Anmäl dig till Roborock Challenge!

tips på bra pc spel har alltid gillat battlefield serien

Permalänk
Medlem

tips på bra pc spel har alltid gillat battlefield serien

hej skulle vilja ha lite tips på spel och som rubriken säger så har jag gillat alla battlefield (nästan ,inte dom framtids varianterna )
även alla half life spelen, de första medal of honor , counter strike har också fått många timmar.

nått jag inte är intresserad av är krigsspel där dom bär massa masker som döskallar eller konstigheter utan mer realistiska .
sen har jag alltid varit intresserad av rymden så nått kul rymdspel kan vara intressant men bör vara ganska realistiskt som typ alien spelet i början där det är mänskliga soldater som bekämpar dessa .

vill inte spela som en slemmig bläkfiskliknande supervarelse med super krafter eller som spider man ,så jag vill spela som en människa mot nått

nått bra bilspel kan också vara av intresse ,collin mcrae eller va det hetta spelade man mycket förr också.

bättre med så många tips som möjligt så kan jag kolla upp dessa själv och avgöra genom youtube filmer

så nu när man uppdaterat datorn med det senaste från amd både moderkort cpu och grafik så vore det kul att testa något nytt .....

tackar på förhand

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tack ska kolla upp

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Insurgency sandstorm

Permalänk
Medlem

SteamPeek. Skriv in en speltitel så får du upp förslag på liknande spel.

Permalänk
Medlem

Sniper elite 4 och 5

Ace Combat 7

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tackar så länge håller på att kollar om dom verkar kul och några verkar intressant.

Det måste inte vara krigsspel utan jag är öppen för att testa lite olika.

Det är mest bara att jag som spelare inte vill vara som spindelmannen eller yoda och liknande hitte på varelse.

Som half-life där är spelaren en människa mot olika varelser, det är helt ok men svärd och sånt har jag svårt att hantera.

Skulle gärna testa the last of us om det inte vore så att jag såg spelaren i ryggen bakifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

hej skulle vilja ha lite tips på spel och som rubriken säger så har jag gillat alla battlefield (nästan ,inte dom framtids varianterna )
även alla half life spelen, de första medal of honor , counter strike har också fått många timmar.

nått jag inte är intresserad av är krigsspel där dom bär massa masker som döskallar eller konstigheter utan mer realistiska .
sen har jag alltid varit intresserad av rymden så nått kul rymdspel kan vara intressant men bör vara ganska realistiskt som typ alien spelet i början där det är mänskliga soldater som bekämpar dessa .

vill inte spela som en slemmig bläkfiskliknande supervarelse med super krafter eller som spider man ,så jag vill spela som en människa mot nått

nått bra bilspel kan också vara av intresse ,collin mcrae eller va det hetta spelade man mycket förr också.

bättre med så många tips som möjligt så kan jag kolla upp dessa själv och avgöra genom youtube filmer

så nu när man uppdaterat datorn med det senaste från amd både moderkort cpu och grafik så vore det kul att testa något nytt .....

tackar på förhand

Jag gillar olika typer av spel, men gillar väl alla spel på din lista och lite samma preferenser. Två toppspel (single player) enligt mig är Subnautica (det första) och Alien: Isolation. Det är ju inga nya spel så vill du låta datorn sträcka på benen så finns det väl andra spel :). Båda är ju väldigt långt från Battlefield, men om du är sugen på något nytt så! (För egen del blir det mycket Escape from Tarkov nu, men det känner jag egentligen inte går att rekommendera, i alla fall inte lättflyktigt. Kolla upp supernoga om det är något du tror kan vara intressant).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Jag gillar olika typer av spel, men gillar väl alla spel på din lista och lite samma preferenser. Två toppspel (single player) enligt mig är Subnautica (det första) och Alien: Isolation. Det är ju inga nya spel så vill du låta datorn sträcka på benen så finns det väl andra spel :). Båda är ju väldigt långt från Battlefield, men om du är sugen på något nytt så! (För egen del blir det mycket Escape from Tarkov nu, men det känner jag egentligen inte går att rekommendera, i alla fall inte lättflyktigt. Kolla upp supernoga om det är något du tror kan vara intressant).

ska kolla upp . skit samma om spel är gamla ,bara dom är bra

tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mass Effect serien , åtminstone dom tre första , fjärde delen Andromeda har inte riktigt med dom tre första att göra , del 1-3 finns numera som en Legendary edition med allt innehåll inkluderat.

https://store.steampowered.com/app/1328670/Mass_Effect_Legend...

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Titanfall 2
https://steamdb.info/app/1237970/

Solid singleplayer campaign på 6-7 timer, ofte på rea til 90% off.
Det er satt i samme univers som Apex Legends.

Skrivet av haijen:

[...]Escape from Tarkov nu, men det känner jag egentligen inte går att rekommendera, i alla fall inte lättflyktigt. Kolla upp supernoga om det är något du tror kan vara intressant).

Om man kun er ute etter PvE aspektet så kan kanskje SPT anbefales?
https://sp-tarkov.com/

Permalänk
Medlem

arma reforger är ju nästan ett måste om du gillar realistiska shooters, finns en uppsjö olika gamemodes tack vare mods

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Mass Effect serien , åtminstone dom tre första , fjärde delen Andromeda har inte riktigt med dom tre första att göra , del 1-3 finns numera som en Legendary edition med allt innehåll inkluderat.

https://store.steampowered.com/app/1328670/Mass_Effect_Legend...

Kan bara hålla med om att rekommendera 1-3. Håller på o spelar serien nu, är inne på 3:e spelet. Vad jag läst angående Andromeda så om man ser det spelet till ett eget spel och att den inte har mycket med 1-3 så ska det vara ett helt ok spel.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

arma reforger är ju nästan ett måste om du gillar realistiska shooters, finns en uppsjö olika gamemodes tack vare mods

skulle precis fråga er alla om just Arma Reforger .har kollat lite på youtube och den verkar kul . har du kört denna själv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

skulle precis fråga er alla om just Arma Reforger .har kollat lite på youtube och den verkar kul . har du kört denna själv?

japp, har spelat arma sedan arma 2 och dayz mod och tycker reforger är underbart

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - kingston fury 64gb 6000mhz ddr5 - xfx 9070 xt - 2tb kingston fury m2 - 1tb wd black sn850 - 1tb wd black sn850x - corsair hx1200 - lg 34gs95qe - lg 27gl850-b - acer xv322qkkv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

japp, har spelat arma sedan arma 2 och dayz mod och tycker reforger är underbart

har köpt det men det verkar ganska avanserat innan man kommer på hur det ska gå till ...
än så länge kör jag bara vilse haha har inte blivit kompis med karta och kompass än . man är ju van vid att man ser på kartan vart man är och åt vilket håll näsan pekar åt. men inte nu , nu tror man att man är snart framme men märker snart att man åkt åt helt fel håll och att bilen är trasig och knappt går framåt ,bara att ta till benen och bli beskjuten lite här och där .

men jag förstår att kartan är nått man behöver kunna för att ha nått i spelet att göra.
så jag håller på med övningarna , jag har kört från en gubbe till en annan typ nere i en hamn och vad jag fattar för så ska jag fylla en dunk och det lyser en pil på någon anordning med tank på och så men jag begriper inte hur jag ska göra.

till slut sköt ja snubben där och då hamnade ja på 0 tid från början av träningen ... jävla skit

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

har köpt det men det verkar ganska avanserat innan man kommer på hur det ska gå till ...
än så länge kör jag bara vilse haha har inte blivit kompis med karta och kompass än . man är ju van vid att man ser på kartan vart man är och åt vilket håll näsan pekar åt. men inte nu , nu tror man att man är snart framme men märker snart att man åkt åt helt fel håll och att bilen är trasig och knappt går framåt ,bara att ta till benen och bli beskjuten lite här och där .

men jag förstår att kartan är nått man behöver kunna för att ha nått i spelet att göra.
så jag håller på med övningarna , jag har kört från en gubbe till en annan typ nere i en hamn och vad jag fattar för så ska jag fylla en dunk och det lyser en pil på någon anordning med tank på och så men jag begriper inte hur jag ska göra.

till slut sköt ja snubben där och då hamnade ja på 0 tid från början av träningen ... jävla skit

haha, ja det tar en stund innan man blir van med navigationen jag har inte testat träningen alls utan hoppade direkt in i multiplayer, hur bra det gick kan du gissa men efter en stund kommer man på hur saker och ting funkar ett tips är att hänga på nån annan som fixar fram ett fordon första gångerna

även testat wasteland modden jag spelade mycket i arma 2 och någon zombiemod som funkade helt ok

Visa signatur