Handlar du hos Bigpocket.co.uk??

Permalänk
Medlem

Handlar du hos Bigpocket.co.uk??

Tjena!

Jag gjorde idag i vanlig ordning en beställning efter dvd-r media från bigpockets.co.uk och ser till min fasa att frakten skulle gå på 40£ (ca. 600)

grejen är att det har kostat runt 20£ innan så jag började självklart undersöka saken genom att maila till dom och får då som svar att :

"Interlink have now changed the weight from 30kgs to 25Kgs.

That is the reason for the higher shipping."

och självklart börjar man då undra varför priset blir det dubbla om min beställning väger 32 KG (enligt uppgift är det extra per KG efter 25 KG och inte ännu en frakt avgift på 25 KG)

Så jag börjar jämföra vikter mellan olika produkter och kom fram till att dom antingen bara skriver in det på måfå eller rent ut sagt blåser kunderna på extra frakten.

Här följer flera exempel:

mina dvd-rw (10 st) vägde 300 g och tittar man på ett annat märke väger det 250 g båda två förpackade i så kallad "shrink wrap" (krympplast) jämför sen detta med ännu ett märke (10 st) som är förpackat i en såkallad "Plastic Tub/Cake box" som väger 925 g.................

och så hade vi dvd-r skivorna

beställde datawrite red 4x vikt 883 g !!!
jämför det med exempelvis ritek printable 700 g
eller Ritek/Nan-Ya X4 300 g
alla märken förpackade i samma shrinkwrap och hade samma antal!

och nu till det som är än mer otroligt!

25 st dvdfodral väger (tro det eller ej) 5000 g (dom är gröna förresten )

25 st DUBBEL dvdfodral väger ......... 2232 g !!!!!!!

såå uhmmm öhhh hur fan kan 25 dvd fodral i plast väga 5 KG ?!?!
om dom är gjorda i grön blymönja kan jag ju gå med på det hehe

hur som helst se inte detta som något idiotiskt gnäll om leverantör/datorhandlare utan som en varning till den utav er som faktiskt beställer därifrån håll koll på vikterna/frakten!!
jag fortsätter iaf att tjafsa med dom den saken är klar

kanske vart lite knepigt skrivet på sina håll men det är ingen som tvingar er att läsa

EDIT: lite stavfel

Mvh Mo0

Permalänk
Medlem

Har inte handlat av dem själv, men vad jag hört kan det ta väldigt lång tid att få grejerna, samt att de brukar begära verifiering, att du kopierar av kreditkortet och faxar in till dom.
Sen är frakten väldigt dyr. Jag testade med 4st 100-spindlar för ett tag sen och de skulle klara sig på £25 frakt.
Men har de höjt frakten så mycket så är frågan om det är speciellt lönsamt att köpa från dem.

Permalänk
Medlem

nej förfan jag har aldrig haft problem med verifiering av kort hos dom har provat både vanligt visa kontokort (nordbanken) och kreditkort utan problem

men då har jag ju handlat där i ett år snart så dom kanske litar på mig ?

en vecka brukar det ta att få grejerna om det finns i lager

Permalänk
Medlem

adressen verkar inte funka så bra...behöver nämligen nåra skivor

Permalänk
Medlem

http://www.bigpockets.co.uk

och kolla vikterna noga om du nu ska handla :X

EDIT: Jag kan ju förövrigt påpeka att dom har slutat svara på mina mail efter mitt senaste där jag undrade hur vikterna kan vara så olika för samma produkter i olika färger osv

Permalänk
Medlem

satan vad frakten drar iväg. lönar sig inte lika mycket med sådan dyr frakt.

någon i södra stockholm som vill göra en sambeställning?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Jänkare och engelsmän har noll koll på vikt, helt klart. Kommer ihåg en beställning från coolmods, 10 fläktar vägde 6kg. Jovisst

De räknar på något helskumt sätt. Om vi säger att du skall ha en vara, så väger den 100g, + all lullullförpackning på säg 200g. Då blir det 300g totalt, och det kostar 50 kr i frakt (gissning). Om du nu köper 10 varor, så blir det inte (100gx10) + 200g = 1200g som man skulle tro, utan (100+200)x10 = 3000g Det är så jag har förstått hur de verkar räkna, någon annan förklaring finns ju inte.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Jänkare och engelsmän har noll koll på vikt, helt klart. Kommer ihåg en beställning från coolmods, 10 fläktar vägde 6kg. Jovisst

De räknar på något helskumt sätt. Om vi säger att du skall ha en vara, så väger den 100g, + all lullullförpackning på säg 200g. Då blir det 300g totalt, och det kostar 50 kr i frakt (gissning). Om du nu köper 10 varor, så blir det inte (100gx10) + 200g = 1200g som man skulle tro, utan (100+200)x10 = 3000g Det är så jag har förstått hur de verkar räkna, någon annan förklaring finns ju inte.

japp det är fan otroligt och jag tänker gå till botten med det, har jag inte ett mail med en förklaring från dom imorrn efter jobbet så ska jag ringa dit

hur som helst så tänker jag kontroll väga paketet när det kommer med post personalen som vittnen

Permalänk
Glömsk

De flesta räknar med storleken på paketet i vikten, och använder sedan vikten för att beräkna frakten. Tänk er själva om ni beställer 200 kubik bomull. Det väger nog inte så mycket men det tar upp väldigt mycket plats där det kunde stå andra grejer.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
De flesta räknar med storleken på paketet i vikten, och använder sedan vikten för att beräkna frakten. Tänk er själva om ni beställer 200 kubik bomull. Det väger nog inte så mycket men det tar upp väldigt mycket plats där det kunde stå andra grejer.

alla vikt exempel jag drog upp är kollat i deras kundvagn som enda vara

Permalänk
Medlem

Tjena igen grabbar har en liten uppdatering i fallet (inte bumpning)

fick paketet idag och inte helt oväntat så väger det inte 32Kg som dom har sagt utan 13970gr dvs drygt 14Kg alltså har dom tagit betalt för dubbel frakt......

Har försökt maila dom ungefär 15 ggr nu men dom vägrar svara någon som har något tips att ge hur man ska gå vidare?