under kan du tvinga den att välja en specifik version. Där väljer du preset k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vidstrom:

Vore kul att se hur ni andra rustat er Henry. Här är min.
<Uppladdad bildlänk>

Kul initiativ! Letar efter full rustning i "svart" men går trögt! Vill även hitta en schysst gul waffenrock, känns lore accurate!

Någon som lyckats reforga radzig svärdet till lvl 4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smedone:

Kul initiativ! Letar efter full rustning i "svart" men går trögt! Vill även hitta en schysst gul waffenrock, känns lore accurate!<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Någon som lyckats reforga radzig svärdet till lvl 4?

Hmm kanske minns fel men är inte rustningen från templars från Hermit questen svarta?

Själv kör jag fortfarande Brunnswick pga statsmen har ju efter 30 tim inte ens kommit till the wedding...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Hmm kanske minns fel men är inte rustningen från templars från Hermit questen svarta?

Själv kör jag fortfarande Brunnswick pga statsmen har ju efter 30 tim inte ens kommit till the wedding...

I kuttenburg har de flesta armor merchants olika färger på rusting. Inventory resettar efter 24h men inte lyckats hitta armar än!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smedone:

Scrolla neråt så ser du massa olika dll. Välj den som heter dlss, checka i always use latest. Raden under kan du tvinga den att välja en specifik version. Där väljer du preset k

Tror jag hittat rätt. Under finns frame degenerering. Vad står dlss rr för?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

RR står för Ray Reconstruction i detta sammanhang.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ray reconstruction. Men ingen hardware rt i kcd2 så den spelar ingen roll🙂

EDIT: såg att någon redan svarat...

Permalänk
Avstängd

Känns som bildkvaliten kanske blev lite sämre? liknande fps men ingen vidare vetenskap bakom. Hoppas kunna köra utan DLSS med 5080.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x