RTX 5080/5090 lagerstatus

Permalänk

RTX 5080/5090 lagerstatus

Minns att det fanns en sånhär tråd när jag försökte få tag på ett 3070 och det va på så sätt jag hann få tag på ett.

Det här alltså en tråd där ni kan dela med er om ni hittar någon sida där det finns 5080-kort i lager.

Va inte giriga nu. Dela med er!

Rubrik justerad och capsmissbruk korrigerat. // MOD
Permalänk
Medlem

Får rätt mycket aviseringar på Discord om att tex tyska Amazon släpper kort lite då och då. Vet inte om det är värt att testa beställa från dom, dålig koll på vilka nackdelar det finns

Själv fick jag igenom ett köp på Komplett 30/1.. men fick inte tilldelning och ingen aning om hur länge jag kan få vänta

Permalänk
Medlem

Finns det någon service som kan skicka mejl när det finns kort inne?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

So it begins...
Detta dök upp i morse.
Om man inte köper de dyra grafikkorten från scalpers just nu.
Många av dem kommer att lämnas tillbaka till butikerna om de inte säljer de i tid.
Det borde till och med vara billigare då eftersom det kommer att räknas som fyndvara.

Permalänk
Viking
Skrivet av Cido:

<Uppladdad bildlänk>

So it begins...
Detta dök upp i morse.
Många av dem kommer att lämnas tillbaka till butikerna om de inte säljer de i tid.
Det borde till och med vara billigare då eftersom det kommer att räknas som fyndvara.

Det räknas inte som fyndvara om produkten är oöppnad.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Det räknas inte som fyndvara om produkten är oöppnad.

Tack för infon!
Det jag försöker säga är att de kommer ha grafikkorterna i lager (fynd och ny), och att folk inte borde köpa för dyra grafikkort från scalpers.
Men det är deras val såklart om du vill köpa ett överpris grafikkort eller vänta bara 2-3 veckor. 🤷‍♂️

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Finns det någon service som kan skicka mejl när det finns kort inne?

vissa sidor har en "meddela mig" funktion men vet inte hur bra det fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cido:

<Uppladdad bildlänk>

So it begins...
Detta dök upp i morse.

Den kom igår 16:40 men jag velade förlänge sen var den borta, fanns 1 exemplar 😄 tyckte de var förmycket pengar men vill samtidigt prova ett 5090 om de är något som hade passat mig 😁

Visa signatur

Lian Li Lancool 207 | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ryzen 7 9800x3d | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | 9070 XT Pulse | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob_To_Computers:

vissa sidor har en "meddela mig" funktion men vet inte hur bra det fungerar

Proshop har jag skrivit in mig på men antar när man väl får mailet så är de redan slut 😄

Visa signatur

Lian Li Lancool 207 | ASUS ROG Strix 1200W Platinum | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Ryzen 7 9800x3d | G.Skill 32GB 6400MHz CL30 Trident Z5 Royal Silver | 9070 XT Pulse | Corsair Nautilus 360 RS ARGB | WD Black SN850X 2TB | Dell 27" Alienware AW2725DF OLED QHD 360 Hz

Permalänk
Skrivet av g0pp3:

Proshop har jag skrivit in mig på men antar när man väl får mailet så är de redan slut 😄

Precis vad jag menade. Känns som man själv måste sitta och uppdatera alla sidor för att få tag på ett.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Komplett har ju +100 kort i lager om man går in och kollar på deras prebuilts, men 0 kort till salu

Permalänk
Skrivet av Trokder:

Komplett har ju +100 kort i lager om man går in och kollar på deras prebuilts, men 0 kort till salu

Ja dom verkar ha lagt undan rätt bra med kort till sina datorer. Får hoppas dom inser att folk bara vill ha korten och släpper dom snart istället

Permalänk
Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/GIGABYTE-GeForce-RTX-5080-A...

1 i lager.

*fast stod visst endast som "meddela mig" och inte köp.

Permalänk
Medlem

Börjar dyka upp kort rätt frekvent nu på amazon. Dessvärre för 17 000+ kr och inte runt msrp.

Permalänk

GIGABYTE RTX 5080 AORUS Master verkar finnas på ProShop om någon är sugen.
17790kr

Permalänk
Skrivet av Kaffepaus:

GIGABYTE RTX 5080 AORUS Master verkar finnas på ProShop om någon är sugen.
17790kr

Försökt nå dem… Ligger som ’meddela mig’ väl i lager, så jag tror att siten kanske blockerar inventariet på något sätt.

Permalänk
Skrivet av Doedsmaskinen:

Försökt nå dem… Ligger som ’meddela mig’ väl i lager, så jag tror att siten kanske blockerar inventariet på något sätt.

Satan, missade det. Ber om ursäkt!

Permalänk
Skrivet av Kaffepaus:

Satan, missade det. Ber om ursäkt!

Nejdå ingen fara, kan ju vara någon som hann dit först dessutom! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Finns på Amazon hela tiden, får push notis flera gånger om dagen. Säljs och skickas av Amazon.

Permalänk
Viking
Skrivet av Simpa96:

<Uppladdad bildlänk>

Finns på Amazon hela tiden, får push notis flera gånger om dagen. Säljs och skickas av Amazon.

bara 11k över msrp

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

<Uppladdad bildlänk>

Herrrre, 25k för ett 5080.

Permalänk

Hur följer jag 🤓

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petronell_a:

Hur följer jag 🤓

De gör du nu automatiskt när du kommenterar en tråd, annars nere till höger under där du skriver inlägget finns där följ knapp 🙂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Herrrre, 25k för ett 5080.

Dem ska ha 30 500 för ett Asus tuf 5080,från tredjepartssäljare. Amazon själva är generösa med 25 000.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dock får man inte den för än april😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cnit:

Dock får man inte den för än april😬

Dessa datum brukar inte stämma så bra hos Amazon, det var februari när jag länkade och nu är det Maj som gäller