Permalänk
Medlem

Aldrig mer!

Förra Torsdagen beställde jag min burk från datorbutiken.com!
Sega som dom vart, skickades inte paketet iväg förrän på Måndagen denna veckan.
Vad som blev ännu mer förargligt senare var att posten fumlade bort mitt ena paket (chassit) och skickade iväg det till jönköping!
Jag prata med en hyffsat trevlig kvinna på postkontoret och hon sade att hon skulle se till så att paketet kördes iväg hitåt så att det iaf. var här på Torsdag.
Vid denna tidpuntken är man redan trött på alla förseningar och folk som inte kan sköta sina jobb ordentligt, men okej, låt gå.
Kom datorn tror ni? Absolut inte.
Nej, nej, utan IDAG får man ett samtal att datorn går att hämta ut. Okej, en dag mer, vad gör det när jag ändå lidit såhär?
Jag kör raskt dit och hämtar ut mina 2 paket och beger mig hemåt för att städa undan i datorrummet lite för att senare sätta ihop det nya monstret.
Men, som grädde på moset, när jag öppnar paketet ser jag att de glömt skicka iväg min processor. Glad?! Jag blev så sur att jag fick ställa mig i ett hörn och svära en stund, kändes ändå inte bättre.
Så nu har man fått slänga iväg ett smått ilsket brev att jag vill ha detta åtgärdat och det på momangen!

Att man glömmer en fläkt, okej, att man glömmer ett RAM minne, visst det är litet och så, kan hända. Men en sådan dyr och viktig sak som processorn är urjävligt. Min vän satt och upprepade "så trög kan man inte vara, omöjligt, den måste vara här" så han satt och letade igenom alla lådorna 39 gånger, utan lyckat resultat.

Aldrig mer, aldrig mer ett datorköp från datorbutiken! Båda tummarna neråt!

Permalänk
Medlem

Jaha. Du beställde på en torsdag och paketet gick iväg på måndagen, vad är det för fel på det? Tror du de jobbar på helgerna och att posten skickar paket på helgerna? Nej...

Att de sen glömmer cpun är väl mänskligt, ingen är perfekt. F ö är jag trött på dB-trådar.

Permalänk

Jag beställer från Komplett numera.

Permalänk
Medlem

Jag beställer från den butik som är billigast, eller så drar jag en rövare och beställer utan att ens kolla på priset. Men, jag känner inget behov av att starta klaga-på-datorbutiker-trådar för det.

Visa signatur

Pang, pang!

2xMP2600+, K7D Master -L, 1 GB DDR, Radeon 9700 Pro, Adaptec 29160N, Samsung 172T

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på att folk klagar... ja... vad säger man
Bra att höra hur db uppför sig, dom må vara billiga men vad ger det om ens grejer inte är med?

Permalänk
Hedersmedlem

Låt se, du beställde en dator på torsdagen, datorbutiken.com använde fredagen och måndagen till att packa din prylar, eventuellt vänta på något som saknades, och sen skicka iväg dem. Så långt ser jag inget fel från datorbutiken.com

Sen slarvar posten vilket du inte kan klandra datorbutiken.com för, men vilket du säkert gör.

Så slutsumman är alltså att datorbutiken.com råkat glömma att skicka med din processor. Tråkigt, men sådant händer. Ta kontakt med datorbutiken.com så löser sig säkert den biten, mina erfarenheter är att om man är snäll och trevlig så får man ofta kompensation för besväret också.

Synd att du inte lät datorbutiken.com svara på ditt brev _innan_ du kände behovet av att tala om att de suger osv.

*Tråd låst* – Berätta gärna om era erfarenheter med butiker, men gnäll inte. Det leder ingenvart, förutom till att alla butiker som varit snälla och gett er hjälp i forumet lämnat sidan.

Visa signatur