Fråga ang. leverans från DB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2002

Fråga ang. leverans från DB

Nu är det så att jag har tänkt beställa följande saker: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=29403

Grejen är att jag inte får lön förens den 25:e, men DB borde väl inte skicka paketet innan dess ändå får jag hoppas.

Tänkte att kunde vara bra att skicka in beställningen nu så har man "bokat" allt och när den sista komponenten kommer in så skickar DB iväg paketet. Funkar det så eller?

Kan väl fråga efter kommentarer på datorn när jag ändå håller på.

Tech Support: "I need you to boot the computer."
Customer: (THUMP! Pause.) "No, that didn't help."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landet där borta
Registrerad
Jul 2003

bara så du vet....om db mot förmodan skulle få in grejorna tidigare så skickar dom ju det. och grejor som db skickar får bara ligga på posten i 9 dagar, sen tar dom ut en extra avgift. så håll koll på om dom får in grejorna tidigare. om dom skulle skicka så att grejorna måste ligga på posten mer än 9 dagar tills du kan hämta ut så måste du kontatka dom å be om förlängd liggtid.

i övrigt ser ju paketet fint ut. men om jag vore du skulle jag köpt en SATA disk. hatar allt vad ide kablar heter. tar bara massa plats. så får du ju bättre luftflöde i burken dessutom

"talk to the hand"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på din hus
Registrerad
Dec 2001

vadå för extra avgift?
paketen ligger 2 eller 4 veckor beroende på om db har förkortad liggetid eller inte, men några "extra avgifter" får man inte. Det som kan hända är att paketet skickas tillbaka till db, då får ni läsa stycket "ej utlösta försändelser" i köpevillkoren.

detta är min nya sign!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landet där borta
Registrerad
Jul 2003

på datorbutikens hemsida står det att paket skall uthämtas inom rimlig tid, vanligtvis 9 dagar. jag tyckte detta lät konstigt att paket bara får ligga 9 dagar. eftersom jag beställt och inte kunde hämta ut inom 9 dagar ringde jag datorbutikens support å frågade:
-hur länge får paketen ligga på posten innan man måste hämta ut dom?
-9 dagar, svarar säljaren.
-vad händer annars då? frågar jag
då började han rabbla upp massa extra avgifter man skulle åka på. men det var naturligtvis inga problem att få förlängd liggtid. så 9 dagar är det som gäller!

"talk to the hand"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
på din hus
Registrerad
Dec 2001

dom där extra avgifterna han blabbade upp måste ha varit det du kan läsa om i avsnittet "ej utlösta försändelser" i köpevillkoren..

ÅÅhhh att folk inte orkar läsa på innan de skriver rabbish på forum... eller lyssna på vad folk säger i telefonen

Jag jobbar själv inom kundservice, så jag är lite arbetsskadad. Jag tycker att folk ska lyssna och läsa.

detta är min nya sign!