Ny dator...stämmer det här???

Permalänk
Medlem

Hehe ja det kanske bara är jag som tycker det finns risk för ”lotto grejer” Men jag har lite svårt att inte bli lite paranoid på detta erbjudande med tanke på hur billigt det är.

Som jag nämnde tidigare, det är knappast någon välgörenhet dom pysslar med, och nu när dom har så galet bra pris på detta jämfört med sina konkurrenter så måste det finnas något som gör att dom kan sälja detta så billigt. Det jag menar med ordet lotto är att det finns risk att kvalitén på dessa medföljande komponenter i erbjudandet kan variera ganska stort *tror*

Permalänk

Många säljer med knappt någon marginal, vid kampanjer osv bara för att få uppmärksamhet, i press osv Men det nya 9800 kortet dem laggt till visst är det bättre än det dem hade förut
(ATI Radeon 9800 128Mb DDR DVI TVO Sapphire..
(OBS! ATI Radeon 9700PRO 128Mb som var med i testet har utgått)) eller hur?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Är det inte PRO på r9800 kortet? Iofs kan ju lika bra o klocka den så blir den som PRO

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
Är det inte PRO på r9800 kortet? Iofs kan ju lika bra o klocka den så blir den som PRO

(ATI Radeon 9800 128Mb DDR DVI TVO Sapphire..
(OBS! ATI Radeon 9700PRO 128Mb som var med i testet har utgått)) eller hur?

Men någon vilket är bäst av dem 2 ovan?

Någon som köpt paketet? vad är det för 9800 man får?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Ska fråga farsan sen o kolla om han tycker de e okej..
han som betalar isf... yeah, billigt som satan ^^

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

läste att det var ngn som beställde datan.. kommentarer tack!

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Kan nog dröja ett tag, var inne och pratade med dem och leveranstiden var tre veckor.

Visa signatur

Var nöjd med allt som livet ger

Permalänk
Medlem

asså att folk aldrig blir nöjda, om datorn skulle kosta 35000:- då skulle alla börja grina och säger "fyfan vilken dyr dator". Men nu när den kostar såhär billigt så säger ni "den här är för billigt"... hur vill ni ha det??? :D:D

köp den om du vill ha en bra dator

Riksdata gör ju inte grejorna själva ni ser ju att det ingår Kända märken såsom sapphire, Intel,Asus mm.
jag skulle slå till om jag hade dom pengarna, men tyvärr så får jag sitta på min p3:a ett tag till

//EDIT jag är inte nånslags "reklamskrivare" för riksdata men jag undrar bara hur ni tänker

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

jag blir allt sugen.. men jag är lite för "feg". Måste få veta om det är ett seriöst köp. Har likzom hört att riksdata inte är alltför schyssta.. !?

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Det har jag också hört, att de t ex. sätter ihop komponenter som inte passar ihop (till 100%) och inte alltid håller de de skriver (inte samma komponenter i datorn man köper som det står på sidan).
Men men, det är bara vad jag har hört, har inga som helst egna erfarenheter.

Men bra pris, det är det ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Det har jag också hört, att de t ex. sätter ihop komponenter som inte passar ihop (till 100%) och inte alltid håller de de skriver (inte samma komponenter i datorn man köper som det står på sidan).
Men men, det är bara vad jag har hört, har inga som helst egna erfarenheter.

Men bra pris, det är det ju.

dom har ju ett avtal med dig.... då kan dom ju inte sälja andra saker till dig utan att säga till??
ananrs är det ju ARN som gäller

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ARN? Är det allmänna reklamations nämnden? :)?

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroX
ARN? Är det allmänna reklamations nämnden? :)?

ja nästan rätt, Allmänna reklamationsnämnden

När du köper en vara eller tjänst kan du kräva:

- att den levereras i rätt tid och till överenskommet pris,
- att varan/tjänsten har de egenskaper och är i det skick du kommit överens med näringsidkaren om eller som du rimligen haft anledning att förvänta.

Om näringsidkaren inte lever upp till de kraven kan du enligt konsumentlagarna klaga, om det inte rör sig om någon bagatellartad brist.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Har verkligen inte lust att känna den känslan att man ska stämma företaget i det här fallet riksdata.. om jag köper en dator från dem!
Det låter lite konstigt men ni förstår nog vad jag menar...

De är i alle fall snabba på att svara på mejl, riksdata alltså! Några minuter

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroX
Har verkligen inte lust att känna den känslan att man ska stämma företaget i det här fallet riksdata.. om jag köper en dator från dem!
Det låter lite konstigt men ni förstår nog vad jag menar...

De är i alle fall snabba på att svara på mejl, riksdata alltså! Några minuter

Vad sa dom då?

Permalänk
Medlem

Undrade lite hur mycket de gick ned i pris om man struntade i skärm och OS, det blev -1400:-

Sedan undrade jag hur mycket det skulle kosta extra att lägga till en "PRO" variant istället för vanliga 9800. Och det gick på 2000:-

Jag har bestämt mig att inte beställa från riksdata, det får bli hederliga DB

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Hua! Nu blev det svårt här!
Har plockat ihop en dator jag tänkt beställa där slutpriset ligger på 12.164:- (+frakt) och så kommer det ett sådant här erbjudande! Frågan är vilken dator man nu ska välja.
Så här ser "mitt" paket ut:

- Från DB -
Intel Pentium P4 2.4GHz 512Kb 800Mhz
Abit IS7-G
2x TwinMOS-Winbond Orginal 256Mb PC3200/DDR400 400Mhz CAS2.5
Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160GB 7200rpm 8Mb SATA
Antec Smart Blue 350EC 350W ATX (ersätts kanske av ett Zalman)

- Från Mycom -
PowerColor Radeon 9600PRO 128Mb DDR400/680Mhz AGP8x DVI-I Tv-out
Plextor DVD 16x/48x

- Från Oneshop -
Plextor CD-RW 48x/24x/48x
Samsung Floppy 3.5"

- Från Gtek -
Lian Li PC60 miditower
Zalman CNPS7000-ALCU

- Totalt 12.164:-

Vad tycker Ni, vilket bör man välja?
Skärm osv. har jag redan...

Visa signatur

-----)
-¸.•´ ¸.•´¨)---¸.
(¸.•´-----(¸.•´ Evil Snowflake Ski Team Sweden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCure
Hua! Nu blev det svårt här!
Har plockat ihop en dator jag tänkt beställa där slutpriset ligger på 12.164:- (+frakt) och så kommer det ett sådant här erbjudande! Frågan är vilken dator man nu ska välja.
Så här ser "mitt" paket ut:

- Från DB -
Intel Pentium P4 2.4GHz 512Kb 800Mhz
Abit IS7-G
2x TwinMOS-Winbond Orginal 256Mb PC3200/DDR400 400Mhz CAS2.5
Seagate Barracuda 7200.7 ST3160023AS 160GB 7200rpm 8Mb SATA
Antec Smart Blue 350EC 350W ATX (ersätts kanske av ett Zalman)

- Från Mycom -
PowerColor Radeon 9600PRO 128Mb DDR400/680Mhz AGP8x DVI-I Tv-out
Plextor DVD 16x/48x

- Från Oneshop -
Plextor CD-RW 48x/24x/48x
Samsung Floppy 3.5"

- Från Gtek -
Lian Li PC60 miditower
Zalman CNPS7000-ALCU

- Totalt 12.164:-

Vad tycker Ni, vilket bör man välja?
Skärm osv. har jag redan...

Tja, riksdata paket har bättre grafikkort, mer minne, snabbare CPU, skärm högtalare och OS för mindre pengar.
Har du räknat med frakt på ditt pris?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Tja, riksdata paket har bättre grafikkort, mer minne, snabbare CPU, skärm högtalare och OS för mindre pengar.
Har du räknat med frakt på ditt pris?

Håller med där, sen har han beställt varor från 4 olika butiker så det blir en jäkla frakt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Någon som fått något från riksdata än?
Vill veta hur det är

Permalänk
Medlem

köpte ett "superpaket" (med den tidens mått) där förra året. Det intrycket jag har fått av dom är att dom är ruggigt snåla när det gäller att ta bort/byta ut saker i paketet. Jag fick t.ex. bara 400:- avdrag när jag inte ville ha grafikkortet som då kostade ungefär 1200:-. Man får det man har kommit överens om men jag tror inte jag skulle vilja få problem med en dator jag köpt där. Det brukar vara då affärens rätta ansikte kommer fram och dom verkar lite labila på riksdata.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.