Nanoleaf sänker priserna på belysning

Permalänk
Melding Plague

Nanoleaf sänker priserna på belysning

Vissa prylar har blivit upp till 500 kronor billigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Sänk det 500kr till... och jag köper ändå inte, men ville bara skriva ett inlägg. Är det här "dolt" reklam? Ser inte sponsringen

Permalänk
Medlem

Är detta reklam?🤨

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om men, ehm ok?

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, Focal Chorus CC 700, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Sänk det 500kr till... och jag köper ändå inte, men ville bara skriva ett inlägg. Är det här "dolt" reklam? Ser inte sponsringen

Får man inte skriva artiklar om produkter utan att vara sponsrad?

Permalänk
Medlem

Nu kan jag äntligen låtsas vara en Twitchstreamer från 2015.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med prisreduktioner i dessa tider där allt blir orimligt dyrare och dyrare för varje år som går.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Nu kan jag äntligen låtsas vara en Twitchstreamer från 2015.

Seriöst kollade på att köpa en sån här backlightkonfig bara förra veckan https://nanoleaf.me/en-EU/products/nanoleaf-4d/?category=4D&v...

Permalänk
Medlem

"artikel" ..ribban ligger inte så högt nuförtiden

Permalänk
Medlem

Har inte sett något från Nanoleaf sedan pandemin, antog att företaget hade kastat in handduken. Kul att dem fortfarande är igång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Asus Rog Strix B850-A | Thermalright Peerless Assassin 120 SE Vit ARGB | G.Skill Trident Z5 Royal Silver 32GB @6400Mhz | Crucial P3 M.2 NVMe SSD 4TB | WD Black 7200RPM 4Tb| Fractal Torrent Compact Vit RGB | Thermaltake 850W Snow | LG 1440p @144Hz | Radeon RX 9070 XT Reaper

Permalänk
Medlem

Lite synd att de inte längre säljer sin originalprodukt, deras glödlampsersättande 12W Nanolight har jag haft igång löjligt många timmar nu, i snitt 12+ timmar per dygn sedan 2013, och den fortsätter bara lysa på, får väl se om den någonsin havererar.

Väldigt bra valuta för pengarna, den lampan. Mer än 50 000 driftstimmar hittills (riktiga, inte teoretiska).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Är vi säkra på att de håller samma kvalité?
Kanske har de nerfat kvaliten / livslängden?

Permalänk
Medlem

Nanoleaf är fortfarande alldeles för dyra trots sin prissänkning. Dom lär försvinna från marknaden snart Govee gör bättre produkter till ett mycket bättre pris. Känns som att Sweclockers gjorde reklam för ett företag utan att säga det.

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Känns som en produkt som är ganska lätt att kopiera och sälja billigare, och det är väl det som har hänt nu.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Satan vilka priser dom opererar med. Absolut inte samma, men liknande grejer kostar ett par hundralappar för 20 paneler på expressen.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med mina hexagoner ^^

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Varför existerar denna "nyhet"?

Är detta vad ni klassar som en nyhet på denna redaktion, ett lägre pris på existerande produkt?

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyllbert:

Får man inte skriva artiklar om produkter utan att vara sponsrad?

Visst får man det, men när det enda som skrivs i "artikeln" mer eller mindre är "titta här, företag X sänker priserna på produkt Y med Z kronor!" och sen bokstavligt talat avslutar artikeln med: "Detta är inte en tillfällig kampanj, utan är nya standardpriserna." - då är det inte en nyhetsartikel, det är reklam, oavsett om den är sponsrad eller ej.
Nu har redaktionen all rätt att skriva artiklar som denna (deras sida, deras regler), men dom bör samtidigt vara beredd på höjda ögonbryn och kritik i form av ifrågasättande av artikelns relevans - annars framstår det bara som spamm.

Sänkta priser kan absolut vara en relevant punkt för en nyhetsartikel. Det hade t.ex varit en helt annan femma om det var en artikel om hur AMD/Intel/Nvidia sänker priserna ner till skäliga nivåer igen. Där finns en helt annan relevans för forumets målgrupper.
En artikel om några hundralappar prissänkning på en flera år gammal produkt däremot... njae?

Väldigt mycket "intresseklubben antecknar" här, eller som någon skrev ovan, "nu kan jag låtsas vara en streamer från 2015". Huvudet på spiken, så relevant känns denna "nyheten".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Gillar artiklen.

Inget för mig, men kanske min son ... Allt ska lysa och blinka!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Är detta reklam?🤨

Undrar detsamma. Inte hängt med i svängarna, anges det fortfarande när artiklar/nyheter är sponsrade annonser eller har det slopats?

Lite svårt att se nyhetsvärdet och det låter mer eller mindre som ett pressmeddelande.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberZzZ:

Nanoleaf är fortfarande alldeles för dyra trots sin prissänkning. Dom lär försvinna från marknaden snart Govee gör bättre produkter till ett mycket bättre pris. Känns som att Sweclockers gjorde reklam för ett företag utan att säga det.

Klart Govee är billigare, är trots allt ett kinesiskt företag.

Permalänk
Snusfri

Mycket gnäll om en artikel som tipsar om en permanent prissänkning av populära produkter.
Är man inte intresserad av produkterna så bläddra vidare.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Lite synd att de inte längre säljer sin originalprodukt, deras glödlampsersättande 12W Nanolight har jag haft igång löjligt många timmar nu, i snitt 12+ timmar per dygn sedan 2013, och den fortsätter bara lysa på, får väl se om den någonsin havererar.

Väldigt bra valuta för pengarna, den lampan. Mer än 50 000 driftstimmar hittills (riktiga, inte teoretiska).

Du har väl inte suttit i ett mörkt rum sen 2013, i minst 12 timmar om dagen?

Permalänk
Medlem

Ledlist bakom skärmen som lyser upp väggen bakom på ett mjukt och icke bländande sätt. Vitt ljus förstås.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Mycket gnäll om en artikel som tipsar om en permanent prissänkning av populära produkter.
Är man inte intresserad av produkterna så bläddra vidare.

Håller med.
Till alla gnällspikar:
Varsågoda och gnäll här. Så mycket ni vill.

Permalänk
Medlem

Tilläggskiten. Jag läste det som Tilläggs-skiten och tyckte det var ju roligt formulerat.

Permalänk
Medlem

Helvete vad stingsliga ni är 😂 SweC får ju fan skit för varenda artikel som inte handlar om senaste grafikkortet eller cpun. Ingen som tvingar någon att läsa men det är väl skönt att få ut lite negativ energi förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Du har väl inte suttit i ett mörkt rum sen 2013, i minst 12 timmar om dagen?

?

Jag har som sagt en Nanolight 12W som jag var med och crowdfundade 2013, innan de bytte namn till Nanoleaf, som varit påslagen 12+ timmar om dagen i genomsnitt sedan dess.

Det är synd att de inte säljer den lampan längre, de slutade tillverka den för länge sedan tyvärrm, så jag kan inte köpa fler att ha i andra rum.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syltmunken:

Helvete vad stingsliga ni är 😂 SweC får ju fan skit för varenda artikel som inte handlar om senaste grafikkortet eller cpun. Ingen som tvingar någon att läsa men det är väl skönt att få ut lite negativ energi förstår jag.

Ja, det är verkligen ett förbannat gnällande hela tiden.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Visst får man det, men när det enda som skrivs i "artikeln" mer eller mindre är "titta här, företag X sänker priserna på produkt Y med Z kronor!" och sen bokstavligt talat avslutar artikeln med: "Detta är inte en tillfällig kampanj, utan är nya standardpriserna." - då är det inte en nyhetsartikel, det är reklam, oavsett om den är sponsrad eller ej.
Nu har redaktionen all rätt att skriva artiklar som denna (deras sida, deras regler), men dom bör samtidigt vara beredd på höjda ögonbryn och kritik i form av ifrågasättande av artikelns relevans - annars framstår det bara som spamm.

Sänkta priser kan absolut vara en relevant punkt för en nyhetsartikel. Det hade t.ex varit en helt annan femma om det var en artikel om hur AMD/Intel/Nvidia sänker priserna ner till skäliga nivåer igen. Där finns en helt annan relevans för forumets målgrupper.
En artikel om några hundralappar prissänkning på en flera år gammal produkt däremot... njae?

Väldigt mycket "intresseklubben antecknar" här, eller som någon skrev ovan, "nu kan jag låtsas vara en streamer från 2015". Huvudet på spiken, så relevant känns denna "nyheten".

Jag håller inte med. Just för att det är nya priser, alltså inte en tillfällig kampanj, ser jag det legitima i att skriva en artikel. Hade det varit en kampanj och dom hade skrivit om det, däremot...