öh, handla från Danmark?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

öh, handla från Danmark?

Tjena

låt oss säga att jag handlar från en dansk internetbutik i danmark för 5000kr inkl moms, måste jag då betala ytterligare 25% moms här i sverige då? det säger min far..

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2001

Eftersom de är med i EU så har du rätt att handla fritt mellan länderna. Skulle du köpa saker från t.ex. Ukraina skulle du däremot blivit tvungen att betala moms. Vet inte riktigt hur det är med Norge.

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

så jag behöver inte betala någon moms i sverige? så det priset som står angivet på webshopen är det som gäller + frakt?

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2001

Ja, så är det. Momsen betalas i Danmark.

Jag har en anmärkning - länkade till en bild med naken snopp - swec har tydligen snoppförbud - Hej tjejer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

Hur är det med bilar då? där behöver man väl inte betala Dansk moms?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

Du betalar bara moms i ett land. Priserna på itbutikken.dk är angivna inklusive moms, endast frakt tillkommer.

Itbutikken.dk är förövrigt en skitbutik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Eftersom de är med i EU så har du rätt att handla fritt mellan länderna. Skulle du köpa saker från t.ex. Ukraina skulle du däremot blivit tvungen att betala moms. Vet inte riktigt hur det är med Norge.

Från Norge läggs det på 25% moms om det fastnar i tullen eftersom de inte är med i EU.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Du betalar bara moms i ett land. Priserna på itbutikken.dk är angivna inklusive moms, endast frakt tillkommer.

Itbutikken.dk är förövrigt en skitbutik.

Jaha?, men vem har nämt deras namn i denna tråden?
Det finns faktiskt mer än en datorbutik i Danmark.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

ok, men det verkar ju bra vore inte så skoj att åka på 25% till, men detta löser sig nog då tack för hjälpen och tack för snabbt svar!