Ska införskaffa nya högtalare...

Permalänk
Medlem

Ska införskaffa nya högtalare...

Okay, det ligger till så här att jag har tröttnat ganska hårt på mina små högtalare.
Så jag tänkte köpa mig ett par nya, fast jag är inte så insatt i vad man ska köpa och så.

Eftersom att jag inte haft några rejäla högtalare förrut behöver jag alltså köpa rubbet, frontar, surrar, sub, sladdar, reciever och tänkte också köpa en DVD.

Vill ha lite förslag och sånt, har kollat på det här systemet och jag tycker det verkar bra.

Heco Mythos 700 Frontar
Heco Mythos 300 Surrar
Heco Mythos Center
Heco Mythos Sub

Reciever: Yamaha RX-V640RDS
DVD: Yamaha DVD-S540

Sen det där med vilka kablar och sånt man ska ha, har jag ingen som helst aning om. Så det får ni väldigt gärna föreslå, är det nåt jag bör byta ut i det där systemet?
Sätt gärna ihop andra system isåfall.
Smärtgränsen ligger på 25k, tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Du vet att det finns ett Mythos Paket på hembiobutiken.com? Det är 500 istället för 700a och (bipols) istället för 300. Vill du inte ha bipols så kan du säkert snacka med hembiobutiken för att få 300 istället, det är ju samma pris.

Ett tips är att köpa Yamaha(na) från Tyskland då du kan tjäna en del samtidigt som Yamaha har europagaranti vilket betyder att du bara lämnar in dom till yamaha här i sverige om nåt skulle gå sönder.

Annars är det ett bra val. Köp en digital koax/optisk till ljudet från DVDn och från datorn om ljudkortet stödjer det. En scart till bilden från DVDn. Sen kan lite högtalarkablar av medelkvalitet kanske vara på plats också. Tänk på att subben ska ha en speciell kabel.

Permalänk
Medlem

Vad är det för länk till tyska butiken/butikerna?

Edit: Vad är det för för- & nackdelar med bipolära högtalare?

Permalänk
Medlem

www.technikdirekt.de
www.mediacheckpoint.com
www.hificomponents.de

T e x...

Glöm inte att priserna på högtalare ofta är /st på websidorna.

Permalänk
Medlem

Själv har jag www.klipsch.com och är väldigt nöjd med dem. Har Reference serien men Klipsch har allt från billiga till dyra med många olika modeller så det är lätt att hitta en kombination som passar ens egen budget

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk
Medlem

Jag lyssnade i 5 minuter på ett par JMlab, sen hade jag bestämt mej...

har du 25k kanske du skulle snegla på en lite kraftigare förstärkare... 6000 - 7000:- på förstärkare 3000- 4000:- på DVD 1000:- på kablage 11000:- så långt... sen högtalare för 14000:- Prioritera Front och center, subben skulle jag lägga runt 3000:- på satteliter runt 2000:- det ger dej 9000:- för fronthögtalare och center... lägg iaf 6500:- på front och 2500:- på center och försök att få dom ur samma serie... Men framför allt, leta efter begagnade saker! du är precis på gränsen mellan Nya "entry" och begagnade "bordeline audiophile" system, då är det bättre att köpa begagnat...

Det är vad jag tycker... men tänk själv också... det är nog det viktigaste!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Tänkte på det här med magnetisk avskärmning.
Hur nära kan man ha högtalarna utan att det blir missfärgningar på TV:n?

För så som jag förstått det så är dom inte avskärmade?