Kan nån rekomendera billiga butiker i sthlm

Permalänk
Medlem

Kan nån rekomendera billiga butiker i sthlm

Vad finns det för billiga datorbutiker i sthlm.
(är ute efter moderkort, cpu och minne)

Permalänk

Kolla http://www.datorbutiker.com där finns allt du kan söka efter..
annars har du dom vanliga som:

Dataprince
(dataprince.se)

sekencia
(sekvencia.se)

mycom
(mycom.se)

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

INTE dataprince.

sök här på forumet så får du reda på varför...

mycom.se skulle jag rekomendera

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Avstängd

Gå in på Eniro.se och så söker du på +Datorbutiker där får du upp en bra lista på butiker i sthlm..mina personliga favoriter är Pc-Enter,Tricom,VasaDT,Dataparadiset och Officeone-data

Dataprince ska du absolut inte gå till om du inte vill åka tillbaka en jävla massa gånger och bråka med deras chef som stort-sätt är blåst!..Sen när det gäller Riksadata ska du se till att du inte får AMR kort utav butikspersonalen då jag råkade få det!..Annars är det väl pricerunner.se som jag rekommenderar

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

http://www.radron.se/templates/blacklist_hits.asp?root=1936

Även känd som SVARTA LISTAN... ännu en bra orsak att inte köpa på Data Prince...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Re: Kan nån rekomendera billiga butiker i sthlm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Vad finns det för billiga datorbutiker i sthlm.
(är ute efter moderkort, cpu och minne)

Av ditt inlägg att döma så vill du inte beställa från exempelvis datorbutiken.com eller itbutikken. Får man fråga varför du inte vill det? Det blir helt klart billigare och du får garanterat bättre service på det viset. Dataprince har jag haft skit med och chefen där oj oj oj honom ska vi inte ens prata om......

Permalänk
Medlem

Bättre service och postorder går INTE ihop.

Gäller bara att veta vart man handlar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kan nån rekomendera billiga butiker i sthlm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DMM
Av ditt inlägg att döma så vill du inte beställa från exempelvis datorbutiken.com eller itbutikken. Får man fråga varför du inte vill det? Det blir helt klart billigare och du får garanterat bättre service på det viset. Dataprince har jag haft skit med och chefen där oj oj oj honom ska vi inte ens prata om......

Av Den anledningen att då får man grejorna mot postförskott och flickvännen stryper mig snart om jag lägger mer kosing på dator-grejor...

Går man in i en butik så märker inte hon av det... .Det är det värt om det kostar lite extra...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Kan nån rekomendera billiga butiker i sthlm

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pucko
Av Den anledningen att då får man grejorna mot postförskott och flickvännen stryper mig snart om jag lägger mer kosing på dator-grejor...

Går man in i en butik så märker inte hon av det... .Det är det värt om det kostar lite extra...

Missbruk brukar väl yttra sig med att man försöker att dölja sin last från sina medmänniskor

Permalänk
Medlem

Webhallen och Mycom är de två bästa butikerna i Stockholm för datordelar enligt min erfarenhet. jag hade valt Mycom då de oftast är lite billigare på de komponenter du är ute efter.

Permalänk

Vad det gäller Dataprince. En arbetskamrat köpte en dator där i färdigt packet. Funkade bra men efter en nogrannare koll så visade sig att komponenterna inte var de som utlovades, allt var utbytt mot billigare prylar. han har bråkat massor med dem men inget händer.....

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Varför är jag inte förvånad?
Jag har köpt min skärm där, visste inte om vad som har hänt i den butiken då...

Nåja, www.mdcdata.com finns ju där också, och en butik som ligger granne med webhallen, www.vcab.se. Har aldrig handlat där men den finns

Permalänk
Medlem

Finns en butik i Täby centrum som heter swedeport. Dit ska du gå om du vill träffa okunnig,otrevlig,allmänt "n00b" personal. Sortiment och service är ett skämt ex tog dom 1500 för att byta cd läsare åt polaren (+läsare) Sedan tar dom i genomsnitt 75% högre pris på allt.

Däremot så finns Datagrottan i Täby (Arninge centrum) Den affären är grymmt bra. Är värt en omväg som man säger

Visa signatur

Näe men är det inte "era lol"-RoBBuzZ? Snabbt tar han tronen som lol-missbrukaren #1 med ännu ett klockrent citat! /ThreadZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoBBuzZ
Finns en butik i Täby centrum som heter swedeport. Dit ska du gå om du vill träffa okunnig,otrevlig,allmänt "n00b" personal. Sortiment och service är ett skämt ex tog dom 1500 för att byta cd läsare åt polaren (+läsare) Sedan tar dom i genomsnitt 75% högre pris på allt.

Däremot så finns Datagrottan i Täby (Arninge centrum) Den affären är grymmt bra. Är värt en omväg som man säger

Deras butik är inte precis större än en hundkoja...

Permalänk
Medlem

Var nere i centrum och skulle leta efter mycom men kunde inte hitta det, var inne i PUBhuset, men hittade inget :/ Någon som kan berätta åt vilket håll jag inte tittade?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Var nere i centrum och skulle leta efter mycom men kunde inte hitta det, var inne i PUBhuset, men hittade inget :/ Någon som kan berätta åt vilket håll jag inte tittade?

Troligen var du i fel del av huset.. kolla på kartan vid entren så fattar du.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

längst upp i rätt del av huset

Permalänk
Medlem

Jag missade det åxå första gången.. Det är ju två hus...
Det ligger inte i hötorgshuset utan i glashuset.

Se karta på

http://www.superlativ.com/clients/pub/website/butiker_elektro...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Varför är jag inte förvånad?
Jag har köpt min skärm där, visste inte om vad som har hänt i den butiken då...

Nåja, www.mdcdata.com finns ju där också, och en butik som ligger granne med webhallen, www.vcab.se. Har aldrig handlat där men den finns

Webhallen verkar inte bra, jag var där med en polare. Fick förklara i fem minuter för dem att jag ville ha en Sweex LED-fan + att det var skethög metal i högtalarna.
Affären brevid var inte heller bra, han missförstod mig och jag hörde inte vad han sa (brytning). =/

Permalänk
Medlem

De kan knappast bli dummare än Computer City eller vad det nu heter som ligger i barkaby (vid outlet).

En kompis var där och skulle köpa en processorfläkt till en P3'a och han var tvungen att vänta 15 minuter på att deras enda "tekniker" skulle bli ledig för de andra visste inte vad en Processorfläkt var...