Hifi-butik i utlandet...

Permalänk
Medlem

Hifi-butik i utlandet...

är det någon som köpt något på http://www.mediacheckpoint.com/ ? Jag funderar nämnligen på att köpa en Denon AVR-3802, är lite sugen på hur det gick bara.

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Alla köp från mediacheckpoint går bra, produkten levereras alltid till dörren så det är inget att oroa sig för. Vad man kan tänka på innan beställning är om produkten finns i lager, finns den inte i lager kan det faktiskt dröja veckor innan den levereras. Så ha lite koll på lagerstatus. Det är olika leveranstider på olika märken om produkten är en beställningsvara/bristvara.

När Yamahas RXV X30 modell kom förra året var det vissa som fick vänta väldigt länge eftersom det var sånt tryck på dom receivrarna. Leveranstiderna var långa och det var inte alltid rätt färg fanns i lager.

Permalänk

Lite OT men ändå.

Beställde från hificomponents.de förra året och då leverarade de hem till dörren, dock var inte jag hemma då utan de ställde min MD för >3000 på trappan på framsidan på mitt hus, inte så säkert, jag menar vem som helst kunde ju tagit paketet. Så se till att vara hemma om du inte vill riskera det. Har för mig att det var UPC som levererade paketet.

Permalänk
Medlem

har köpt från mediacheckpoint och allt gick som smort, tog exakt en vecka att få varan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Lite OT men ändå.

Beställde från hificomponents.de [...]

När du beställde, vad var slut priset? var det priset som syns när man väljer Sverige i varukorgen?
tex :

Your Shopping basket

Ammount Brand Article
1 Yamaha RX-V440 Titan

Please select the country for your billing address
Germany/Sweden

Tyskland : 269 EUR
Sverige : 289.87 EUR <<- Är det slut priset eller kommer det 32 EUR i frakt ännu?

Eftersom jag tänkte ta och beställa min förstärkare kanske nästa vecka så måste jag veta om priset som står på deras hemsida är slutpriset eller om det tillkommer frakt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Har för mig att det är slutpriset!