ICD - besvikelse

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Aug 2003

ICD - besvikelse

Jag o en polare skulle beställa delar från ICD.
Fläktkontroller, fläktar, chassi, ja lite smått o gott för nästan 3000. Med en utlovad leveranstid på två dagar lät det väldigt bra..

Men vi har väntat nu i dryga veckan o inget har kommit. Varken nåt mail om försening eller nåt svar på de mail vi skickat till dem.

Dåålig stil!!

Nån mer som haft samma strul med ICD eller är det bara posten som har fuckat med oss?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

Ring dem 08 - 33 86 10.
Själv så tittar man in i deras butik i Skellefteå om man vill ha nåt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Aug 2003

jag ringde, de sa att de skickade prylarna idag, pga en artikel som inte fanns hemma.. det betyder att jag får prylarna tidigast på måndag nästa vecka pga helgen.
jävla tattarfasoner!! får prylarna efter två veckor istället för två dagar.
det hade varit en annan sak om de skickat nåt mail om förseningen, som de btw skriver på hemsidan att de ska göra om nåt saknas.. men ICKE!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Hej på dig.
Kan börja med att säga att jag är anställd på ICD, så nu vet du det. Inget att hymla om direkt.

Jag kan inte göra annat än att be om ursäkt för hur detta blivit hanterat. Jag har inte tänkt komma med några ursäkter eller något i den stilen. Vi har gjort en stor miss här, inget snack om saken.

För det första så tar vi självklart åt oss av kritik och kommer självklart att jobba för att i fortsättningen kunna ge en bra service åt kunderna. Att det inte blev så den här gången är bara att beklaga. Detta beror bland annat på att vi fortfarande inte jobbar på full styrka på grund av semestrar och dylikt. Det är ingen ursäkt för hur detta har blivit hanterat , men ändock ett av de skäl som gjort att vi legat efter en del.

För det andra så jobbar vi hela tiden med att förbättra våra system vad gäller webshop och orderhantering. Att det står att varan finns i lager betyder normalt att den gör det också, men om varor är bokade, men inte uthämtade så står det fortfarande att varorna finns kvar i lager. Det är beklagligt att detta inte meddelades redan vid beställningen.

Vår ambition är att kunna ge en så bra service som möjligt åt våra kunder, men även vi kan göra misstag, vilket har visat sig denna gång. Kan inte annat göra än att be om ursäkt för det inträffade. Om du går in på posten med det kollinummer du fick av oss via telefon så kommer du kunna hämta ut paketet på fredag förutsatt att posten sköter sitt.

Beklagar som sagt det inträffade och är det något du undrar över så är det bara att kontakta oss.

Med vänlig hälsning

Markus, ICD Skellefteå AB
Http://www.icd.se
Mail: Info@icd.se
0910-710160

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

Inte ofta man får den ^^ responsen över lite gnäll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På en båtjävel
Registrerad
Feb 2003

b0b

Problemen löser sig lättare om man hör av sig till firman innan man börjar klaga på dom i nått forum.

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
b0b

Problemen löser sig lättare om man hör av sig till firman innan man börjar klaga på dom i nått forum.

Tro mig..
Jag försökte kontakta dem.. har skickat mail, något som man hoppas att en IT-butik vet hur man använder..
Ringde dem först idag o fick fantastiskt nog reda på var fan våra grejer hade tagit vägen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Hehe, du ska vara glad att de svarar iallfall, jag beställde ett chassi från computercity.se och de sa att jag skulle ha chassit inom 5 dagar, det tog 14 dagar. Sen när chassit kom fram var en lucka för cd trasig, jag mailade om detta men de verkar ha ignorerat mig...=( Suck... Får väl dra fram epoxylimet och fixa detta själv verkar det som...