Hjälp med datorbygge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003

Hjälp med datorbygge

Ny dator ska införskaffas men har svårt bestämma mig vad jag ska köpa då jag inte är så insatt i hårdvara. Tänkte därför att någon här med större kunskap kanske har lust ge ett förslag på konfiguration.

Kraven är;

-Ska helst kosta under 10 000:-, absolut max 11 000:-
-Låg ljudnivå
-Stabil (Tänker inte överklocka och sånt utan vill ha en dator som är byggd på stabila delar.)
-Intel

Det jag ska använda datorn till är mest enklare saker som att surfa på nätet, ladda hem och lyssna/se på film och musik och liknande saker, vill kunna köra en massa program samtidigt utan att något segar (Exempelvis netscape, mirc, icq, winamp, dc, mm mm). Jag vill även att datorn ska kunna användas till att spela spel men detta är något som kommer göras ganska sparsamt.

Någon som känner sig sugen på att pussla ihop en burk?

-champis

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2001

Ska du ha alla tillbehör?

skärm, högtalare, tangentbord + mus, brännare, dvd mm?

|| i7 6700k@4,7 || ASUS Maximus VIII Impact || PNY GTX 970 OC ||
|| Corsair Obsidian 250D Mini-ITX || Corsair Hydro H100i GTX ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jul 2003

Hehe för 10 000 - 11 000kr kan du få en skönt kraftig dator. Jag kollade lite igår och fick ihop en 2.2Ghz AMD AthlonXP med 1024MB ram och ett 128MB grafikkort, plus en 120GB disk för runt 8000kr. Så räkna med en kraftig burk för såna slantar.

Intel Pentium 3 @ 1000Mhz, 512MB DDram, 80GB disk, NVidia Geforce2 Ultra! 64MB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2002

Kolla vad jag tänkte bygga ihop till tjejen, den hamnar nog i den prisklassen; http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=17948...

Don't try to fix me - I'm not broken