Permalänk

Laptop för Frontend YH

Behöver en laptop för frontend yh utbildning, tror inte det ska behövas något biffigt men vill ialf ha en någorlunda bra skärm och fullsize tangentbord.
Hittade denna, är den prisvärd tro? Tar gärna tips, har aldrig köpt laptop förut.
https://www.inet.se/produkt/1976500/asus-vivobook-go-15-oled-...

Visa signatur

//Deux

Permalänk
Medlem

Köp inte Asus alls. haft så crazy många produkter som gått sönder för mig inkluderat tre laptops.
Kolla efter HP eller LENOVO istället dom är så mycket bättre. som sagt du behöver inte att ett prestanda monster för Frontend utveckling alls. Du bör kolla direkt på HP och lenovos hemsida istället för du kan köpa en laptop direkt av dom istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axel95:

Köp inte Asus alls. haft så crazy många produkter som gått sönder för mig inkluderat tre laptops.
Kolla efter HP eller LENOVO istället dom är så mycket bättre. som sagt du behöver inte att ett prestanda monster för Frontend utveckling alls. Du bör kolla direkt på HP och lenovos hemsida istället för du kan köpa en laptop direkt av dom istället.

HP? de har inte lärt sig något på 20 år om kylning så det är inte att rekommendera, det heller.

Visa signatur

Byt namn på Nvidia till NvidAI

Permalänk

Ok, så Lenovo? Jag tänker mig minst en 15" för att ha bra med utrymme när man kodar o har dokument uppe etc. Skulle en ThinkBook 16 G7 ARP funka kanske? 16" 16x10 med fullt tangentbord.

Visa signatur

//Deux

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är svaret du är ute efter men jag kan inte göra annat än att rekommendera att köpa en beggad Macbook Air M1, men det tummar på din fullszie tangentbord önskemål.

Säger inte att dessa dessa "budget" laptops som köps nya inte går att använda men det är mer eller mindre skräp i slutändan. Gällande skärmstorlek, tänk på att 16" är inte mycket till tröst ifall skärmen bara skulle ha 1920x1080/1200. Visst du kan få större text men du får inte plats med så mycket mer content i slutändan. Har du hysad syn så är 13" med ~2560x1600 ett bättre alternativ enligt mig.

Permalänk
Skrivet av yanglii:

Vet att det inte är svaret du är ute efter men jag kan inte göra annat än att rekommendera att köpa en beggad Macbook Air M1, men det tummar på din fullszie tangentbord önskemål.

Säger inte att dessa dessa "budget" laptops som köps nya inte går att använda men det är mer eller mindre skräp i slutändan. Gällande skärmstorlek, tänk på att 16" är inte mycket till tröst ifall skärmen bara skulle ha 1920x1080/1200. Visst du kan få större text men du får inte plats med så mycket mer content i slutändan. Har du hysad syn så är 13" med ~2560x1600 ett bättre alternativ enligt mig.

Hm, hade velat köra windows mest för att jag är van vid det. Och vet inte hur sugen jag är på att köpa beg. laptop.
Men du har nog rätt med upplösningen kanske. Om jag struntar i fullsize keyboard, skulle något som denna vara hyffsad? https://www.inet.se/produkt/1977074/acer-swift-go-14-oled-14-... Vet inte vad acer har för rykte inom laptop branschen.

Visa signatur

//Deux