Svårigheter att importera bilder

Permalänk
Medlem

Svårigheter att importera bilder

Allting går snabbt och smidigt på MAC förutom import av bilder. Detta är ett problem jag har haft med samtliga mac-datorer jag har haft och det är väldigt irriterande och undrar om det finns en lösning. Har en M4 processor och en iphone 16 så det är inga flaskhalsar där.

När jag har nytagna bilder på min iphone som jag kopplar in via usb-c och vill importera dem via "Bilder" och går in på "Min telefon" dyker bilderna inte upp direkt. Ofta behöver jag gå in på telefonen och skrolla genom de nytagna bilderna för att de ska dyka upp på datorn.

Finns det något sätt att få allting synkat direkt?

Permalänk
Medlem

Jag har inte synkat bilder via kabel på flera år tyvärr, låter synkningen ske över iCloud istället. Kan se om jag kommer åt att testa när jag kommer hem!
Men hmm... har du "Optimera iPhone-lagring" påslaget i iCloud-inställningarna för bilder på iPhonen? Då sparas inte originalen på telefonen utan endast på iCloud. Tänker om det är så att telefonen helt enkelt behöver hämta originalen innan de syns för import och du triggar den hämtningen när du skrollar igenom dem. Dumt om så.

Permalänk

Vill minnas att iphone kör nu mer usb-c kontakt men pratar bara usb 2.0 via den.

Kan ev ha fel men har för mig jag läst det nånstans.

Dock borde inte 480Mbit/s (~60MByte/s) va nå problem att synka bilder med kan man tycka.

Men testa att synka via wifi eller nått oftast är det iaf minst likvärdigt i hastighet och många gånger ganska mycket snabbare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

iCloud sync eller Airdrop