Allsvenskan i fotboll 2025
Sent skall syndaren vakna brukar det heta.
Insåg att det inte gjorts någon tråd och vi är nu några omgångar in men varför inte försöka fortsätta på inslagen väg. Vi är nu lite drygt sex omgångar in i säsongen 2025 och tabellläget är enligt följande:
Mitt kära AIK leder fortsatt efter en start på säsongen som får klassas som resultatoptimerat. Spelet har verkligen inte glänst eller imponerat men jävlar vad bra vår defensiv är. Värvningarna av mittbacken Benkovic och mittfältaren Aron Csongvai har verkligen präglat säsongsstarten där deras kvalitet har varit bidragande. Hur länge håller segertåget i sig? Vem vet, jag är glad så länge det varar. Det är 5 svåra matcher i rad nu där Djurgården, Häcken, Mjällby, Malmö och Hammarby väntar så det är under dessa matcher det kommer bli tytdligt på riktigt om vi kommer att utmana i år.
Årets två hitills största utropstecken i min bok är annars dunderstarka Mjällby som just nu ser ut att pulverisera allt annat motstånd. Det finns egentligen inte ord för att beskriva hur imponerade verksamheten nere på Listerlandet är. Risken är väl att laget får sälja för många nyckelspelare i sommar och att hösten blir tuff men som det ser ut just nu är det ett otroligt lag med en stark spelidé.
Malmö FF får mig att klia mig i huvudet. På förhand var allsvenska titeln kanske ännu mer given för MFF än förra året. Trots detta har spelet hackat betänkligt sedan starten av allsvenskan. Jag har inga tvivel på att det kommer bli ett väloljat maskineri precis som sig bör så småningom men just nu är det hackigt och inte alls sådär hänsysnslöst som MFF kan vara.
Hur ser det ut för ditt lag? bättre eller sämre än förväntat?