Fick du tag på ett 9070 (XT)

Permalänk
Medlem

Fick du tag på ett 9070 (XT)

Hann du köpa?

Tråd flyttad till GPU-delen. // MOD
Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Jajjemen, men inte till MSRP dessvärre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Du svarade innan jag han skriva alla alternativ på omröstningen ... Snabb där!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Nej de flesta hade aldrig en chans. Allt vettigt sålde slut på 30 sekunder.

Såklart det blir så när de skänker bort korten gratis
Lite sur att nvidia ska ta så bra saftigt betalt bara, +Asus tax (4000 kr)

Permalänk

Ja fick tag på den en pulse 9070 xt för 7990. Jag satt redo med hemsidan och klickade snabbt och betalade med swish.

Levereras idag till skåp.

Permalänk
Medlem

Blev ett 9070 för 7349kr från Komplett.

Passar mig alldeles utmärkt att spara 650:- jämfört med XT då jag inte behöver den extra prestandan, det är också skönt att 9070 bara drar 220W, vilket innebär att mitt halvdåliga 650W Brons nätaggregat definitivt inte kommer behöva uppgraderas.

Förstår inte de som gav typ 10000 för XT-modellen när icke-XT satt flera timmar för 7349 på Komplett. 9070 är ju i princip identiskt värde för pengarna jämfört med 9070 XT om båda är MSRP.

Permalänk
Medlem

Ser ut som jag lyckades till slut och det är webhallen som levererar. Fick i alla fall meddelande från postnord att webbhallen vill skicka paket till mig. Hade lite hopp att det skulle vara bättre med att skaffa 9070 men trycket var fan enormt..

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Inet har ca 15 XT från Gigabyte i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

Jag hade chans på båda korten till bra priser, men köpte ett Arc B580 för nån månad sen till extra burken så stod i valet och kvalet.
Men fan asså, snart sommar o sol så avvaktade. Kanske till hösten kan man få tag i dem till rimligare pris.

Permalänk
Medlem

Det blev ett Red Devil. Ska bli kul att testa AMD då det var många år sedan sist.

Permalänk
Medlem

Vet inte än. Beställde 9070 XT från NetOnNet och 9070 vanliga som backup från komplett ifall det inte kommer något från NetOnNet.
Båda står som "Order Mottagen" än så länge.
Hoppas på att XT kortet kommer, men skulle det bli vanliga 9070 som var till rätt bra pris istället så är det väl ok. Blir både avbrutna så blir det nog inget spelande närmsta halvåret om nu MSRP bara var tillfälligt. 5070 har för lite RAM och 5070Ti är för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortal1ty:

Samma här.

Permalänk
Medlem

Inet fick in några gigabyte kort nu av 9070 XT om någon vill ha:
https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filter=%7B"pr...

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Inet fick in några gigabyte kort nu av 9070 XT om någon vill ha:
https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filter=%7B"pr...

2800Kr över MSRP :/
Skriv gärna priset också så du inte ger folk hopp i onödan

Edit* Det hade tydligen 2 modeller, det var en för 1900Kr över MSRP också.

Permalänk
Medlem

Hängde på låset och lyckades klicka hem ett 9070 XT Asus Prime från Inet. Pulsen var i paritet med ett 100-meterlopp.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sedan finns det ju 9070 för något lägre än vissa av konkurrenterna med.
https://www.inet.se/produkt/5414632/gigabyte-radeon-rx-9070-1...

Permalänk
Medlem

Japp! Blev ett Sapphire Radeon RX 9070 Pulse till msrp från Inet. Att kortet endast är 280mm långt blev avgörande. Att den har PTM från fabrik och ligger i topp på energieffektivitet är en mycket trevlig bonus. Blir ett härligt lyft från mitt RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Samma här.

Samma här, svårt att beställa grafikkort när man står på industrigolvet och jobbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

De kommer garanterat sälja slut dem. Alla är inte skolungdomar som sitter på csn. Efterfrågan och köpkraften är enorm. Har du bilar som hobby kan du lägga tiotusentals kr på extra utrustning bara.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett 9070 XT Pulse för 8500 från netonnet och igår stog det "redo att plockad" men nu fick jag mail där de säger att de inte vet när det kan levereras. Yay.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beevor:

Samma här, svårt att beställa grafikkort när man står på industrigolvet och jobbar.

För min del handlade det om att mitt kort i kundvagnen försvann medan jag valde betalningsalternativ.
Sjukt irriterande att en vara i min kundvagn försvinner spårlöst.
Hade förväntat mig att den är "låst" till kundvagnen kanske säg 10 minuter eller någonting sånt. Inte att den försvinner om någon annan norpar det.
Inet. Trist.

Permalänk
Medlem

Blev ett 9070 XT Red Devil. Lite dyrare än vad jag hade tänkt, men känns fortfarande bra. Ska bli kul att gå tillbaka till AMD för första gången sedan HD4870!

Tyvärr vart jag lite stressad när jag skulle beställa och valde instabox så det lär inte komma fram förrän imorgon

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Japp, 9070 xt reaper till msrp från inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

För min del handlade det om att mitt kort i kundvagnen försvann medan jag valde betalningsalternativ.
Sjukt irriterande att en vara i min kundvagn försvinner spårlöst.
Hade förväntat mig att den är "låst" till kundvagnen kanske säg 10 minuter eller någonting sånt. Inte att den försvinner om någon annan norpar det.
Inet. Trist.

Sådant är alltid tråkigt, hände mig när jag skulle beställa ett 3080 för fem år sen, inets betalsystem kraschade och man blev utan kortet. Hade dock tur och lyckades beställa ett från Komplett för samma pris typ en vecka innan priset steg med 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

De kommer garanterat sälja slut dem. Alla är inte skolungdomar som sitter på csn. Efterfrågan och köpkraften är enorm. Har du bilar som hobby kan du lägga tiotusentals kr på extra utrustning bara.

Jo, fast för dem summorna så är säkert en rätt många villiga att vänta på 5070Ti istället.
Hur är det med MSRP, kommer Nvidia också bara ha MSRP på första leveransen?
Kanske inte alla som måste ha korten precis när de släpps?

Tror också rätt mycket slukas av skalpers. Ett sätt att driva upp vad de får ut är att köpa upp alla billiga kort och sedan skicka tillbaka dem inom öppet köp för att driva upp marknadspriset. Inte svårt att manipulera en marknad med relativt dålig tillgång.

Lite sjukt ändå att folk nu för tiden sitter och försvarar omotiverat höga priser, känns som att fanboy träsket har växt rätt mycket.
Kom inte och klaga sen när alla sitter och spelar Fortnite eftersom att föräldrarna inte vill betala 30K för att barnen ska spela annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Blev ett 9070 XT Red Devil. Lite dyrare än vad jag hade tänkt, men känns fortfarande bra. Ska bli kul att gå tillbaka till AMD för första gången sedan HD4870!

Tyvärr vart jag lite stressad när jag skulle beställa och valde instabox så det lär inte komma fram förrän imorgon

Själv har man inte kört AMD sedan 9600 pro, kommer bli kul att testa på AMD igen Vill minnas att det gav en ganska stor prestandaförbättring i Bf1942 jämfört med mitt Nvidia ti4200.

Permalänk
Medlem

Lyckas köpa ett 9070 XT Asus prime från Inet som är skickad och ska levereras idag.
Har fortfarande en order på ett 5080 men tror att jag avbokar det men inte bestämt mig ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solanum95:

Lyckas köpa ett 9070 XT Asus prime från Inet som är skickad och ska levereras idag.
Har fortfarande en order på ett 5080 men tror att jag avbokar det men inte bestämt mig ännu.

7900 XT från år 2022 är lika snabb som ditt 9070 XT år 2025.

Tänk att du ska behålla det 4 år och att andrahandsvärdet är mycket bättre på nvidia och mjukvara samt drivers.

Det här kortet kommer inte åldrar väl kan jag säga. Om du köpt det här kortet 2022 vore det en annan sak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpa96:

7900 XT från år 2022 är lika snabb som ditt 9070 XT år 2025.

Tänk att du ska behålla det 4 år och att andrahandsvärdet är mycket bättre på nvidia och mjukvara samt drivers.

Det här kortet kommer inte åldrar väl kan jag säga. Om du köpt det här kortet 2022 vore det en annan sak.

Prisskillnaden mellan 5080 och 9070XT är dock ganska stor.

Permalänk
Medlem

Japp. Ett Sapphire Pulse 9070XT för 7999. Kommer gå från GTX1070. Dock kommer inte Inet få in mitt kort förens 23/4. Så får snällt vänta. Men det goda i det är ju att Linuxstödet kommer förhoppningsvis hinna bli ännu bättre under den tiden och andra kommer testa kortet i Linux tills dess.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home