Permalänk
Medlem

Cs-server

Vill ha hjälp!
Tänkte köpa en dator och hosta några cs-server på den, men vill att den ska klara iaf 2st eller fler och de är MYCKET viktigt att de inte laggar.

Så vad behöver man för att köra 2st eller fler?

Går de med en AMD 2.5+ barton, 1 Gb ram (333mhz), HD är väl nästan sak samma eftersom den bara används under mapchange.
Linan är redan löst de är en 100mbit Bostream, och hade tänkt lägga in debian på den.
Så är de nån som kan sätta ihop en dator som klara att hosta minst 2st cs-servar och säger igen de e MYCKET viktigt att de inte laggar.

Och den får kosta ca 5000 kr!

Vill inte se posts som tex:
"Jag körde då 2 cs-servar på min duron 733mhz utan lagg"
(Ja, och de var för några versioner sedan.)
"Varför lägga ner pengar på skit"
(Mina pengar?)

Permalänk
Medlem

1Gb ram kanske är lite mycket... Men visst mycket skadar inte. Mina två egna NS servrar ska ligga på:
XP2200
A7N8X-X
2x256 DDR
6.5Gb hdd

Det systemet vet jag klarar två CS servrar men har du råd med mera minne och en barton så... tja varför inte?

Permalänk
Medlem

Kan väl säga vad jag kör mina 2 cs servrar på:

Xp1700
512 ddr
Asus nforce2 mobo
10gb hd
10Mbit BBB

Fungerar fint och så, kör debian Med din konfig kan jag garantera att det inte kommer lagga Cs är mest beroende på CPU och minne så det ser utmärkt ut

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
Kan väl säga vad jag kör mina 2 cs servrar på:

Xp1700
512 ddr
Asus nforce2 mobo
10gb hd
10Mbit BBB

Fungerar fint och så, kör debian Med din konfig kan jag garantera att det inte kommer lagga Cs är mest beroende på CPU och minne så det ser utmärkt ut

Tack för ditt svar!

Är de public servrar eller clanwar servrar ?
Sedan laggar de inte för server (nr 1) om server (nr 2) byter map ?

Är de en public servrar så kanske man kan få ipet o testa och se om de laggar ? :]

btw är de utan pingboost?

Permalänk
Medlem

På den ena är det en public server och på den andra är det en war server..
Jag har inte märkt något lagg när ena byter map, eller jo kanske någon millisekund men det beror på att hårddisken är gammal och skruttig..tror det är 5400 rpm disk..inte säker dock. Använder ingen pingboost etc

Visa signatur

.