Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huddinge
Registrerad
Jun 2003

Palm Zire

Tänkte köpa mig en handdator för att hålla koll på saker och ting lättare Jag behöver inget superavancerat och vill inte ha med färgskärm. Har hittat en billig handdator vid namn Palm Zire som verkar ganska bra.

Någon som har erfarenhet av denna? Bra? Dålig?

Tacksam för svar!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&p=28170&v...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Du kan hitta en fin beg. Palm Vx för en tusing med lite prylar.

Imo ett bättre med val med IR, 8Mb minne, bakgrundsbelysning, dockningsstation etc.

Annars är det en fin liten krabat, snygg och mkt smidig

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Apr 2003

Jag har en Zire71 och gillar den bra. Det finns en inbyggd kamera i den, men den är inte till för att ta fina bilder under julhelgen eller på nått brölopp, utan mer till för att beskriva saker. Själv har jag använt den när jag var på en brädgård så att min pappa sedan kunde peka ut vad jag skulle köpa för virke.

För att Zire skall kunna fungera som MP3 spelare måste man köpa till ett SD-kort (eller ett MultiMedia-kort?). Att föra över låtar till dessa med vanliga hotsynk tar jätte lång tid, typ en minut per Meg. Men om man skaffar RealPlayer (nästan som ett virus) så går det snabbare att föra över ljud, men den Palm spelaren är ganska bra.

Även du inte vill ha en färgskärm så kan jag säga att den är mycket bra. Doch drar den lite mer ström och man kan bara ha den (skärmen) igång i ca 8 timmar. Den har ingen handstilsigenkänning och man måste lära sig nått som heter grafitti2 för att skriva med pennan. Detta är dock inget svårt. Jag brukar använda ett skärmtangent bord, detta är då lite dummt då ÅÄÖ ligger på en annan sida som man måste växla till för att skriva dessa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lysekil
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Du kan hitta en fin beg. Palm Vx för en tusing med lite prylar.

Imo ett bättre med val med IR, 8Mb minne, bakgrundsbelysning, dockningsstation etc.

Annars är det en fin liten krabat, snygg och mkt smidig

Även Zire:n har IR. Däremot är nog en beg Vx för samma pris ett bättre köp. Bara det att den har belyst display är värt mycket.

uin: 6550610