Efter stora strömavbrott i gbg så funkar inte tele2 router

Permalänk
Medlem

Efter stora strömavbrott i gbg så funkar inte tele2 router

Som titeln lyder så är elen tillbaka men routern funkar inte. En tele 2 coax hub c2 router. Alla lampor blinkar bara grönt. Har testat stänga av, dra ut ström och även reset knappen. Samt hållt inne reset knappen samtidigt som jag koppla in strömkabeln. Inget har funkat. Någon som stött på liknande fel och hittat lösningen?
Eller har routern konkat efter strömavbrott?

Edit: Router funkar nu efter att bytt strömadapter. Tele2's egna kortslöts troligen när elen kom tillbaka

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stingrey:

Som titeln lyder så är elen tillbaka men routern funkar inte. En tele 2 coax hub c2 router. Alla lampor blinkar bara grönt. Har testat stänga av, dra ut ström och även reset knappen. Samt hållt inne reset knappen samtidigt som jag koppla in strömkabeln. Inget har funkat. Någon som stött på liknande fel och hittat lösningen?
Eller har routern konkat efter strömavbrott?

Kan du logga in i routerns admininterface och har du tv signal eller vet du på annat sätt att signalen i kabeltv nätet är i gång efter strömavbrottet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kan du logga in i routerns admininterface och har du tv signal eller vet du på annat sätt att signalen i kabeltv nätet är i gång efter strömavbrottet ?

Nej, kommer inte åt admin ui.

Har dessvärre ingen tv kabel att testa just nu

Hade glömt att testa en sak vilket var ett nytt nät agg. Började hända lite saker när jag bytte till ett universal agg jag hade liggandes. Istället för att allt blinkar grönt så blinkar endast stora led i botten grönt/blått väldigt snabbt nu. Fortfarande inget nät och har testat samma felsökningar som jag tidigare nämnt igen

Permalänk
Medlem

Blinkar den grönt så försöker routern upprätta internetanslutning.
Har du en fiberkonverter så testa starta om den.
Du kan plugga in en dator direkt i porten, alltså utan att blanda in routern, får du nät då så kan du räkna med att routern har fått sig en kyss.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av stingrey:

Nej, kommer inte åt admin ui.

Har dessvärre ingen tv kabel att testa just nu

Hade glömt att testa en sak vilket var ett nytt nät agg. Började hända lite saker när jag bytte till ett universal agg jag hade liggandes. Istället för att allt blinkar grönt så blinkar endast stora led i botten grönt/blått väldigt snabbt nu. Fortfarande inget nät och har testat samma felsökningar som jag tidigare nämnt igen

Kan du inte logga in i admininterfacet via kabel är det nått galet med routern, prova att ha den strömlös en längre stund och funkar den inte efter det får du felanmäla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drally:

Blinkar den grönt så försöker routern upprätta internetanslutning.
Har du en fiberkonverter så testa starta om den.
Du kan plugga in en dator direkt i porten, alltså utan att blanda in routern, får du nät då så kan du räkna med att routern har fått sig en kyss.

Dessvärre inte. Coax i väggen bara till routern. Därefter kabel från router till dator

Permalänk
Medlem

Har du felanmält till Tele2 ?
Snackat med en granne ifall det kan vara ett fel som påverkar alla i fastigheten ?

Permalänk
Medlem

Kan vara en förstärkare längs vägen som har gått sönder pga. avbrottet.