Itbutikken är dom bra?

Permalänk

Itbutikken är dom bra?

Hade tänkt att beställa hd moderkort och graffikkort från itbutikken.com eftersom det blir billigare än andra ställen.
Men jag skulle vilja veta vad ni har för åsikter angående itbutikken.com.
Har dom bra service?
Hur är det med retur och sånt?
M.M

DET ÄR BARA ATT POSTA PÅ!

Permalänk
Medlem

Testa att söka på forumet. Jag orkar inte förklara igen, men handlar aldrig mer därifrån... Retur på grafikkort 2 ggr, tog 3 månader innan jag fick ett som fungerade.

Visa signatur

Gigabyte MA790X-UD4 | AMD Phenom II 940 3,0 GHZ | 4*2048 MB Corsair XMS2 6400| ATI Radeon 4870 1 GB | Systemdisk: 60GB SSD OCZ Vertex 2 | Lagring: 640GB WD Green

Permalänk

Ähh, andra butikker som komplett och datorbutiken har också fått många klagomål på detta forum.
Så det blir nog från itbutikken ändå eftersom dom är ganska så billiga.

Permalänk
Hedersmedlem

ITButikkens returservice är under all kritik. Det är bättre att köpa nytt om nått pajjar.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

ok, men jag får väl chansa och hoppas att ingen av mina tre delar pajjar

Permalänk
Medlem

Dom tog 3 månader på sig att returnera mitt grafikkort.
Dom fick inte tummen ur förräns jag anmält dom till ARN.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laahn
Dom tog 3 månader på sig att returnera mitt grafikkort.
Dom fick inte tummen ur förräns jag anmält dom till ARN.

Fick du ett nytt fungerande?
Vad är ARN?

Permalänk
Medlem

Hört talas om Allmänna reklamationsnämnden?

Visa signatur

Kräm

Permalänk

AHA ok.....

Permalänk

Har handlat en del pryttlar på it-butikken och det har fungerat oklanderligt. Nu fungerar allt därifrån så någon returerfarenhet har jag inte. Så är priserna bra så slå till tycker jag.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem

dom gånger jag handlat där har det gått hur bra som helst, dom har bra (bäst?) priser och ett riktigt bra ordersystem. jag har även mailat dom lite frågor, och fått svar väldigt snabbt (samma dag).
det enda problemet verkar vara returer, jag har själv inte returnerat nått, men det är väldigt många som klagar på just det.
så det är ju bara att chansa om du inte tror nått ska gå sönder

edit: om det nu inte skiljer jättemycket så skulle jag nog hellre betala nån krona extra och köpa på komplett.. fast det är ett svårt val eftersom itbutikken kan vara hyfsat mycket billigare

Permalänk
Medlem

Om risken för undermålig produkt är lägre än 1% så kan du handla därifrån. Grafikkort ligger väl över 3%.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

Hade det skilt nåra kronor så skulle jag absoulut köpt från komplett.se varför chansa men det skiljer ju ca 500 kr och jag vill komma undan så billigt som möjligt, men det blir nog komplett ändå nu börjar jag tveka rejält.

Ykalon: Graffet ligger på 2.37........

Permalänk
Medlem

Spräng jävlarna bara!
Allt jag orkar säga.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Danskjävlar!

köp inte från dom, jag har gjort det 2ggr och har inte fått ett enda vettigt paket därifrån och inte heller något moderrkort, som jag skickade in på garanti tidigt i våras..

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Medlem

Kan ju finnas en anledning till att de är så billiga.... Kanske ett sämre parti.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Känner man danskar (som är bra på att argumentera) är det ett plus

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem

HAAAATAR ITB....tog 2månader för dem att fixa mig ett nytt grafikkort....
det var efter kontakt med både deras VD & Konsumentverket!

Aldrig mer ITB...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dom tog 3 månader på sig att returnera mitt grafikkort.
Dom fick inte tummen ur förräns jag anmält dom till ARN.

Hur kan du anmäla ett danskt företag till ARN, de behandlar väl bara svenska företag?