Tyst mus med sladd, hotswap?
God eftermiddag.
Jag har de senaste åren haft behov av en tyst mus. Haft både Logitecs M590 och M650. Har haft problem med sporadiskt tapp av klick registrering till och från med bägge mössen under mer intensiva aktiviteter. Nyligen har de blivit värre, upp till flera sekunder. Byter jag till en mus med sladd försvinner problemet. Så tror det har något med att min dator har problem att driva den trådlösa musen på något sett vid högre belastning/högre användning. Inget dataproffs så har inte kunnat riktigt förstå varför.
Därför behövs en ersättare som har tysta klick, relativt liten med sladd. Förutom Logitec är det mestadels online alternativ utan möjlighet att känna dem i handen. Mina alternativ verkar vara följande:
*Någon billig offbrand mus som Deltaco, Inphic eller liknande.
*Beställa hem en MOJO Pro Performance som jag läst fler har gillat från amazon el dylikt med risk med strul i tullen/att få betala mer än utlovat..
*Köpa en hotswap kompatibel mus och köpa Kalilh silent brytare. Tittar framförallt på några av de mindre Asus ROG mössen keris eller strix impact2. Har även set op1 men verkar inte vara lika kompatibel med Kailh och är dyrare och större.
Någon som har varit i samma sits? Vad gjorde ni? Någon som har/haft någon av ovan möss och hissar/dissar dem? Något bra alternativ jag missat? Just nu lutar jag åt hotswappable alternativet då man även kan förlänga livet på den vid ev utsliten brytare.
Tack på förhand