står att skärmen inte har nån signal å så stänger den av sig så fort jag kört ett spel nån minut

Permalänk

står att skärmen inte har nån signal å så stänger den av sig så fort jag kört ett spel nån minut

det blir black screan och står display port uppe i vänstra hörnet och skärmen går i viloläge nu när jag spelar det började helt plötsligt för några dar sen och startar man skärmen igen så hittar inte skärmen nån signal å då är det bara att starta om datan så funkar det sen blir de samma igen så fort jag spelat nån minut är det grafikkortet som är kasst måntro ? det blir samma oavsett om jag kör display port eller hdmi

Permalänk
Medlem

Hur ser temperaturerna för GPU ut vid idle och vid last? Hwinfo64 och Hwmonitor kan användas för att lätt få en överblick på temperaturer om du inte har något sedan tidigare.

Permalänk

har gjort stresstest och de visar inge konstigt

Permalänk

och när jag kollar temp medans jag spelar så äre inge konstigheter

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort och vilken drivrutin kör du? Uppdaterat drivrutinen nyligen?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Antar du kör windows?

Kör du spelen i Fullscreen eller windowed fullscreen?
använder du skärmens native upplösning?? dvs är din skärm 1920x1080 eller 2560x1440, kör du spelen i samma upplösning?

Har du gjort något förändring?? patchat drivare, windows?

Permalänk
Medlem

Följer!

Jag har nästan samma problem. Skärmen slocknar pga avsaknad signal. Sen kommer det bild igen efter ett par sekunder. Ibland kommer det jätteofta efter varandra, ibland inte alls. Dock enbart vid surf, spelar jag spel är det stabilt. Superskumt!
Har provat uppgradera drivrutiner utan resultat.

Grafikkortet är en gammal trotjänare - GTX 980
Nätagg är ett Seasonic 850w Platinum

Permalänk
Medlem

I lägen där det plötsligt inträffar och att det möjligen kan kopplas till att man fick in en grafikdrivrutinsuppdatering så skulle jag prova en äldre drivrutin.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

Tack för alla svar provade att installera om Windows och alla drivrutiner och nu verkar de funka btw är ett msi 3080 supreme lh nativ på skärmen är 4k och har spelat mest battlefield 5 å då optimerat de genom nvidia men på senare tid har jag fått ställa ner grafiken till 2k för de plötsligt börja lagga på 4k och sen börja tappa signal men nu efter ominstallation verkar de glida på i 4k fullscreen utan att tappa signal

Permalänk
Medlem

vad skönt att det löste sig och jag hoppas det håller i sig men men var ute och gick idag det var skönt tänk på att det är lättare att läsa å förstå va som sägs o e relevant om man delar in orden i meningar typ skiljetecken o sånt mm

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Ja absolut tog en promenad jag med.
Det blir ett längre speltest imorgon