MSI Moderkort går mig på nerverna !

Permalänk
Medlem

MSI Moderkort går mig på nerverna !

Hejsan
Det är så att jag nu har startat om min dator (formaterat den ) och installerat windows 2k. Det enda problemet är att jag behöver drivrutiner till mitt nätverkskort som f.ö är integrerat på msi moderkortet. Jag vet att mitt "chipset" är ett Intel 845*. Hur ska jag göra för att ordna drivrutiner till det ?

Väldigt tacksam för svar eftersom jag är ganska ny med det här med datorer.

Permalänk
Glömsk

Om du kan försöka ta reda på vad moderkortet heter kan vi hjälpa dig fort.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

tyvärr vet jag inte vad det heter :/ men det är MSI: P4, mATX med ett Intel 845 chipset. Snälla ge mej lite förslag vad det kan vara iaf

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Carwer ibland står det på moderkortet vad den har för namn. Kika runt lite på kortet och titta efter något som kan likna ett namn det brukar stå med lite större stil.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Allx, jag är så dålig så jag inte ens får upp mitt eget chassi :/.

Permalänk
Medlem

Men MSI har ju mjukvara som letar reda på rätt drivrutin åt dig. Programet heter LiveDriver och finns att ladda hem på deras hemsida:
http://www.msicomputer.com/support/msi_support.asp

Permalänk
Medlem

carwer okej du får lära dig inte så svårt

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

tack så jättemkt lumpa !

Permalänk

Namnet står oftast mellan pci platserna som tillexempel "ms6570".