Kingdom Come: Deliverance 2 säljs i 2 miljoner exemplar

Permalänk
Melding Plague

Kingdom Come: Deliverance 2 säljs i 2 miljoner exemplar

Snart får spelet stöd för moddar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Kingdom Come: Deliverance 2 säljer 2 miljoner exemplar

Kul, det känns ju välförtjänt!

Har inte hunnit spela själv men det verkar ju vara en kombination av "omtyckt av de som gillar genren" + "väloptimerat" + "inte superbuggigt", i grova drag.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Välförtjänt, 0 raytracing och frame gen och spelet flyter på och ser bra ut.

Permalänk
Medlem

Det håller sig klart över medel på en hel del områden, men inlevelsen är tyvärr ganska haltande. Många bryr sig inte om det, men för min del får spelet åka in i ugnen igen i 6 månader och hoppas på att det kommer ut lite mer finslipat.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ingen Early-Access, ingen blurrig grafik, inget stutter, ej behov av dlss/fg. Det går ju fortfarande att göra spel!

Permalänk
Skrivet av Neon:

inlevelsen är tyvärr ganska haltande. Många bryr sig inte om det, men för min del får spelet åka in i ugnen igen i 6 månader och hoppas på att det kommer ut lite mer finslipat.

Vad ska 6 mån göra åt inlevelsen menar du? Känns spontant som ngt som har med världsbygge och manus att göra. Gissar de inte lär skriva om manuset?

Permalänk
Medlem

Det får vänta tills de patchar in ett alternativ att stänga av Head bob, eller en mod gör det . Men i mitt steam bibliotek finns det minsann!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Det får vänta tills de patchar in ett alternativ att stänga av Head bob, eller en mod gör det . Men i mitt steam bibliotek finns det minsann!

https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance2/mods/507

Permalänk
Medlem

Herrejävlar det blir att spela KCD2 efter jobbet! Tack som fan hade helt missat denna mod.

Permalänk

Älskar spelet! Men det känns fortfarande rätt nichat så 2 millar är toppen bra!

Permalänk

Jag har spelat datorspel sedan tiden då dom kom i kassetformat och det här är nummer 2 bäst av alla spel jag spelat, inget hokuspokus som hårdavrutillverkarna prackar på folk som ändå aldrig har fungerat som tänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Vad ska 6 mån göra åt inlevelsen menar du? Känns spontant som ngt som har med världsbygge och manus att göra. Gissar de inte lär skriva om manuset?

Har du testat det? Jag körde ca 10 timmar, bra spel och går absolut att spela igenom i sitt nuvarande tillstånd men det är ganska stelt och osammanhängande.

Ex: Ta ett jobb hos en bybo, få tillgång till en egen permanent sängplats (vilket är en stor grej i början), utför några lyckade jobb, håll sig på "rätt" sida om lagen, klä sig bra. Trots det snäser bybon av sig något otrevligt varje gång man börjar prata med honom.

Man kan utföra ett lyckat jobb för en herre på hans gods, innan man åker därifrån lånar man en ledig sovfäll i stallet. För det blir man väckt mitt i natten och om man inte kan betala eller snacka för sig så hamnar man i stupstocken. Man hade såklart velat fråga på förhand men det finns ingen möjlighet att göra det.

Vilka man kan prata med i byn är högst begränsat och de man kan prata med har högst begränsade dialoger. Att fråga efter var man kan finna en plats att sova och/eller äta kan man glömma.

Men säkert 90% av anledningarna till att jag lägger på hyllan beror på rena buggar och helt enkelt osammanhängande och stela interaktioner. Om de fixar något av det återstår att se men för min del är det inte värt tiden just nu.

Med det sagt är det inte alla som bryr sig om sådana detaljer och jag har full förståelse varför många anser att det är bästa spelet på länge.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Fantastiskt roligt spel, har kört ca. 30 timmar och precis tagit mig till Kuttenberg. Finns så oerhört mycket att göra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maoi:

Det går ju fortfarande att göra spel!

De lärde sig efter ettan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Det håller sig klart över medel på en hel del områden, men inlevelsen är tyvärr ganska haltande. Många bryr sig inte om det, men för min del får spelet åka in i ugnen igen i 6 månader och hoppas på att det kommer ut lite mer finslipat.

Blir väldigt nyfiken på vad du brukar spela? 😊 själv sitter ja o njuter (ca 60h o är väl 1/3 max in i spelet) tycker de slår en perkelt balans mellan totalt otillgängligt men ändå något som käver din uppmärksamhet och koncentration!

Trots ett stort historieintresse är detta inte en tidsperiod som har intresserat mig nämnvärt. Men finner mig läsa på mer o mer för att nå ännu djupare! Narrativet är ju helt otroligt!

På den tekniska sidan är ja i princip helt nöjd! Några SMÅ störigheter (trappor kan stundtals vara förödande 😆) men sett till studions storlek har jag gärna överseende med det! DF sa i sin senaste pod (idag) att de jobbar på en djupare pc analys!

Permalänk
Skrivet av Neon:

Ex: Ta ett jobb hos en bybo, få tillgång till en egen permanent sängplats (vilket är en stor grej i början), utför några lyckade jobb, håll sig på "rätt" sida om lagen, klä sig bra. Trots det snäser bybon av sig något otrevligt varje gång man börjar prata med honom.

Man kan utföra ett lyckat jobb för en herre på hans gods, innan man åker därifrån lånar man en ledig sovfäll i stallet. För det blir man väckt mitt i natten och om man inte kan betala eller snacka för sig så hamnar man i stupstocken. Man hade såklart velat fråga på förhand men det finns ingen möjlighet att göra det.

Medeltiden = tid då obsent rika män med makt gjorde ännu mer va fan de ville än nu. Låter mest realistiskt.

Side note: inte hunnit spela än

Permalänk

Folk säger att det flyter på bra, och enligt trailern och två reviews jag såg så förstår jag för omgivningen är så pass odetaljerad.

men finns det något vettig klipp man kan se så det inte bara är komprimering som gör det kasst?

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Folk säger att det flyter på bra, och enligt trailern och två reviews jag såg så förstår jag för omgivningen är så pass odetaljerad.

men finns det något vettig klipp man kan se så det inte bara är komprimering som gör det kasst?

De är ju en gammal motor. Självklart är de inte cyberpunk med full RT. men drar du upp de till experimental (max inställning) på en schysst skärm så ser de otroligt ut redan vid 1440p. Detaljstuderar du trädgrenar så ser man ju att de är ganska "platt" men med tanke på att UE5 inte ens löser en relativt gles skog utan att totalt krossa på gpu o cpu så kan ja inte tänka mig att de hade varit bättre. Assassins Creed shadows ser ju inte bättre ut heller så jag vågar ändå säga att de är väldigt snyggt för vad de är! (Ett väl optimerat spel från en relativt liten studio med 3eparts motor!)

EDIT: där spelet gör vissa kompromisser för vegetation måste jag säga att staden är otroligt läcker attt detaljstudera! Tittar man noga ser man "slarvigt spackel" o små sprickor etc!

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt spel, älskar allt med det förutom regnet som ser för taskigt ut.

Permalänk
Medlem

Att såna här spel kan släppas utan att vara trasiga dag 1 känns bara det som en stor merit.

Grattis till studion!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Permalänk
Medlem

Ofantligt bra! Sen jag började spela har det bara blivit svårare och svårare att trycka "Save & Quit" varje kväll, då det hela tiden är något på gång som jag absolut vill bli färdig med först....och nattsuddandet blir bara längre.

Permalänk
Medlem

Va, det är ju otroligt detaljrikt.

Visa signatur

I5 13600k - 5600 MHz 36 CL Corsair DDR5 - Msi pro z690-a wifi ddr5 - asus tuf oc 5080 - corsair rmx 1000 psu - nh d15 - sn850X

Permalänk
Medlem

Kul att ett spel bli bra, när företaget lägger ner tid och pengar på att få fram en produkt man brinner för. Som sen betala tillbaka sig på mindre än en vecka efter spelsläpp. Det är ett bevis på kvalite, och att man som företag vill släppa en bra produkt.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Bokstavligen ett spel för "the lowly peasants"

Visa signatur

- 5090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag gillar spelet men det hade varit trevligt med både Ray Tracing och Frame Gen IMO

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag gillar spelet men det hade varit trevligt med både Ray Tracing och Frame Gen IMO

Man kan ju hoppas på att de kommer satsa ordentligt på att lägga till mer features med tanke på hur populärt de är! Sen känns ju en rt remake inte helt otänkbart 😎 spontant känns de ju som att mega geometry hade kunnat göra underverk här?

Permalänk
Medlem

Bara jag, eller ser fov märklig ut i den videon? Nästan trapezoid effekt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hur fan är frame gen trevligt???

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Hur fan är frame gen trevligt???

Det ger bättre bildkvalitet (rörelseskärpa) på allt som rör sig på skärmen med hög FPS om du också har en snabb skärm.