Antec Sonata + sthlm + lager

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Antec Sonata + sthlm + lager

Hej

Jag letar efter en butik som har Antec Sonata i lagar i sthlm (nära city), nån som vet om någon butik?
Och så ska det ha öppet på en lördag åxå

Jag har kollat på mycom, webbhallen, kylning och ett par mindre till men ingen verkar ha den i lager.

Utbudet i sthlms butiker verkar ganska fattigt..
Antagligen blir det svårt att få tag på jusst ett Antec Sonata, någon som kan tipsa om något annat chassi som går att få tag på?
Maxar väl på runt 1300 kr inkl. nätagg. - inget fulltower.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bishkek, Kirgizistan
Registrerad
Okt 2002

www+eniro+se+sök+läs+ring

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Maj 2002

www.mycom.se ligger i pub huset dom har för 1300:-

| i5 4670K | Asus Z87-A | 16gb DDR3 2400Mhz | 2X250GB SSD Raid 0 | Gigabyte GTX780 OC | Xonar Essence STX | Yamakasi 300 Leonidas 30" skärm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2002

www.webhallen.com !
Ligger ungefär vid hötorget. Har köpt flera saker där, och har aldrig blivit missnöjd. Bra support och priser.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=5004

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2003

Läser ni ens inlägget innan ni svarar?

Det var ett tag sen och anledningen till att jag inte svarade då var för att jag tyckte det var onödigt att tråden skulle bli uppdragen igen. Men nu när den ändå är här så...

zoloth: jo det går, men rätt omständigt med tanke på att 98% av affärerna inte har Antec Sonata (och särskilt inte i lager) så jag tänkte att en fråga skulle kanske hjälpa.

Ariolas och ekke. Jag skrev i mitt ursprungliga inlägg att jag ville ha den i lager och att jag kollat på bland annat jusst mycom och webhallen som ni rekommenderar..

För er som undrar så blev det ett sånt här chassi istället:
http://www.mycom.se/produkter/435351/

Trevligt chassi med bra lösning för hårddiskarna där dom har speciella gummipluppar och skruvar med stora huvuden så att skruvarna som man skruvar fasst hårddisken med inte har någon direktkontakt med någon metall = låter mindre.

Framför hårddiskarna finns det plats för en 120 mm fläkt och nätaggregatet är rätt tyst.
Finns även plats för en 120 mm fläkt där bak men den utnyttjade jag inte.

Kylingen blev en papst 26 db i fronten framför hårddisken (seagate disk) - den kördes på 5v vilket gör att man inte kan höra den om man så anstränger sig och håller örat riktigt nära.
Processorkylningen består utav en PAL Alpha 8045 med en papst 80mm 12 dB (processorn är en oklockad 2500+ som håller bra temperaturer) som även den låter så lite att man inte hör den utan för chassit.

Grafikkortet moddades med en större fläkt - men det är fortfarande den som låter mest (ska bytas ut). Nätagget är faktiskt tyst (allt är relativt, men jämfört med Antecs nätagg så är det supertyst).

En rekommendation till den som vill ha en tyst dator bara..

Nackdelen med chassit är att fronten är rätt plastig och mjuk.
Det är vad jag kan komma på för tillfället iaf.

Obs.
Verkar vara olika nätagg som kan följa med chassit.