Permalänk
Medlem

Chromcast

Hej

Har ett problem när jag ska casta till tv så funkar det inte när jag ska se på fb live. ( casta till tv ) kommer inte upp 🤔 youtube,netflix,tv4 play mm så funkar allt utan problem . Någon som har samma problem ?

Tavk på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindh@:

Hej

Har ett problem när jag ska casta till tv så funkar det inte när jag ska se på fb live. ( casta till tv ) kommer inte upp 🤔 youtube,netflix,tv4 play mm så funkar allt utan problem . Någon som har samma problem ?

Tavk på förhand

Vad är det för TV?

Hade köpt en Google TV Streamer (32 GB) å installerat apparna på denna. HDMI kabel får köpas till.

Gär även att "stenålders casta" till denna.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lindh@:

Hej

Tavk på förhand

Har nog med DRM att göra provat olika mjukvaror (och hårdvaror) att casta från ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hej
Har en LG äldre smart tv

Version på chromcast 1.55

Vad är DRM ?

Tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lindh@:

Hej
Har en LG äldre smart tv

Version på chromcast 1.55

Vad är DRM ?

Tack på förhand

DRM är kopieringsskydd, vissa appar/program och enheter får inte spela upp vissa saker dså att provba olika sätt att spela upp nått som inte funkar kan vara bra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte chromcasta när det är liven på fb har nämligen inte tv uppkopplad på nätet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av lindh@:

Kan ju bara chromcasta när det är liven har nämligen inte tv uppkopplad på nätet

Förstår inte vad det har med saken att göra, du bör prova att casta från nått annat än det som inte fungerar, castar du från app i telefonen så casta från webbläsaren i telefonen eller från datorn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har povat att casta från datan utan framgång .. fb live funkar det inte casta 🤔 någon som har samma problem