Switch 2 kan kosta över 6 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Switch 2 kan kosta över 6 000 kronor

En analytiker tror att Switch 2 blir 2 600 kronor dyrare än sin föregångare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter tyvärr alldeles sannolikt.
Nästa Zelda 899 kr?

Permalänk
Medlem

Tveksamt alltså.

EDIT: "samt rådande tariffer på kinesiska importer till USA, kommer att driva upp priset."

Påverkar inte priset på Switch 2 i Sverige...

Permalänk
Medlem

Europeer ska så klart betala mer pga amerikanska tullarna som påverkar deras egna import. Ser inga problem här. /s

Lägger till /s för tydligen ser inlägget seriöst ut.
Permalänk
Medlem

Om Switch 2 ska kosta ca 6K.
Vad kommer nästa PS6 kosta? Elelr nästa steam deck.

Blir mörk rädd när alla dessa priser bara fortsätter öka, samtidigt som alla fortsätter att handla för dessa priser. Som det är helt normalt.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Oavsett hur tråkigt det är med högre priser så är det bättre än att de sparar in på hårdvaran. Av det jag läst verkar den ändå ha hyffsad hårdvara med Nintendos mått mätt. Den lär ju hålla ett tag, precis som dess föregångare och det lär bli en sådan för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Nästa Zelda 899 kr?

Nåja, du minns väl vad spelen kostade till Neo Geo på 90-talet? 😅

Permalänk
Medlem

5495 kronor

Permalänk
Medlem

Börjar bli riktigt leds på alla dessa rykten, läckor och gissningar, det har ju blivit helgarderat. Givetvis kommer någon ha rätt.

Jag tror att den kan landa på 3500-7000kr!

Permalänk
Medlem

För min del blir det inget köp.
Har ett vanligt switch som bara dammar.
Med dom gråa kontrollerna, och en del spel med.
6000kr så får du ett Playstation 5 ju.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Europeer ska så klart betala mer pga amerikanska tullarna som påverkar deras egna import. Ser inga problem här.

Nintendo är inte ett amerikanskt bolag och switch tillverkas inte i usa.

Permalänk
Medlem

Ockerpriser om det kostar 6000kr

"Det vore en sensation om Switch 2 hamnade där prismässigt." Samtidigt sänker Apple priset på MacBook Air, hur går det ihop?!
Sjukt att folk rättfärdigar att Nintendo höjer priset med tusentals kronor. Samtidigt som ett företag som Apple sänker. Sjukt unket om en Switch 2 kostar som en PS5.

Visa signatur

Stora fötter stor..

Permalänk
Medlem

Runt 4k så köper jag en, annars håller jag mig kvar vid första generationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

Europeer ska så klart betala mer pga amerikanska tullarna som påverkar deras egna import. Ser inga problem här.

Jasså......

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjädernylle:

Nintendo är inte ett amerikanskt bolag och switch tillverkas inte i usa.

No shit..

Permalänk
Medlem

Den varken tillverkas eller importeras från USA till EU varför ska den bli dyrare för oss...
Men ja den blir nog dyrare oavsett som allt annat. Men hoppas den går under 7k iaf, sen ska det ju till massa tillbehör som skärmskydd o extra kontroller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Nåja, du minns väl vad spelen kostade till Neo Geo på 90-talet? 😅

NeoGeo har ju ingen direkt ekvivalent idag. Det var en lyxkonsol som var långt mer kraftfull än de andra. Man har i princip pressat in ett arkadkabinettskretskort i varje kassett.
Om dåtidens konsoler var Volvo, BMW och Mercedes så skulle Neo-Geo vara en Bugatti La Voiture Noire. Överdesignad, snabb och dyr.
Det märks att det inte fanns några toppdesigners i utvecklingen av Neo Geo för de har bara kastat pengar på problemen istället för att göra smarta lösningar.

Visa signatur

R&D Elektronik & Radioingenjör

Permalänk
Medlem

Vete fasen om det går att gissa sig till vad den kommer kosta. Men tyvärr så måste jag nog chansa på strax över 5k. Kommer jag jump the gun vid release, svårt att säga i nuläget när man inte vet vilka spel som släpps.

Permalänk
Medlem

Det enda som lockar mig med Switch 2 är nya Mario Kart, men om det släpps till nuvarande Switch så vet i tusan, fast det lär ju dröja att de lanserar för vanliga Switch antar jag.

Switch 2 har i sig inga starka USP än så länge, det känns som en uppgraderad Switch med små nyheter. Borde ligga runt 5000 kr

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X 3,4GHz
Asus GeForce RTX 4070 Dual OC 12GB
Asus ROG Strix X570-E Gaming
G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 32GB
Kingston Fury Renegade PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB

Permalänk
Medlem

Kommer den sälja? Ja. Som Switch 1? Nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hatamoto:

Kommer den sälja? Ja. Som Switch 1? Nej.

Säljer bättre 😉

Blir köp för mig oavsett men gissar på att den hamnar på 4490 sek.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Har väldigt svårt att tro att Switch 2 skulle kosta över 6000 kr. Den bygger på 5 år gammal hårdvara (ARM Cortex-A78 och Nvidia Ampere), displayen är en 1080p LCD och Switch 2 är mer en evolution snarare än en revolution. Så i vilken värld låter detta som något som är värt över 6000 kr? Inte en chans att Nintendo skulle lägga sig över den ledande konkurrenten Sony som just nu säljer PS5 Slim för $449. Det blir inte ett cent över $399.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

tar de 6k för gammal hårdvara, då är det dags för boykott. vi kan inte gå med på att alla dessa tech företag tar ockerpriser på produkter. INTE OK.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Nästa Zelda 899 kr?

Det var en period innan Nintendo 64 lanserades i Sverige som Super Nintendo spel såldes för så höga priser i Svenska butiker.

Jag vet fortfarande inte varför...
...men med tanke på att priserna på SNES spel sänktes direkt när N64 lanserades och N64 spelen inte kostade så mycket så verkade det som något försök till money grab.

Permalänk
Medlem

Det som argumenterar för en switch 2 är spelen. Mario, Zelda och Metroid väger tungt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg0n:

No shit..

Jo, det är faktiskt sant.

Permalänk
Medlem

6000 utan OLED? Glöm och dröm att jag betalar det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

– Switch 2 blir som väntat dyrare än Switch, samtidigt som den får lägre eller samma pris som PS5, och framförallt inte dyrare.

En analytiker tror att Switch 2 blir 2 600 kronor dyrare än sin föregångare.

Läs hela artikeln här

PS5 har just nu en drive med maskin och spel för 5500kr. Så kanske är det inte helt orimligt att Switch2 och den kommer hamna oå samma pris.

Åtminstone på sikt. Sony kan inte hålla intropris som standard hur länge som helst, medan Nindendo inte kan sänka direkt när efterfrågan är stor.

Skrivet av Rebben:

NeoGeo har ju ingen direkt ekvivalent idag. Det var en lyxkonsol som var långt mer kraftfull än de andra. Man har i princip pressat in ett arkadkabinettskretskort i varje kassett.
Om dåtidens konsoler var Volvo, BMW och Mercedes så skulle Neo-Geo vara en Bugatti La Voiture Noire. Överdesignad, snabb och dyr.
Det märks att det inte fanns några toppdesigners i utvecklingen av Neo Geo för de har bara kastat pengar på problemen istället för att göra smarta lösningar.

Maskinen var egentligen inte så orimligt specad eller komplicerad. Grejen var att standarden för spel kom med krav på för tiden väldigt mycket ROM. Det var såklart inget problem i arkad, eller hyrmarknaden (vilket ursprungligen var de enda två alternativen)

Men att köpa spel som var och ett kostade som fem till Megadrive blev såklart fullständigt orimligt för de flesta.

Men det fanns åas de då som idag alltid köper digital special edition download day one idag.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

För mig personligen så spelar det ingen roll vad den kommer att kosta, den är helt ointressant för mig, har inget att erbjuda som tilltalar mig. Men det vore ju tråkigt helt klart om den blir så dyr som 6000:- för dom som är intresserade. Känns inte riktigt som att den är värd så mycket, enligt mitt tycke iallafall. Men jag gissar att den kommer att sälja bra oavsett pris, för det finns en stor skara inbitna Nintendo fans.

Permalänk
Medlem

Kollar man på PlayStation så är det $x15. $500 skulle då alltså bli 7500Kr, $400 blir 600Kr.

Glöm inte bort kemikalieskatt och Bergsala/Nordisk film pålägg.