Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Flasha bios i xbox

Permalänk
Medlem

Flasha bios i xbox

Har chipat min xbox nu men chipet verkarde inte vara flasha. Killen som fixade xboxen sa att det vara bara och tanka superdisc 3.6 vilket jag gjorde. Men eftersom det inte finns nåt bios så matar inte dvd ut släden. Hur ska jag bära mig åt för att lösa detta? Kan man tvinga ut släden på nåt sätt?

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Medlem

Du ska väl kunna få ut släden ändån tycker jag... testa annars sätta ditt en temporär dvdrom från din pc(om du har tillgång till en).

Permalänk
Hedersmedlem

Vad var det för chip?
Om det var inget BIOS alls i den kommer du ju inte att kunna starta från skivan heller.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Men du...

Har du fått cdn av Kotten?

Mata ut släden innan den börjar blinka rött så ska det gå finfint. Vi gjorde det flera gånger när vi tog ur och satte i MM-skivan. Bios'et är flash'at, det saknar bara dashboard och ftp-prog... Men släden ska inte vara nåt problem hur som helst... MVH en som går i skolan och har det hur gött som helst

Visa signatur

Hur fn koppierar man med en mac -
dator?!

Permalänk
Medlem

that does not seem to be the case my dear bjornet... har testat det mesta utan att lyckas.. men får väl testa igen.
Förövrigt är det ett cheapmod chip

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Numera brukar Xbox-chip levereras med ett BIOS som automatiskt letar efter en BIOS-fil på CD och flashar sig själv, men om den är HELT tom är den i princip värdelös tills den flashats, och det går inte att göra med Xboxen.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Det går inte koppla den till datorn då utan bios? Har precis fått mitt så jag vet inte. Ip brukar väl vara 192.168.0.1 eller 192.168.0.2 osv. Men som sagt har ingen aning.

Permalänk
Hedersmedlem

Om den försöker starta 3 gånger och börjar sen blinka rött och grönt beror det på att den inte kan läsa/använda BIOS. Kan bero på att modchippet är sönder, felinstallerat eller helt enkelt tom.
Om den lyser grönt i en sekund eller två och sen böjar blinka rött och grönt ska du nog sätta på tv:n ok kolla vad det står för felkod.
Blinkar den grönt och gult är det bara AV-sladden som inte sitter i ordentligt.

Sitter den och blinkar är den helt död och har inte laddat något program, dvs ingen FTP.

Det finns två sätt att flasha den på om den är tom eller felflahsad, antigen med en programmmerare kopplad till en dator eller om man startar boxen med ett fungerande chip och hot-swappar till den som inte funkar och flashar med ett program.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Donan Fear: Det är precis vad som händer med min xbox. Får väl ta och pilla ur chippet då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VAd har du för chip? Homebrew? Om det oförklarligt blinkar rött/grönt kan det bero på att moderkortet inte fungerar som det ska! D.v.s. att ledningbanor kan vara sönderlödda....

Permalänk
Medlem

har ett cheapmod chip.

Visa signatur