Vart Köpa Beg. Cykel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bynn
Registrerad
Aug 2002

Vart Köpa Beg. Cykel?

Min cykel har blivit stulen, måste köpa en ny. Eller inte ny, då blir den bara stulen igen, en bra begagnad ska det va.
Vart kan man köpa begagnade cyklar i Stockholmstrakten?

"Nu har jag läst på komvux, så nu förstår jag vad det handlar om"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Kanske ska säga vad för sorts cykel? www.frostnet.nu www.velomag.se Varför inte posta i cykeltråden eller Köparens Guide istället.

Trädvy Permalänk
Glömsk
Plats
Userland
Registrerad
Jul 2001

Tråd flyttad

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

du får juh en ny cykel för 1200kr på biltema

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Jo precis, eller varför inte OKQ8......

Är du sugen på att göra en bra affär på en mountainbike tycker jag du ska kolla på blocket. Det finns massor med cyklar under kategorin "cyklar". Fabriksnya upp till ett år gamla, garanti ingår ju vid ett sådant köp. Går säkert att ordna en tilläggsförsäkring. Brukar ofta gå att pressa priserna ytterligare eftersom många gärna försöker ta överpriser i sina annonser.

http://www2.blocket.se/search?q=&caller=vbl_s&l=0&category=8&...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
du får juh en ny cykel för 1200kr på biltema

cykel o cykel, du menar nått som faller sönder efter 1 år!

leta reda på nån gammal goding om du vill ha nå prisvärt. kanske en gammal miletärcykel. men se för bövelen upp med de nytillverkade Kronan cyklarna, de håller inte för mycket!

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2003

Jag kan fixa jättefina cyklar åt dig, enda felet är kraftig åverkan just där ramnumret brukade stå. Förutom detta är det mycket fina cyklar, och jag har många också, du skall få köpa en mycket billigt. Bara nämn en plats lite avsides där vi kan träffas så skall jag ta med en fin cykel, men det får bli sent på kvällen eller på natten, jag är helst inte ute när det är ljust. Och just det ja, jag brukar glömma kvittensblocket också, så något kvitto brukar jag tyvärr inte kunna ge...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

He..du kör ofta upp på trottoarkanter lite för snabbt och lite för snett så att ramnumret försvinner ?

Jens:

Jo, men en cykel för 1200kr ska man inte kräva så mycket av, sen gäller det väl hur man sköter den. Jag cyklar som en tok överallt (skogen, stigar, skogsvägar, landsvägar...), eller snarare cyklade, har inte gjort det på ett tag... Men min cykel höll fan bättre än mycket annat, man kan inte bara använda en cykel, lera ner den och ställa bort den utan at göra nått, då rostar den juh sönder på 2 veckor...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2001

Baalzamon: se forumets regler, du får en varning för det där

Pål Warnbrant
Chieftec JS-2000....
NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand even if it's labelled "SEX AND FREE BEER"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Re: Vart Köpa Beg. Cykel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pellewalter
Min cykel har blivit stulen, måste köpa en ny. Eller inte ny, då blir den bara stulen igen, en bra begagnad ska det va.
Vart kan man köpa begagnade cyklar i Stockholmstrakten?

har en cykel som jag inte använt på flera år (numera körkort) som kanske är till salu.
greec_powr@hotmail.com
maila om du e intresserad... kommer inte ens ihåg märket på den men de e en silver mountainbike, 21 växlad, fin som attans, lätt som fan m.m...
lite för sent för att springa ner till källaren o kolla..
men jag bor i sthlm så.. inga problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
10:e våningen
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
cykel o cykel, du menar nått som faller sönder efter 1 år!

Den som finns på Biltema för 1200:- ger jag inte mycket för - den kommer säkert falla sönder efter ett år men den dom säljer för 990:- verkar vara riktigt hållbar!

(även om inte alla gillar utseendet)

Cykeln för 1190:-

Cyleln för 990:-

Problemet är att 990:- modellen säljer slut hela tiden jag skulle faktiskt köpa en sådan och fick höra att de skulle få hem 21 sådana cyklar till butiken följande dag - men när dom kollade i listorna hade folk tecknat upp sig på 22 cyklar (en kille köpte 10 cyklar)

Ett annat tips är att Sportex börjar en cykelrea idag (torsdag) där de säljer en mountinbike för 990:- och en fulldämpad mountinbuke för 1990:-

http://www.sportex.se/rea/cyklarrea.html

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg

Jens:

Jo, men en cykel för 1200kr ska man inte kräva så mycket av, sen gäller det väl hur man sköter den. Jag cyklar som en tok överallt (skogen, stigar, skogsvägar, landsvägar...), eller snarare cyklade, har inte gjort det på ett tag... Men min cykel höll fan bättre än mycket annat, man kan inte bara använda en cykel, lera ner den och ställa bort den utan at göra nått, då rostar den juh sönder på 2 veckor...

hehe, jo, var lite överdrivet, men kan ju säga att när jag jobbar i cykelaffär (jobbar lite extra där) så får man se rätt många sånna hojjar, som inte är så gamla, och då menar ja många i förhållande till hur många som sålts. OFTAST är det utslitet, alltså, saker som borde hållt 1-2 år till MINST på en kvalitetshojj är helt slut. visst håller längre om man sköter, men sköter man en kvalitetshojj håller den oxå BRA mycket längre. låt säga att biltema hojjens grejjer orkar me 2 år me skötsel så klarar en kvalitetshojj kanske 3-4 år.

och ja, jag vet att man inte vänta sig så mycket för 1200 kr men frågar du mig så är ett sånt köp desamma som att kasta stålarna i sjön, för när du se reparerar så kostar reperationen nästan lika mycket som hela hojjen

för 1200 kr skulle jag personligen köpa en begagnad hojj, nån damcykel eller helst en militärcykel. de gamla gedigna militärhojjarna, de som väger typ 20 kg, jäklar va de håler, bara går o går. men sen är ju allt kraftigt överdimentionerat :D:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Socker
Den som finns på Biltema för 1200:- ger jag inte mycket för - den kommer säkert falla sönder efter ett år men den dom säljer för 990:- verkar vara riktigt hållbar!

(även om inte alla gillar utseendet)

Cykeln för 1190:-

Cyleln för 990:-

Problemet är att 990:- modellen säljer slut hela tiden jag skulle faktiskt köpa en sådan och fick höra att de skulle få hem 21 sådana cyklar till butiken följande dag - men när dom kollade i listorna hade folk tecknat upp sig på 22 cyklar (en kille köpte 10 cyklar)

Ett annat tips är att Sportex börjar en cykelrea idag (torsdag) där de säljer en mountinbike för 990:- och en fulldämpad mountinbuke för 1990:-

http://www.sportex.se/rea/cyklarrea.html

jo, visst äre större chans att den där 990 kr hojjen håller bättre eftersom det är mindre "externa" slitdelar, inga utanpåliggande växlar osv. dock lär inte lagerkvaliteten vara bättre. men helt rätt, förmodliugen håller den bättre än den för 1200 kr, men den hojjen är å andra sidan ingen värdemätare precis

de från sportex som du nämner skulle ja hålla mig borta från. skulle till och med ta betalt för att ta emot en sån!:D jag menar, däparna är knapt värdiga att kalla dämpare, antingen är de stenhårda eller så funkar de på fel sätt. växlarna är en SÅ billig variant att shimano inte ens vill nämna dem i varken katalog eller hemsida. många tror att bara för att det är shimano är det bra grejjer, men jag lovar det billigaste må vara bra för vad man får betala, men det är ren skit!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

Jens:

He, jo...min cykel kostade väl "lite" mer än 1200kr också,
dom har nå cyklar för runt 3000kr som ser relativt bra ut för det priset...
Byta kransar på dom och fixa till lite så borde den juh vara relativt fin efteråt

Det är juh oftast kransarna och kullagren på div. ställen som slits ut har jag märkt...inte direkt kvalitetskransar på dom där billiga sakerna