Årets klipp på 5070 TI eller blåst?

Permalänk
Medlem

Årets klipp på 5070 TI eller blåst?

Satt och dum scrolla på lite av varje och gick in och kolla 5070 TI å Prisjakt och då kom det upp ett Asus TUF 5070 TI för 6999:- på byersclub.
Gick in och då fanns det 4 st kvar. medans jag funderade en kvart var det bara en kvar. Och jag köpte i hopp om att göra årets klipp. Tänkte först skita i det då det var bara förskottsbetalning om man ville ha ytterligare 300 spänn rabatt med buyersclubb medlemskap. Men så fick jag ett infall och testade att lägga i korgen som gäst men utan den extra rabatten.
Sagt och gjort la ett i korgen för 6999:- och nu gick det att välja faktura så jag tänker det är ju bättre att se om det kommer något kort och sen betala fakturan.

Vad tror ni kommer jag få det jag beställde för 6999:-
Troligen inte.

Permalänk

6999:- är rätt bra pris för det så ja du får väl avvakta och se vad du får om något alls.

de verkar ju varit på marknaden ett par år iaf men känns mer som ett dropship företag än legit om man kollar i butiken så kan mycket väl vara att du får ett "aliexpress 5070ti" (~gtx460-560 med modifierat bios att visa xxxx modell istället för vad det faktiskt är)

eller så har de satt fel pris och ordern blir makulerad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Buyersclub har ofta lurats med produkter på deras sida. Du betalar för medlemskap och sen får man att produkten ej finns längre osv.
Kontakten med dom verkar också omöjlig ibland verkar det som

Ibland får man ju gambla dock Man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Just därför gamblade jag och köpte som gest.
Så jag skulle slippa krångel med medlemskap som inte går att säga upp.
Har fått ett kvitto iallafall att jag köpt ett Asus TUF 5070 TI 16gb.
Och det var först 4 kvar sen 1 kvar när jag la ordern och efter kollade jag och då stod det slut i lager.

Troligen kommer de inte skicka något.
De har troligtvis inte uppmärksammat att de var ett TI och satt priset som om det skulle vara ett vanligt 5070.
De kommer skylla på att de är slut och att jag inte får något.

Men frågan är om man kan gå vidare med detta?
Jag har ju fått ett kvitto att jag köpte ett för 6999:-
Och priset är ju inte så orimligt att det är ett uppenbart feltryck. skulle ju kunna kosta det på rea.

Permalänk
Medlem

Djupläste lite omdömen och deras fakturor sägs automatiskt binda ditt godkännande till deras medlemskap som en "premie" i det finstilta. Betala och bli "medlem" eller inte betala.

Skulle nog hålla mig borta från den butiken i allmänt.

Permalänk
Skrivet av Zupe:

Just därför gamblade jag och köpte som gest.
Så jag skulle slippa krångel med medlemskap som inte går att säga upp.
Har fått ett kvitto iallafall att jag köpt ett Asus TUF 5070 TI 16gb.
Och det var först 4 kvar sen 1 kvar när jag la ordern och efter kollade jag och då stod det slut i lager.

Troligen kommer de inte skicka något.
De har troligtvis inte uppmärksammat att de var ett TI och satt priset som om det skulle vara ett vanligt 5070.
De kommer skylla på att de är slut och att jag inte får något.

Men frågan är om man kan gå vidare med detta?
Jag har ju fått ett kvitto att jag köpte ett för 6999:-
Och priset är ju inte så orimligt att det är ett uppenbart feltryck. skulle ju kunna kosta det på rea.

njae. hittills har det väl inte varit några typ 50% reor på 5000 serien vad jag vet så högst troligen kommer de att makulera din order när de upptäcker att det var ett tryckfel.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14365107#statistics

ända utstickaren är just den där butiken i historiken annars ser de ut att ha legat mellan ~14000-11000 sedan release med ett relativt stadigt fallande på ~10-13% per månad med en liten prisökning just nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste du det finstilta innan du köpte?

Är det inte 69kr månaden sen livet ut eller hur funkar deras grejer.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubas:

Läste du det finstilta innan du köpte?

Är det inte 69kr månaden sen livet ut eller hur funkar deras grejer.?

Nej, det kostar 69-99kr/mån beroende på abonnemang. En månads uppsägningstid. Dom vill förstås att man tecknar 12 månader i taget men livet ut?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nej, det kostar 69-99kr/mån beroende på abonnemang. En månads uppsägningstid. Dom vill förstås att man tecknar 12 månader i taget men livet ut?

@nu1mlock
Ok då va det ju inte så farligt 🙂

Permalänk
Medlem

Hur gick det med detta? Lät ju uppenbarligen alldeles för bra för att vara sant. Kortet har dykt upp igen, nu för 6059kr. Söker man på EAN är det dock ett 9060XT ...

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Inte hört ett ljud från de.
Fick en orderbekräftelse när jag la ordern sen har det varit tyst. loggar man in så står det väntar på packning

Permalänk
Medlem

Kollade nu och nu står det skickat.
Blir intressant att se vad som kommer.
Tänkte filma allt när jag packar upp ifall det är något annat än det jag beställde

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupe:

Kollade nu och nu står det skickat.
Blir intressant att se vad som kommer.
Tänkte filma allt när jag packar upp ifall det är något annat än det jag beställde

Det här är faktiskt lite spännande...

Permalänk
Medlem

Intressant! Jag har sett dessa poppa upp två gånger nu på Prisjakt eftersom jag har bevakning på grafikkort. Båda gångerna hade de 3-4 kort i lager enligt sidan och erbjudandet var kvar i kanske en timme.

Kanske att man vågar sig på att beställa om det händer igen. Även om man skulle råka fastna i ett ett års medlemskap är det mycket billigare totalt då det näst billigaste 5070 Ti kostar ca. 9500:-.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Intressant! Jag har sett dessa poppa upp två gånger nu på Prisjakt eftersom jag har bevakning på grafikkort. Båda gångerna hade de 3-4 kort i lager enligt sidan och erbjudandet var kvar i kanske en timme.

Kanske att man vågar sig på att beställa om det händer igen. Även om man skulle råka fastna i ett ett års medlemskap är det mycket billigare totalt då det näst billigaste 5070 Ti kostar ca. 9500:-.

Som sagt: senaste vändan tillhörde EAN-koden ett 9060 XT, så det vore intressant att höra vad folk faktiskt fått hem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Som sagt: senaste vändan tillhörde EAN-koden ett 9060 XT, så det vore intressant att höra vad folk faktiskt fått hem.

Hehe ja, bäst att vänta på bekräftelse först. De kan ju ha råkat skriva fel kod. Priset vore väldigt högt för ett 9060 XT.

Visa signatur

Phanteks XT Pro Silent | Phanteks PH-TC14PE | Seasonic Core GX V2 850W | Asus Prime X370 Pro | Ryzen 9 5950X | Corsair 32GB 3600 MT/s | ASRock RX 9070 XT Steel Legend 16GB | WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Hehe ja, bäst att vänta på bekräftelse först. De kan ju ha råkat skriva fel kod. Priset vore väldigt högt för ett 9060 XT.

Dessutom fanns denna deal innan 9060 xt släpptes

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Har fått kvitto på 5070 ti 16gb.
Så det skall bli väldigt spännande att se vad som kommer.
Kan ju bli jobbigt att reklamera till skojare om de visar sig vara fel. Men har ju betalning via faktura så det är ju ett plus.

Skulle kommit idag men det kommer nog i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Dessutom fanns denna deal innan 9060 xt släpptes

Ja den första "dealen" har jag inte koll på, andra gången var det ytterligare en tusenlapp billigare och 9060 XT EAN som sagt.

Skrivet av Zupe:

Har fått kvitto på 5070 ti 16gb.
Så det skall bli väldigt spännande att se vad som kommer.
Kan ju bli jobbigt att reklamera till skojare om de visar sig vara fel. Men har ju betalning via faktura så det är ju ett plus.

Skulle kommit idag men det kommer nog i morgon.

Sannerligen. Kommer gräma mig ordentligt om du faktiskt får ett 5070 när jag satt och kollade på sidan medan det fortfarande fanns kort i lager

Visa signatur

Permalänk

Kom kortet??

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem

Jo det kom ett kort men inte alls det jag beställde.
Fick ett 9060 xt och inte ett 5070ti som jag beställde.
Men det var ju iallafall ett Asus TUF kort sen att det är från amd ist för Nvidia och inte alls har samma namn eller spec struntade de uppenbarligen i.

Är något för bra för att vara sant så är det bluff.

Blir säkert krångel som fan att returnera detta.

Permalänk
Skrivet av Zupe:

Men det var ju iallafall ett Asus TUF kort sen att det är från amd ist för Nvidia och inte alls har samma namn eller spec struntade de uppenbarligen i.

<Uppladdad bildlänk>

bara att påbörja ett ärende med dem då.

och strular de med att byta ut det till vad du faktiuskt betalat för eller häva affären så är det ju bara att bestrida fakturan och hänvisa till en kopia på eran SKRIFTLIGA konversation angående att deu fått fel vara levererad.

ganska stor skillnad på ett 5070ti och ett 9060xt både i prestanda och prislapp.

5070ti har ju ett genomsnitt på typ 50-60 fler fps genrellt vid 1440p spel enligt sweclockers test visserligen inte samma märke på korten men brukar inte vara några gigantiska skillnader mellan olika tillverkare av samma modell.
https://www.sweclockers.com/test/41251-radeon-rx-9060-xt-pris...

och du har typ pröjsat 2000:- mer för kortet än det är värt även om det hade varit ett faktiskt likvärdigt kort.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14680309

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupe:

<Uppladdad bildlänk>

Då stämde ju EAN men inget annat då ... Hoppas det inte blir allt för mycket jävelskap med retur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Då stämde ju EAN men inget annat då ... Hoppas det inte blir allt för mycket jävelskap med retur.

Hoppas det löser sig, skulle passa mig jäkligt noga med alla dessa bluff företag som försöker binda en med subs etc etc. Är rent ut sagt vidrigt beteende men ja... Skulle behövas en gruppstämma mot sådana här skojare

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupe:

<Uppladdad bildlänk>

@Zupe

Ja, Tänk om de hävdar sen att du skickat tillbaka fel kort och vill ha tillbaka 5070 Ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zupe:

<Uppladdad bildlänk>

Bra "reklam" för BuyersCrap, att prisjakt alltid visar deras priser först borde rimligen bevisa att båda bör undvikas som pesten i fortsättningen.

Tack för du delar så vi andra kan undvika dessa skojare!

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeSw:

Bra "reklam" för BuyersCrap, att prisjakt alltid visar deras priser först borde rimligen bevisa att båda bör undvikas som pesten i fortsättningen.

Tack för du delar så vi andra kan undvika dessa skojare!

Oh ja. Att prisjakt låter en del sådana här firmor hamna längst upp mot seriösa aktörer visar hur dem sjunkigt som sökmotor tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, Asrock B850M Pro rs wifi, 64GB ddr5,
Crucial T700 2TB, Win11, RM850, Radeon 6800 XT.

Permalänk
Avstängd

Hej Zupe,

Du har tyvärr råkat ut för ett fel, där vårt system baserat på identisk EAN-kod inhämtat fel data om produkten. Det blev korrigerat strax efter din ordrar men oavsett beklagar vi vad som skett.

Vi säljer hundratusentals varor från mängder av leverantörer och i normala fall går det att lita på EAN-koden så detta är extremt sällsynt.

Du får självklart returnera produkten utan kostnad och vi hoppas du ger oss en ny chans i framtiden.
Vårt mål är att alltid erbjuda lägst pris, även om du inte är prenumerant. Som prenumerant garanterar vi detta och betalar mellanskillnaden tillbaka om någon annan erbjuder ett lägre pris.

Vänligen kontakta vår kundtjänst på info@buyersclub.se, vi svarar normalt inom 24 h.

Permalänk
Skrivet av Buyersclub:

Hej Zupe,

Du har tyvärr råkat ut för ett fel, där vårt system baserat på identisk EAN-kod inhämtat fel data om produkten. Det blev korrigerat strax efter din ordrar men oavsett beklagar vi vad som skett.

Vi säljer hundratusentals varor från mängder av leverantörer och i normala fall går det att lita på EAN-koden så detta är extremt sällsynt.

Du får självklart returnera produkten utan kostnad och vi hoppas du ger oss en ny chans i framtiden.
Vårt mål är att alltid erbjuda lägst pris, även om du inte är prenumerant. Som prenumerant garanterar vi detta och betalar mellanskillnaden tillbaka om någon annan erbjuder ett lägre pris.

Vänligen kontakta vår kundtjänst på info@buyersclub.se, vi svarar normalt inom 24 h.

Intressant!
Får han sitt kort är den stora frågan? Ni har ju ändå ingått ett avtal

Visa signatur

Asus tuf 9070xt deshrouded, 7800x3d, 32gb Kingston fury, 650b asus tuf gaming wifi+, peerless assasin, phanteks xt black, noctua x6, arctic x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangemcfly:

Intressant!
Får han sitt kort är den stora frågan? Ni har ju ändå ingått ett avtal

Nja, i 99,999% av fallen förbinder sig inte butiken att leverera produkten du beställt. De har rätt att makulera ordern.

Visa signatur