Tips om en bra Excel bok på svenska ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Tips om en bra Excel bok på svenska ?

Bokens målsättning ska vara att lära ut avancerade formler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2003

Excel for dummies? :E

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Det är inte på tal att jag köper den bok. Någon mer nybörjar bok får man leta efter (och mycket sämre tror jag är svårt at hitta också). Jag är som sagt inte intresserad av att lära mig göra enkla diagram och annat trams.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
JKPG
Registrerad
Jan 2002

Sök på excel på t.ex. www.bokus.se och se om det finns några som bearbetar det du vill lära dig. Kanske inte ett bra svar på din fråga, men jag tror inte bra excelböckerkunnandet är så stort här. Men man vet ju iofs aldrig.

Excel 2000 Avancerad
"I Excel avancerad får du lära dig att använda programmet Microsoft Excels avancerade funktioner. Du får lära dig använda matriser, konsolideringar, länkningar och göra avancerade problemlösningar. Böckerna beskriver också hur du skapar avancerade diagram, listor och databaser."

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Sep 2002

Det jag kan tänka mej är isf ECDL böcker, finns ju för bara excel att köpa... men jag vet inte hur djupt dom går... antagligen inte hälften så djupt som den mogge "klistrade in" om ovan... Men vad är det du menar med avancerade formler? Vill du kunna göra en grafritare i excel eller vad?

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2002

Tackar, ska ta mig på vad ECDL och bokus.se har att erbjuda (den där Excel 2000 Avancerad boken känns intressant).

Nix, jag är inte ute efter att lära mig att skapa en grafritare i Excel. Vad jag dock vill kunna är att se till så att Excel sköter avancerade beräkningar och samanställningar.