Game Boy Advance - vad spelar ni?

Permalänk
Medlem

Game Boy Advance - vad spelar ni?

Har nyligen införskaffat mig en GBA SP (svart) tillsammans med spelen Mario Kart, Castlevania: Aria of Sorrow och Golden Sun. Klarade precis Aria of Sorrow och har nu satt tänderna i Golden Sun.

Nästa spel på inköpslistan är Metroid Fusion. Ser även fram emot Super Mario Bros 3 (inte spelat det nåt särskilt sen jag var liten, det doftar nostalgi), Sword of Mana och Final Fantasy Tactics Advance.

Men jag vill ha fler speltips, så... vad spelar ni för nåt på era små spelpojkar, och vad ser ni fram emot?

Permalänk
Medlem

Just nu spelas det bara Zelda. Kanske för det är det enda spel jag har Men roligt är det
Blir nog att skaffa nått MegaMan och Metroid Fusion framöver.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Själv spelar jag Golden Sun, Thps 3 och Yoshis Island (- otroligt bra plattformspel).
Rekomenderar alla de spelen varmt. Även Vrally 3 som är otroligt bra och snyggt för att vara ett bilspel på GBA

Ha det kalas med din Gba Sp!

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Medlem

Måste bara nämna "Kirby : Nightmare in Dream Land" Bästa spelet jag har spelat på GBA.
Länk: http://www.gamespot.com/gba/action/kirbynightmareindreamland/

Permalänk
Medlem

Jag har bara ett, Metroid Fusion som jag har klarat till 100% utan walktrough. Det har inte kommit så många spel som e värda o köpa. Dock så börjar jag undra om det var värt o köpa prylen, nu när man har sett filmklipp på Nokia N-Gage spelen, dom e i klass som PS1 i grafik, här sitter man med Snes grafik :p, fast N-Gage hade lite knasigheter som snabbknapparna, det fanns en för MP3 uppspelning, nån annan bra funktion och en för FM radio!? Vad fan ska man har FM Radio till om man har MP3 på mobilen. Det kunde ju ha varit en snabbknapp till spelen. Idioti enligt min mening. Om ni vill kolla mer info om N-Gage o spelen så kan ni surfa till http://www.gamespot.com. Dock måste ni registrera er för att kolla på filmerna men det e gratis.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bjirn
Måste bara nämna "Kirby : Nightmare in Dream Land" Bästa spelet jag har spelat på GBA.
Länk: http://www.gamespot.com/gba/action/kirbynightmareindreamland/

delvis håller jag med dig..
det är jävligt roligt, fast inte det bästa.

det bästa kirby spelet är UTAN tvekan fun pack till snes
har varvat dom flesta spelen där rätt många gånger....
har väll kört det en 50-60 tim.

lite enformigt dock.

köp sonic advance , eller 2:an . riktigt kul, dock väldigt kort.
synd att dom aldrig kommer med ett ordenligt megaman spel till gba.
vill inte ha ett omöjligt spel !!!
men spara pengar till senaste golden sun.
och snart kommer ju e-reader, om du har gamecube så kommer du väll sitta fast med det....
som jag kommer att göra
eftersom Animal Crossing kommer till au, kommer det nog hit med.
animal crossing + e-reader + gba + AC kort = nytt pokemon

Visa signatur

games4ever

Permalänk
Medlem

Doom o zelda, de enda spelen jag kan komma på en orsak att skaffa ett Gba..

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Doom o zelda, de enda spelen jag kan komma på en orsak att skaffa ett Gba..

doom har blivit sågat.
bara sa det...
har kört det själv.
helt enkelt, det suger...
tycker kontrollen är hemsk.
och grafiken ÄR dålig.
man ser pixlarna, spelet kunde släppas på gbc istället.

Visa signatur

games4ever

Permalänk

Men självfallet Mario Kart Super Circut och första Castelvania samt Metroid Fusion.

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem

DooM(äger), Golden Sun, Lord of the Rings samt Harry Potter: De vises sten.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1

Permalänk
Medlem

um har bara zelda.. vet inte vad jag ska köpa... det har talats om att FF4, 5 6 ska komma til GBA!!! VILL ha faktor 110% på dem! tror det står på FFinsider.net om sidan är uppe igen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Jag har 3 st GBA-spel som kanske är till salu... sålde mitt vanliga gba för att köpa ett SP men det blev aldrig av...

Spelen är:
Super Mario Advance
Maria Cart
Sonic Advance

Nån som är intresserad?

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Jag har 3 st GBA-spel som kanske är till salu... sålde mitt vanliga gba för att köpa ett SP men det blev aldrig av...

Spelen är:
Super Mario Advance
Maria Cart
Sonic Advance

Nån som är intresserad?

Jag ger dig 100 pix styck för Mario Advance och Sonic

Permalänk
Medlem

Nån som testat Megaman Zero? Såg att den är på rea hos webhallen.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ere nån som har klarat den hemliga ön på goldensun? Asså den man kan ha tur att komma till när man åker med båt över sjön. Det är även där man kan få tag på den berycktade 7 jordjinnen. men det kanske bara är en myt.
Snart kommer iaf 2an, den måste man ju köpa.

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem

Spelar Warioware Inc, Zelda och Super Mario World på min SP. Rekommenderar verkligen Warioware, hysteriskt roligt! Det går iofs rätt fort att spela igenom själva storyn, men det spelar inte så stor roll tycker jag. Jag vill slå nya rekord och låsa upp alla bonusspel osv...

Permalänk
Medlem

Finns inte Naruto till GBA ? Har jag för mig iallafall. Om det nu va till GBA så har jag iallafall hört att de ska va kul

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Finns inte Naruto till GBA ? Har jag för mig iallafall. Om det nu va till GBA så har jag iallafall hört att de ska va kul

Finns två stycken, om det andra nu har hunnits släppa än. Har bara provat det första på emulator och det var väl inte sådär överdrivet roligt kanske.

Permalänk
Medlem

Hur långt är Golden sun 1 antal timmar spelat tar att klara på ett ungefär?

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniac
Nån som testat Megaman Zero? Såg att den är på rea hos webhallen.

Jag har spelat det, och det är GRYMT svårt! Och av någon anledning tycker jag inte det känns som ett riktigt megaman spel

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Jag har spelat det, och det är GRYMT svårt! Och av någon anledning tycker jag inte det känns som ett riktigt megaman spel

Synd Jag gillar verkligen dom äldre MegaMan spelen.

Någon som vet om MegaMan 1 - 6 finns till gba?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ran
synd att dom aldrig kommer med ett ordenligt megaman spel till gba.
vill inte ha ett omöjligt spel !!!
[/B]

Förstår inte vill du ha ett lätt Megaman det borde vara skottpengar på såna som tycker så charmen med megaman är ju att inte vilken noob som helst ska klara av ett ;D

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OniLink
Hur långt är Golden sun 1 antal timmar spelat tar att klara på ett ungefär?

Det beror på, om du vill hitta alla hemligheter, alla rares och ta alla djinns så tar det lite längre tid. Men om du bara vill klara det så kanske det kan ta runt 20 timmar. Det beror ju också på hur bra man är på att lösa problem och hur bra man är på att komma på taktiker flr att klara bossarna. om man vill köra länge och ta alla djinns e.t.c. så ka n det nog ta upp åt en 40 timmar.

Visa signatur

system: Proletären

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av F4bian
Det beror på, om du vill hitta alla hemligheter, alla rares och ta alla djinns så tar det lite längre tid. Men om du bara vill klara det så kanske det kan ta runt 20 timmar. Det beror ju också på hur bra man är på att lösa problem och hur bra man är på att komma på taktiker flr att klara bossarna. om man vill köra länge och ta alla djinns e.t.c. så ka n det nog ta upp åt en 40 timmar.

Tackar.......ska köpa en SP snart så jag är lite kluven på vilket som ska va mitt första spel fast ajg tror nog det blir ett Golden sun och kanske ett castlevania........nått annat ni kan rekomendera? har funderat på zelda men kan inte då spela fors swords

Visa signatur

Athlon 64 3000+ | MSI K8T Neo FIS2R | 1024 mb Kingsmax pc 3500 | PC Geforfe 6800

Permalänk

Mario Kart är ju grymt på GBA. Fast jag sålde mitt GBA för några månader sen för att jag tröttande på det.

Permalänk

Spelar "Castelvania Harmoni of Disonans"(Jag tror det stavas så)
Riktigt bra spel!
"Advance Wars" är också grymt! Nu väntar jag på tvåan.
"F-Zero" Har jag också men den var en liten besvikelse.

Visa signatur

<suck>