Nekad "kredit" för abonnemang?

Permalänk
Medlem

Nekad "kredit" för abonnemang?

Såg halebops kampanj på Pixel 9 Pro och tänkte slå till. Blir nekad avbetalning på mobilen för 60(!) kr i månaden. När jag försöker betala av mobilen direkt blir jag nekad på abonnemanget. Jag är student men har ändå 30k deklarerad förvärvsinkomst och 40k i överskott av kapital från isk konto. Har halebop bara ovanligt höga inkomstkrav eller kan man inte köpa abonnemang med bindningstid som student längre? Någon annan student som lyckats teckna?

Deras kreditkoll säger att jag är skuldfri exklusive CSN lån. Extra konstigt när Klarna inte har något problem med att låta mig köpa en dator för 20k på 30 dagars avbetalning.

EDIT: Halebop (och telia i helhet) kräver 79 tusen i taxerad inkomst för att få teckna något med bindningstid, även abonnemang på 300kr. Smidigt att dom har studenterbjudanden men kräver att man ska ha tjänat 79 tusen.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av 98olllin:

Såg halebops kampanj på Pixel 9 Pro och tänkte slå till. Blir nekad avbetalning på mobilen för 60(!) kr i månaden. När jag försöker betala av mobilen direkt blir jag nekad på abonnemanget. Jag är student men har ändå 30k deklarerad förvärvsinkomst och 40k i överskott av kapital från isk konto. Har halebop bara ovanligt höga inkomstkrav eller kan man inte köpa abonnemang med bindningstid som student längre? Någon annan student som lyckats teckna?

Deras kreditkoll säger att jag är skuldfri exklusive CSN lån. Extra konstigt när Klarna inte har något problem med att låta mig köpa en dator för 20k på 30 dagars avbetalning.